Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana świec Note 1.4


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przystępując do wymiany należy odpiąć filtr powietrza,następnie odkręcamy ok 12 śrub:potrzebny klucz 10 mm,krótki nasadowy i przedłużka 100mm z kardanem najlepiej)Uwaga za pokrywą są umieszczone dość głęboko dwie śruby!

Po odkręceniu zdejmujemy pokrywy,powinny rozejść się na dwie części(bez wypinania wtyczek od przepustnicy!)

Po rozdzieleniu pokryw najlepiej dolną postawić na "sztorc"pod górną aby 'wisiała" nad pokrywą zaworów.

Pod pokrywami ukaże nam się widok 4 szt cewek,które są przykręcone również śrubkami z łbem 10mm,gdy je dkręcimy to delikatnym szarpnięciem zdejmujemy fajki ze świec.

Do wykręcenia świec potrzebny jest klucz nasadowy(do świec)16mm najlepiej z gumką lub magnesem w środku+ przedłużka 100mm .Swiece wykręcamy na zimnym silniku!

Montaż w odwrotnej kolejności.

W moim motorku były Chmpiony.Nie wiem jak u Was,ale moje stare świeczki były w stanie tragicznym!Po przebiegu 73tys.

1 cylinder el.środkowa widocznie nadpalona i odstęp elektrod 1.5mm, 2gi 1.3 , 3ci 1.3, 4ty 1.2

na wszystkich świecach były już widoczne ślady zużycia.Założyłem NGK platynowe i...byłem w szoku!!!

Kultura pracy silnika nieporównywalna!Nawet moja małżonka to zauważyła nie wiedząc nic o wymianie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe świece wymienia się max co 30 tys. km, więc nie ma się co dziwić w jakim były stanie. Do wykręcenia można użyć też klucza bez magnesu/gumki, świece po odkręceniu można wtedy wyjąć przy pomocy przewodów/fajek.

Sam mam platynowe NGK i też sobie chwalę, chociaż cena to 4x zwykła świeca. JACKO29, obserwuj spalanie, po tej wymianie powinno zauważalnie spaść (u mnie tak z 0,5l/100km, poprzednie świece też w słabym stanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w Note na pierwszy montaż też nie idą "zwykłe świece". Producent zaleca wymianę jak dobrze pamiętam po 60 tys. km.

Mylisz się,one nie są "zwykłe" najczęściej platinium championa,lub ngk iridium
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się,one nie są "zwykłe" najczęściej platinium championa,lub ngk iridium

 

Ziom, ale ja tak właśnie napisałem - na pierwszy montaż też NIE idą zwykłe świece. Czyli "nie zwykłe" - takie jak napisałeś iridium lub platinium ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziom, ale ja tak właśnie napisałem - na pierwszy montaż też NIE idą zwykłe świece. Czyli "nie zwykłe" - takie jak napisałeś iridium lub platinium ;).

O sorki ,przeoczyłem te "nie"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Note potrzeba:

 

Typ:LFR5E-11

Nr porządkowy:1669

 

Szczegóły

Rozwartość klucza:16,0 mm

Średnica gwintu:14,0 mm

Długość gwintu:26,5 mm

Odstęp elektrod:1,1 mm

Opornik:entstört, 5 kOhm

Kod silnika: CR14DE

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,ale jest jeszcze nowy wyrób BERU UXT 13

Tytanowo-platynowe z ciekawym rozwiązaniem rowkowanej elektrody minusowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JACKO29,takie założyłeś:http://moto.allegro.pl/swiece-nissan-350z-murano-pathfinder-note-1-6-3-5-i2782389035.html,NGK PLFR5A-11?

NGK LFR5E-11 są,nie wiedzieć czemu,nieosiągalne.

