gureczek Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 kupiłem używanego qashqai'a i długo zastanawiałem się co mi tak się tłucze z przodu podczas jazdy po nierównościach (a w zasadzie po dziurach). Po kilku diagnostykach i odwiedzinach w warsztatach padło na tulejo-gumy w ramie pomocniczej silnika zwanej też kołyską lub sankami -są tam cztery tuleje oblane gumą, które mam najprawdopodobniej wybite / zerwane. Zaczęły się poszukiwania owych tulejo-gum. Znalazłem sklep internetowy w Olkuszu jednakże towar czasowo niedostępny (już dłuższy czas), więc padło na serwis- zamówiłem (choć cena 2x wyższa od tych w Olkuszu). W oczy rzuciła mi się jedna nieścisłość: otóż w Olkuszu pokazane są na rysunkach (oraz są w ofercie) oprócz przednich i tylnich tulejo-gum, jeszcze dwie szerokie gumy do przednich tulei, montowane od dołu. Zadzwoniłem do serwisu (oraz wysłałem e-mail z rysunkiem gum) upewnić się że też te gumy mi dostarczą – no i .....hm, serwis twierdzi że nie ma czegoś takiego, na dowód czego przysłali mi zrzut z ekranu katalogu części no i faktycznie: zgodnie z katalogiem serwisu od dołu przednich tulejo-gum przychodzą jedynie stalowe szerokie podkładki, natomiast na rysunku ze sklepu z Olkusza dodatkowo jeszcze przychodzi szeroka guma – zamówiłem więc i ją (w Olkuszu, bo akurat te gumy były dostępne), nie chciałem rozbierać auta po to żeby się okazało, że czegoś mi brakuje. Gumy przyszły i na opakowaniu jest napisane Qashqai J10F, a ja mam model J10E, wystraszyłem się zadzwoniłem do Olkusza, ale nie wiedzą dlaczego nie ma tej części w katalogu serwisu ale że na pewno będzie pasowało ????, natomiast jak wklepałem w Google J10F oraz J10E to w większości wyskakują strony po rosyjsku – czy to jakieś udoskonalenie rosyjskie te dodatkowe gumy ???? W tygodniu to wymieniam, więc się przekonam czy faktycznie wszystko pasuje. Moje pytanie: czy ktoś spotkał się z tym i wie o co chodzi ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekrzeszów Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 kolgo ja terż wymieniałem nie dawno gość z serwisu mi wymieniał i tam nie miałem niczego takiego jak na twoim zdjęciu sprawdz sobie po vin na stronie czy u ciebie taki coś jest http://old.japancars.ru/cat/nissan/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Wiele marek robi na rynki wschodnie inne zawieszenia. Przeważenie toporniejsze lub po prostu wzmacniane. Może to właśnie taki przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekrzeszów Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 kolego wracając do tematu zapytania to pytałem dziś o tę gumę i faktycznie jest tam coś takiego i jest to poduszka silnika ,ale ją sie wymienia bardzo rzadko,u mnie nie było takiej potrzeby dlatego nie kojarzyłem takiej gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gureczek Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 poduszka silnika jest w innym miejscu ta guma to prawdopodobnie jakiś wynalazek naszych sąsiadów ze wschodu-co by zawieszenie dłużej u nich wytrzymywało :-) w sobote wymiana - dam znać czuy udało się wcisnąć ten element. ....no i po robocie, tulejo-gumy zamontowane łącznie z wynalazkiem gumowym, wszystko OK .....ale nie do końca, ponieważ stukanie nie ustało - kolejne poszukiwania, no i na reszczie jest .... przedni reflektor nie jest przykrecony na dolnym mocowaniu oraz jedno z górnych jest ułamane i to reflektor na wybojach tak wali po ramie karoserii i przenosi drgania ... nie wiem czy się cieszyć, że w końcu znalazłem wyjaśnienie problemu, czy plakać z wydanej kasy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 poduszka silnika jest w innym miejscu ta guma to prawdopodobnie jakiś wynalazek naszych sąsiadów ze wschodu-co by zawieszenie dłużej u nich wytrzymywało :-) w sobote wymiana - dam znać czuy udało się wcisnąć ten element. ....no i po robocie, tulejo-gumy zamontowane łącznie z wynalazkiem gumowym, wszystko OK .....ale nie do końca, ponieważ stukanie nie ustało - kolejne poszukiwania, no i na reszczie jest .... przedni reflektor nie jest przykrecony na dolnym mocowaniu oraz jedno z górnych jest ułamane i to reflektor na wybojach tak wali po ramie karoserii i przenosi