siutek Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 W przyklejonych jest taki punkt: 4) Problem z odpaleniem po postoju ----Puszczanie malej dawki LPG do kolektora ssącego przez instalację LPG Np. przez wtryskiwacze lub np. przez obieg podciśnienia kme Idealnie on opisuje moją sytuację, jednak, jako laik prosiłbym o rozwinięcie nieco wyjasnienia. Dodam, że problem pojawił się u mnie po wymianie listwy wtryskiwaczy. Gazownicy coś pogrzebali w mapie LPG, bo rzekomo stara listwa mocno ją rozjechała. Od tego momentu mam problem z odpaleniem auta po dluższym postoju (jak silnik nieco ostygnie). Aby odpalić rano auto, musze dodać gazu w momencie pracy rozrusznika, inaczej moge sobie krecic kilkanascie sekund zanim silnik małymi łyczkami zacznie łapać o co chodzi. Tego problemu nie ma gdy próbuję odpalić auto zaraz po wyłączeniu silnika. Szczerze mówiąc myślałem że LPG nie ma nic z tym wspolnego, bo przeciez silnik jest uruchamiany na benzynie, dopiero gdy parownik złapie odpowiednią temperature komputer przestawia silnik na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 zdejmij wężyk z podciśnienia od reduktora i włóż do wody, zaraz po zgaszeniu auta, jak będzie bomblowało to znaczy, ze redek trzeba zregenerować, tak samo trzeba zrobić z wtryskami, a co dokłądnie grzebali w mapach??? kalibrowali ??? czy co??? bo map się nie rusz, no chyba, ze chce się wszystko od nowa ustawiać, jaki masz setup??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Wiem, że coś grzebali przy samym reduktorze (brzydko i nieładnie patrzylem im na ręce ), najpierw niby dokrecili pokrywe reduktora, bo podobno śrubki byly poluzowane. Zgłaszałem im problem, że czasami śmierdzi mi gazem, no i własnie ten nieszczelny dekielek był ich zdaniem winowajcą smrodu. Ale widziałem też, że chyba regulowali centralną śrubkę membrany reduktora, nie wiem po co, ale to oni są spece. (Swoją drogą zdarza się, że na zakrętach, przy wcisniętym sprzęgle auto mi gasnie, obstwiam, że to właśnie przez grzebanie przy parowniku :/ szpece za dyche...). Co do map, napewno kilka razy robili autokalibracje, a potem widzialem że na wykresach przesuwali jakieś punkciki. Jaki mam setup?? a so to je?? :P sorki, ale w temacie LPG jestem zielony mimo wszystko staram sie poszerzac swoją wiedze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 setup -> reduktor, wtryski. elektronika po co grzebali przy ciśnieniu??????????? KME mają właśnie tą wadę, że się rozszczelniają na śrubie, ja GOLDA przerobiłem na pojedyncze śruby, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 qrcze Dino, teraz nie powiem Ci nic więcej, poza tym, że centralka LPG to stag 200 (albo 200+ o ile cos takiego jest), jak wroce do domu i spojrze w papiery to napisze reszte. podjade dzisiaj do nich zeby mi naprawili problem z odpalaniem auta i chyba poprosze ich o screeny ekranu z AC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 STAG200, elektronika, zrób zdjęcie jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Możesz także zrobić taki test: zgaś samochód, zdejmij kabel elektryczny z elektrozaworu przy reduktorze (dla bezpieczeństwa), odłącz gumowy wąż doprowadzający gaz do listwy wtryskowej LPG (troszkę gazu wyleci, nie stresuj się). Jeśli przyczyną jest przepuszczająca listwa to z odpaleniem nie powinno być problemów (bo w listwie "nie będzie gazu" i nie będzie czego przepuszczać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Czyli rozumiem, że winowajcą może być uszkodzona listwa wtryskiwaczy?? Przyznam, że w swojej starej mialem walniete aż 3 wtryskiwacze, (mocno "klekotaly" ale dzialaly), pojechalem na wymiane, i gosc stwierdzil, że na miejscu ma jakas uzywke, niby sprawna, wyciagnieta z innego auta z rozbiorki. wolal smieszne pieniadze, wiec wzialem (nie bez obaw oczywiscie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 przyczyną jest, prawdopodobnie, puszczanie gazy po zgaszeniu silnika, czyli albo prze podciśnienie w redku albo wtryski nieszczelne i puszczają, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) a wiec wrzucam ponizej fotki elementow mojej instalacji, mam nadzieje, że bedzie cos widać. bylem w piątek u gazownika, twierdzil że przy parowniku nic nie grzebał (poza dokreceniem pokrywy), a w jego rejonach wymieniał filtr (dlatego moglo mi sie wydawać że kreci regulacją membrany). Pogrzebał coś w mapie, auto co prawda lepiej jeździ, ale nadal ma problem z odpalaniem. Poniżej wrzucam też screena z mapy, taki cham bylem i bezczelnie zrobilem sobie screen swoją drogą, ktoś jest w stanie wytlumaczyć mi tak z grubsza jak czytać ten wykres z AC i ogolnie widoczne w oknie parametry? Edytowane 13 Listopada 2012 przez siutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 wtryski to MJ, jak mają dużo nalatane, to mogą popuszczać, mnożnik masz praktycznie po kalibracji (to ta pomarańczowa linia) do tego mapy gazu (zielona) i PB (niebieska) nei pokrywają się i raczej nigdy się nie pokrywały widząc taki mnożnik, do tego masz za małe dysze w tych wtryskach, bo mnożnik (to pomarańczowe ) zaczyna się na 1,25 prz ciśnieniu 1,2bara, ja bym obniżył ciśnienie do 1 bara i rozwiercił dysze, i wystroił to w drodze, reduktor to SKORPION, nie KME, lubią mieć problemy z wbudowanym EZ, warto go sprawdzić i przeczyścić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 rzekomo te wtryski mają 10k km, na ile to prawda? nie wiem i sie nie dowiem. wcześniej tez mialem magic jety, przejechaly u mnie 50k. jak zacząłem dyskutować z gazownikiem, że chyba jednak oddam mu tą używkę i kupie na All nówkę MJ z gwarancją (199zł), to stwierdzil ze te nowe MJ sa do kitu. zebym poszukał jakiejs czeskiej listwy. co do rozwiercania, to sobie niestety daruje, ja jestem na to za krótki, nie odważe się, a u siebie raczej nie znajde zadnego gazownika, który za rozsądne pieniądze by mi to dobrze zrobil. szkoda DiINO, że do koszalina taki kawałek ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 najpirw wkłada Ci MJ i mówi, ze git a teraz, że nei za bardzo, możesz zrobić sobie test, czy puszczają, zdejmij wężyki z listwy, zanurz końcówki w wodzie i zobacz czy puszczają bąble, ale ukłąd musi być pełny, czyli dobrze ot zrobić zaraz po zgaszeniu albo podać 12V na EZ-ty jak chcesz to załatwię BARAKUDY tylko cena troszkę wyższa niż MJ co podałeś ale jakość duuuużo większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.