Czy te boscha będa dobre,chodzi o odstęp elektrod?:

Bosch świeca zapłonowa Platin-Ir CNG/LPG-Gas FR7NI332S

Odstęp elektrod:

0,7

 

Moment dokrecenia [Nm]:

28

 

Gwint zewnętrzny [mm]:

14

 

Skok gwintu [mm]:

1,25

 

Długość gwintu [mm]:

26,5

 

Rozmiar klucza:

16

 

Położenie elektrod [mm]:

4

 

Ilość biegunów:

1

Edytowane przez adamus-j70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak PLRF5A-11

I zapewniam Cię że silniczek na nich pięknie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przystępując do wymiany należy odpiąć filtr powietrza,następnie odkręcamy ok 12 śrub:potrzebny klucz 10 mm,krótki nasadowy i przedłużka 100mm z kardanem najlepiej)Uwaga za pokrywą są umieszczone dość głęboko dwie śruby!

Po odkręceniu zdejmujemy pokrywy,powinny rozejść się na dwie części(bez wypinania wtyczek od przepustnicy!)

Po rozdzieleniu pokryw najlepiej dolną postawić na "sztorc"pod górną aby 'wisiała" nad pokrywą zaworów.

Pod pokrywami ukaże nam się widok 4 szt cewek,które są przykręcone również śrubkami z łbem 10mm,gdy je dkręcimy to delikatnym szarpnięciem zdejmujemy fajki ze świec.

Do wykręcenia świec potrzebny jest klucz nasadowy(do świec)16mm najlepiej z gumką lub magnesem w środku+ przedłużka 100mm .Swiece wykręcamy na zimnym silniku!

Montaż w odwrotnej kolejności.

W moim motorku były Chmpiony.Nie wiem jak u Was,ale moje stare świeczki były w stanie tragicznym!Po przebiegu 73tys.

1 cylinder el.środkowa widocznie nadpalona i odstęp elektrod 1.5mm, 2gi 1.3 , 3ci 1.3, 4ty 1.2

na wszystkich świecach były już widoczne ślady zużycia.Założyłem NGK platynowe i...byłem w szoku!!!

Kultura pracy silnika nieporównywalna!Nawet moja małżonka to zauważyła nie wiedząc nic o wymianie.

 

Jaka będzie reakcja po odpięciu wtyczek od przepustnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będziesz miał kluczyka w stacyjce to nic.A jeżeli będzie to niewykluczone ,że będzie potrzebna wizyta w serwisie i ustawianie obrotów consultem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie mogę znaleźć tych świec do Note NGK Platinum, widzę tylko zwykłe w sklepach a te Platnium to do instalacji LPG są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć tych świec do Note NGK Platinum, widzę tylko zwykłe w sklepach a te Platnium to do instalacji LPG są. 

 

a tutaj są takie, jak sam ostatnio zakładałem http://allegro.pl/swiece-ngk-lfr5ap-11-nissan-note-micra-bytom-i5147055759.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

za***iste filmiki. Widzę, że to nic trudnego-niedługo planuję małą podmiankę cewek, żeby wyeliminować drgania w moim aucie i ten manual wybitnie mi się przyda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Makrofag

A co byście wybrali iridium czy platinium??? Bo cenowo są zbliżone.


Świece wymienione na DENSO TT IRIDIUM [iKH16TT] , krótka konkluzja:

1. Czas potrzebny na wyminę ok 30 min

2. Da się zrobić bez odpinania przewodów tylko potrzeba jest 2 osoba do pomocy i trzeba się trochę nagimnastykować przy wyjmowaniu/wkładania świec i klucza

3. Po wymianie samochodzik: odzyskał wigor i tak jakby o 0,5l/100km spadło spalanie

W załączeniu fotki starych świec po przejechaniu 60 060 km

Edytowane przez Makrofag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...

LFR5AP-11 (kod 4775) to sa platynowe, przejechalem na takich 100tys km wiec wzialem takie same, LFR5A-11 (kod 6376) to zwykle swiece, tez moga byc ale krocej posluza.

 

Kod producenta 6240 to swiece platynowe PLFR5A-11, do silnikow 3.5l Nissana.

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...