drgania ... nie wiem czy się cieszyć, że w końcu znalazłem wyjaśnienie problemu, czy plakać z wydanej kasy :-) Napisz prosze jaka jest cena tego "wynalazku" gumowego, czy po jego zamontowaniu jest jakaś różnica - być może akustyczna - w pracy zawieszenia? Jest cichsze, zauważasz jakiekolwiek zmiany? Czy w twoim samochodzie ten gumowy "wynalazek" był czy dopiero teraz go domontowano??? Czy montaż odbył się bez żadnych problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gureczek Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Gumy są w cenie ok.80zł za komplet (2szt), wydaje mi się że nieznaczna różnica jest (teraz nieco ciszej) ale może to jedynie subiektywne odczucie, wcześniej tej części w moim samochodzie nie było i serwis twierdzi że taka część nie istnieje :-) montaż bardzo prosty (na zaadzie podkładki pod śrubę wciśniętej w tuleję sanek) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Gumy są w cenie ok.80zł za komplet (2szt), wydaje mi się że nieznaczna różnica jest (teraz nieco ciszej) ale może to jedynie subiektywne odczucie, wcześniej tej części w moim samochodzie nie było i serwis twierdzi że taka część nie istnieje :-) montaż bardzo prosty (na zaadzie podkładki pod śrubę wciśniętej w tuleję sanek) Może sytuacja jest analogiczna do tiidy?Bo na przykład w Tiidzie , ludzie podkładali pod wybite tuleje, podkładki z grubej gumy i stuki ustawały,wcześniej tulei do sanek nie można było kupić,tylko całą belkę.Moze ktoś wpadł na pomysł by zarobić?Ijakiś rzemieślnik zaczął produkować takowe"podkładki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Czy mogę Cię prosić o podanie numeru tej gumowej części oraz nr tel do tego sklepu w olkuszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Czy mogę Cię prosić o podanie numeru tej gumowej części oraz nr tel do tego sklepu w olkuszu? 54464CY00Bhttp://sklepjeep.redcart.pl/c/6804/tuleje-qashqai-nissan.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Dziękuję! Zamówiłem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QQ_I-WAY Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Dziękuję! Zamówiłem! Do SYNKRO Czy założyłeś poduszki ? Jeśli tak to jakie wrażenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Tak, zamówiłem, założyłem. Ogólnie po remoncie wrażenia są dobre ale wymieniałem więcej części więc nie wiem czy te dodatkowe poduszki faktycznie coś zmieniły. Myślę że 60 zl warto zainwestować choćby dla lepszego samopoczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gureczek Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ja już wariuję, nadal stuka !!!!, jest sugestia że to amortyzator mcpersona. Jak wymienię to sie okaże :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Ja już wariuję, nadal stuka !!!!, jest sugestia że to amortyzator mcpersona. Jak wymienię to sie okaże :-( W nyskach stuki też generowały "krzyżaki" kolumny kierowniczej.Łożyska kolumny Mp.wyraźnie i prosto zdiagnozować na postoju,przy otwartych drzwiach skręcając kolami na maxa.Jeśli ktoś może pomóc to przytrzymanie za sprężynę podczas skręcania powoduje skoki ,ale i bez tego wyraźnier słychać stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Ja już wariuję, nadal stuka !!!!, jest sugestia że to amortyzator mcpersona. Jak wymienię to sie okaże :-( Sprawdź łączniki stabilizatora. U mnie stukał właśnie jeden z nich. Nie wiem co prawda jakie u Ciebie są stuki ale może warto sprawdzić. Jeżeli da się wywołać stukanie bujaniem samochodu na boki, to jeśli jest luz na łączniku, można go wyczuć trzymając dłoń w okolicach jego końcówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Ja już wariuję, nadal stuka !!!!, jest sugestia że to amortyzator mcpersona. Jak wymienię to sie okaże :-( witaj w klubie koniecznie napisz, czy po wymanie amora ucichło ! u mnie tez stuka - opisywałem to w innym wątku, ja tez zacząłem od lacznika stabilizatora - wymieniłem dobry na nowy, znaczy niepotrzebnie a że stuka tylko podczas mrozów, zacząłem sie zastanawiac nad związkiem przyczynowo-skutkowym... wyraznie wygląda na to, ze stuka wtedy, gdy olej w amortyzatorze gestnieje (dlatego objawy wystepuja tylko ponizej zera i narastąja w miarę spadku temperatury, najbardziej