Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


Gość oldi65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu online zimmermann i trw występuje do QQ+2 dci 4x4 i tylna tarcza pełna (grubość 9mm) i wentylowana (grubość 16mm) :rolleyes2: TRW pełna: DF7369 TRW wentylowana: DF4745 Zimmermann pełna: 200.2519.20 Zimmermann wentylowana: 200.2523.20 Co ciekawe na przód jest tylko do wyboru średnica (296mm/320mm) i czy są wiercone czy nie. Jak wybrałem silnik 1,6Pb to już wentylowanej na tył nie wyświetla. Przy 2.0dCi bez 4x4 już wyświetla.

post-97640-0-73794900-1460890884_thumb.jpg

post-97640-0-36527900-1460890889_thumb.jpg

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przy zmianie tarcz będzie trzeba tez zmienić jarzmo i zaciski.

Czy to jest Tobie koniecznie potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przy zmianie tarcz będzie trzeba tez zmienić jarzmo i zaciski.

Czy to jest Tobie koniecznie potrzebne?

 

Oczywiście, że nie jest, ale czy jesteś pewien, że 7mm różnicy wymaga aż takich zmian ? cofnięcie tłoczka po 3,5mm na stronę to nie jest jakiś rocket science i nigdzie nie pisali o takiej konieczności. Skąd takie podejrzenie ?

 

Na przód możesz montować różne wielkości tarcz bez zmiany elementów układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem pewien.

Jeśli producent tarcz wentylowanych zakłada że maja pasować i wystarczy cofnąć tłoczek, założyć cieńsze klocki, bo to też będzie konieczne, to nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować. Wpadłeś na pomysł, kup i załóż, zrób fotki. Przyda się innym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem pewien.

Jeśli producent tarcz wentylowanych zakłada że maja pasować i wystarczy cofnąć tłoczek, założyć cieńsze klocki, bo to też będzie konieczne, to nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować. Wpadłeś na pomysł, kup i załóż, zrób fotki. Przyda się innym :)

Chcę uniknąć zakupu dwóch kompletów jak wentylowane nie podejdą, ale z drugiej strony nie ma innych klocków do wyboru, więc musi pasować...

 

Pytam, bo może ktoś już to przerabiał, ale widzę, że chyba nie...

Więc przy zmianie tarcz będzie trzeba tez zmienić jarzmo i zaciski.

Czy to jest Tobie koniecznie potrzebne?

 

jednak miałeś rację :)

 

odpowiedź od dystrybutora: zastosowanie tarczy wentylowanej wymaga zmiany zacisków oraz jarzm

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam
dzis wymieniałem same  klocki przód/tył ,tarcze jeszcze ok
klocki TRW
i mam wrażenie że samochód jest "przyhamowany" spalanie skoczyło o  2l/100
ułoży to się,czy coś spie....łem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dotykałeś tarcze? Gorące?


 

jednak miałeś rację :)

 

odpowiedź od dystrybutora: zastosowanie tarczy wentylowanej wymaga zmiany zacisków oraz jarzm

Czyli jednak. Tak mi coś właśnie nie pasowało, ale pewny do końca nie byłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dotykałeś tarcze? Gorące?

 

raczej nie,takie normalne chyba.

poparzyć sie nie poparzysz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby klocki trzymały to wnet tarcze zrobiłyby się fioletowe ;) Pojeździsz więcej i wtedy zobaczysz ile pali tak na prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysiadając pod zakl.pracy tył to aż śmierdział i felga tylna prawa była ciepła,lewa mniej,czyli coś z tyłem jest.
trzeba rozkręcić i zobaczyć jeszcze raz.
pali,zawsze miałem 6,8 a teraz poniżej 8 nie schodzi (PB)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tłoczek czy się cofa. Po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca zacisk powinien być luźny. Jeśli ciężko go zdjąć to znaczy ze tłoczek może mieć problem z cofnięciem. Dokładnie przeczyść i nasmaruj blaszki w jarzmie.post-68386-0-54322700-1429353541_thumb.j To akurat część nie z QQ, ale jest podobna.

 

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwUEAkg0JRYfR3NQZHkCBRowWA%24&vid=2776&cid=13&uid=103244

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak dłużej pojeździsz to możesz szukać nowej tarczy i klocka...


Na szybko rzuciłem dzisiaj okiem na tylne hamulce, bo dojechały tarcze i klocki Zimmermana i zastanawia mnie kilka rzeczy:

 

1. Jak odkręcić zacisk, bo górna śruba zacisku jest skutecznie zasłonięta przewodem hamulcowym (wymiana klocków jest wykonalna, bo można odkręcić dolną śrubę i podnieść osłonę zacisku aby dojść do klocków). Tu jest pokazane jak to zrobić

 

2. Po co jest gumowa zaślepka w tarczy ? Tam jest tarczo bęben ?

 

3. Czy coś jeszcze jest do wykonania przy wymianie tarczy ?

 

 

W MINI wymieniłem tarczę+klocek tył w 20minut (dwie śruby zacisku, jedna śruba pod torx trzymająca tarczę) i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A looknij tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99331-t30-wymiana-klock%C3%B3w-i-szcz%C4%99k-hamulcowych-ty%C5%82/

To samo, tylko tarcze w Xsie są wentylowane, takie jak chciałeś ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktoś mi powie do czego służą i czy w ogóle sa potrzebne te blaszki na każdym klocku hamulcowym po sztuk 2 w sumie to jakies 2mm na kazdym klocku czyli 4mm na zacisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziwnie kolego liczysz. Na każdym klocku jest jedna blaszka a w zacisku są dwa klocki. Poza tym blaszka ma grubość ok, 0,5 mm a więc razem jest to ok 1 mm. Natomiast sama blaszka ma zmniejszać skłonność klocka do piszczenia (przez redukcję jego drgań przy hamowaniu).

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na każdym klocku są DWIE BLASZKI 
jedna pełna druga tak jak by nacinana 
czyli na każdy klocek idą po dwie a na cały zacisk 4szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na każdym klocku są DWIE BLASZKI 

jedna pełna druga tak jak by nacinana 

czyli na każdy klocek idą po dwie a na cały zacisk 4szt.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwUHDUg0JSNXcnEMVkR3ByooWA%24&vid=2749&cid=13&uid=103240

 

Są rożne teorie po co są, ale generalnie bez nich da się żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...