Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

STRASZNE KOPCENIE P12 2005 Di 136 KM


Gość Nissan P12 05 DI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nissan P12 05 DI

Witam,

Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Nissana Primery P12 z 2005 Roku Po lifcie z silnikiem 2.2 Di 136 KM

 

Wtryski są firmy DENZO i z tego co wiem to są w pożądku tak jak i turbina, zawór EGR został Idealnie wyczyszczony i za każdym razem kiedy go wyczyszcze ponownie to auto PRAWIE NIE KOPCI (CZARNĄ SADZĄ ZWŁASZCZA PODCZAS DODAWANIA GAZU obroty około 2 000).

 

Problem jest ciągle taki sam po dwóch dniach jeżdżenia EGR widocznie znowu sie zasyfia i auto zaczyna znowu okropnie kopcić.

 

Pomocy bo już niewiem co robić??

 

(Wtryski były czyszczone automatem do czyszczenia (nie ręcznie)).

(Turbina jest szczelna i w dobrym stanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zmień paliwo (jak tankuje na taniej stacji to tez mi kopci i mam potwornie brudny tył)

- dodaj uslachetniacz do aktualnego paliwa

- zmień filtr powietrza (wydmuchaj wszystkie nieczystości z jego komory)

- módl się

- jesli były zdjęte wtryski to trzeba bylo sprawdzić czy nie leją

- wspominaj dobre czasy posiadania poprzedniego auta

- przyzwycaj się

- mniej gazu, delikatniej nóżką

 

a kiedy ci dymi bo jak depczesz to zawsze kopciuch jest kopciuch (redukcja, wyprzedzanie, ostry start)

poleć na trase ustaw stała prędkość 2200obr/min i przedmuchaj komin (przy częstej jeździe po miescie normalnie że sadze w kominie siedzą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już pisaliśmy o podobnych objawach w kilku przypadkach wystarczyła zmiana paliwa i przedmuchanie komina

gdzie indziej trzeba było czyścić EGR lub/i przepływkę

chyba że już to zrobiłeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissan P12 05 DI

Wyczyszczone, przegazówki mu robiłem totalne na autostradzie.

EGR był juz zaślepiany i odślepiany i też nic.

Diesla leje tylko VERVE z ORLENA więc chyba całkiem w pożadku.

 

I dalej sie bujam zostawiając za sobą przy każdej przegazówce taki smog że rowerzysta w czymś takim to by sie udusił :)

hehe

Edytowane przez Nissan P12 05 DI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie napisałeś skąd jesteś /ale to już mniej ważne/.

Proponuję podjechać do autoryzowanej stacji Bosch. Oni na miejscu powinni zdiagnozować usterkę. Ale wiadomo, warszt-a warsztat, to też różnica.

Lecz bardziej stawiałbym na warsztat Boscha niż na inny, który by robił coś na zasadzie prób i błędów, lub - a "nóż się uda". Lecz najpierw spytaj się czy diagnozują silniki z pompą VP44-bo chyba taka posiadasz?.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie napisałeś skąd jesteś /ale to już mniej ważne/.

Proponuję podjechać do autoryzowanej stacji Bosch. Oni na miejscu powinni zdiagnozować usterkę. Ale wiadomo, warszt-a warsztat, to też różnica.

Lecz bardziej stawiałbym na warsztat Boscha niż na inny, który by robił coś na zasadzie prób i błędów, lub - a "nóż się uda". Lecz najpierw spytaj się czy diagnozują silniki z pompą VP44-bo chyba taka posiadasz?.

136 KM to CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissan P12 05 DI

Jestem z Krakowa, byłem w autoryzowanym serwisie bosha a dokładnie u "GŁADYSKA" jeżeli to co kolwiek komukolwiek mówi.

 

Ich opinia na ten temat była taka że przyczepili sie do EGR'a po czym nie zdiagnozowali niczego tłumacząc się że akurat nie mieli tego lepszego mechaniaka.

 

Z opini znajomych ten swerwis o którym mówie ma sprzęt do diagnozy wtrysków firmy DENZO bo taki układ posiadam w aucie.

 

Auto było tez na hamowni i wykres ciśnienia jest idealny jak w nowym aucie, więc ciśnienie trzyma i nie ma żadnych dziwnych wachań albo przerw.

 

Na hamowni wyszło dokładnie 136 KM tak jak serwisowo a o co chodzi z tym CR jak pisał kolega wyżej to szczerze nie wiem, nie jestem mechanikiem więc moja wiedza na ten temat jest minimalna.

 

Z tego co wiem to model silnika jaki posiadam w swoim nissanie jest to wersja Japońska (nie francuz) i dlatego też woele serwisów ma problemy z diagnozowaniem tego auta.

Edytowane przez Nissan P12 05 DI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissan P12 05 DI

Raczej przy takich manewrach jak wyprzedzanie, redukcja lub jak szybko zbieram auto do wysokich obrotów na biegach 1,2 czasem 3(ale żadko).

 

wyższe biegi i jazda praktycznie bez gazu nie dymi PRAWIE wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest CR - Common Raill ?????

 

P12 - silniki

1.6 5 Manualna Benzyna 109 190 12.6

1.8 5 Manualna Benzyna 116 194 12.1

1.8 5 Automatyczna Benzyna 116 182 13.8

2.0 5 Manualna Benzyna 140 205 9.8

1.9dCi 5 Manualna Diesel 120 195 11

2.2dCi 5 Manualna Diesel 138 203 10.2

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.2 - 6 biegów manualna diesel 136 KM, więc chyba sie nie mieszcze w tej kategorii.

tak jak napisalem-masz system common rail.nie bylo chyba 5-biegowych skrzyn w 2.2 -czy to 126 czy 138KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisalem-masz system common rail.nie bylo chyba 5-biegowych skrzyn w 2.2 -czy to 126 czy 138KM.

 

Nie mam P12, więc nie wiem dokładnie co do silników. Ale dane są pobrane od "wuja Goo....le"

Zauważyłem, że jednak jest pomyłka, gdyż silniki 2,2dci wychodziły również z 6-biegową skrzynią biegów i do p12 również.

Ja u siebie mam 2.2dci - japończyk i 6 biegów.

 

Ja mam 2.2 - 6 biegów manualna diesel 136 KM, więc chyba sie nie mieszcze w tej kategorii.

 

Więc chyba masz silnik dci a nie di. Zerknij dokładnie w papiery i uzupełnij profil.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissan P12 05 DI

Hehe, ok panowie wszystko rozumiem.

 

Jednak problem wciąż istnieje samochód kopci i niema jak narazie na to żadnej rady która by załatwiła sprawe.

 

Może ma ktos jeszcze jakies pomysły?

Edytowane przez Nissan P12 05 DI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej przy takich manewrach jak wyprzedzanie, redukcja lub jak szybko zbieram auto do wysokich obrotów na biegach 1,2 czasem 3(ale żadko).

 

wyższe biegi i jazda praktycznie bez gazu nie dymi PRAWIE wcale.

 

a gdzie mieszkasz??

bo po tym co piszesz to raczej chyba normalnie, że tak kopci przecież to dizel a on musi kopcic

jesli gdzieś w okolicy stolicy to możemy umówić się na próbne kopcenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissan P12 05 DI

Mieszkam w krakowie, zastosuję się do rady nissanmanika i innych kolegów.

 

Ponownie podjade do serwisu bosha niech zrobią pożądną robote i wystawią poważną diagnozę.

 

Dzięki, dam znać co i jak.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...