wyczuwalne sa rano, tj. po dłuzszym postoju, pozniej częściowo zanikają) wobec powyższego stwierdziłem, że winne gdzie gorne mocowanie mcphersona, bo tylko tam moglby byc jakis luz (wybita poduszka), ktory ujawniałby sie wyrazniej przy "stwardniałym" amorze dumny ze swej diagnozy zakupilem komplet naprawczy, wyjalem mcphersona i - oczywiscie - okazalo sie, ze tam wszystko jest w jak najlepszym porządku, czyli znowu naprawa z cyklu: "wymienił dobre na nowe" oczywiscie sworznie, galki, tuleje wahaczy i co tam jeszcze jest mam dobre, tuleje sanek tez, ktos pisał, ze to moze stukac przekładnia kierownicza - ale w to jakos nie moge uwierzyc pozostal jeden podejrzany: AMORTYZATOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 ktos pisał, ze to moze stukac przekładnia kierownicza - ale w to jakos nie moge uwierzyc pozostal jeden podejrzany: AMORTYZATOR Tego jest masa na forum, to tylko przykład:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83978-domowe-sposoby-na-luz-krzyzaka-kolumny-kierowniczej-w-note/page__hl__%20krzyżak%20%20kolumny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 dlaczego sugerujesz, ze stuka mi krzyżak kolumny kierowniczej ?? kolumna kierownicza w LHD jest - jak sama nazwa wskazuje - po lewej stronie a mnie stuka w okolicach prawego przedniego zawieszenia, czyli po stronie pasażera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 dlaczego sugerujesz, ze stuka mi krzyżak kolumny kierowniczej ?? kolumna kierownicza w LHD jest - jak sama nazwa wskazuje - po lewej stronie a mnie stuka w okolicach prawego przedniego zawieszenia, czyli po stronie pasażera... Zwróć uwagę że nigdzie w tym wątku nie pisaleś z której strony stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 a fakt, przepraszam... pisałem to w innym wątku i jakoś tak wydało mi się, podświadomie, oczywiste stuka mi po stronie pasażera, wiec kolumne nalezy wykluczyc - parę innych rzeczy też, więc zostaje amortyzator jako główny podejrzany... czyli byc moze tak, jak u autora wątku własnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 a fakt, przepraszam... pisałem to w innym wątku i jakoś tak wydało mi się, podświadomie, oczywiste stuka mi po stronie pasażera, wiec kolumne nalezy wykluczyc - parę innych rzeczy też, więc zostaje amortyzator jako główny podejrzany... czyli byc moze tak, jak u autora wątku własnie Tak tak koledzy amortyzator się trzaska- u mnie też z prawej strony ten sam objaw.Zmiana temperatury otoczenia ma na to wpływ.Tak jak pisałeś z tym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 no dobra, ale co w nim sie "trzaska" ? jakieś zaworki sterujące przepływem ? mocowania wykluczam, bo górne wymienilem na nowe, a dolnego mocowania... przecież nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Koledzy ,jak czasami czytam niektóre posty ,to wydaje mi się że kombinując sami utrudniacie sobie życie.Jaki macie problem żeby wjechać na trzepaki,dać gościowi od przeglądów dyszkę powiedzieć o co chodzi i gwarantuję wam ,że że tak wam przetrzepie zawiechę że palce lizać.A są na to uczuleni i cieszą się jak ktoś z własnej woli przyjeżdża.Mnie nawet zaprosili do kanału przy kontroli ,abym sobie mógł wyłapać to co mnie interesowało. A z tym stukniem po prawej stronie...może być amortyzator,może być zacisk hamulcowy,może być guma na stabilizatorze wybita,łącznik stabilizatora ect,ect.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 .Jaki macie problem żeby wjechać na trzepaki,dać gościowi od przeglądów dyszkę powiedzieć o co chodzi i gwarantuję wam ,że że tak wam przetrzepie zawiechę że palce lizać. ja z tym nie mam żadnego akurat problemu trzepali juz dwa razy i nic nie wytrzepali... A z tym stukniem po prawej stronie...może być amortyzator,może być zacisk hamulcowy,może być guma na stabilizatorze wybita,łącznik stabilizatora ect,ect.... tak jak pisałem, zacząłem od wymiany łącznika gumy na drążku stabilizatora poza podejrzeniem, przejrzane zacisk hamulcowy ??? (to żart jakiś) górne mocowanie mcphersona etc. sprawdzone etc sprawdzone (czyli tuleja wahacza, tuleje sanek, itp etc) zostaje - jako główny podejrzany - amoryzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.