Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 Metaliczny stuk z przodu z lewej strony


Gość Arkady2222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Arkady2222

Witam wszystkich.

Tydzień temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Primerki. Auto sprowadziłem od sąsiadów z za odry.

Rocznik 2003, 2 litry benzyna, najechane 200tyś, Skóra, el. fotele, szyby, lusterka etc.

Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie szarpie, ładnie się wkręca, spalanie po mieście w granicach 11 litrów. I wszystko by było w porządku, gdyby nie jedna usterka, której jak do tej pory nikt nie potrafi zdiagnozować.

Usterka-przypadłośc dotyczy zawieszenia. Konkretnie chodzi o przód od strony kierowcy.

Wpadając lewym kołem w jakąś dziurę, lub serię dziur, słychać metaliczne uderzenie, jakby coś było luźne, lub niedokręcone.

Wymieniłem swożnie wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy drążka stabilizatora, klocki ( siedzą sztywno ). Amory sprawdzone mają ok 80 %, były wyciągane, sprężyny całe.

Nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę. Wszyscy rozkładają ręce, a na dziurach jak dzwoniło, tak dzwoni.

może miał ktoś z was podobną przypadłość i znalazł przyczynę usterki, bedę wdzięczny za każdą podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górny wachacz? tuleje w dolnym wachaczu? jesli też sprawdzałeś i jest ok to podjedź do innego mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

górny wachacz? tuleje w dolnym wachaczu? jesli też sprawdzałeś i jest ok to podjedź do innego mechanika

podobno w górnych wachaczach trzeba było dokręcić nakretki bo były poluzowane. Tam zdajsie są jakieś łożyska ?

Tuleje w dolnym wachaczy sprawdzone, ok.

Ale, czy to wsztstko może stukać metalicznym dźwiekiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lewej strony juz chyba tak, nie przychodzi mi nic juz wiecej do głowy, ewentualnie sprawdz mocowanie maglownicy 9przekładni kieroniczej) ktos kiedys na forum pisał, ze to mu stukało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy McPersonach w miejscu mocowania ze zwrotnicą są dwa łożyska ( jedno mniejsze drugie większe ) , które się rozleciały z powodu rdzy , należy je wymienić ale to robota dla mechanika bo sam łożysk nie zdejmiesz ze względu na rdzę , Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam do Voyagera jak będziesz grzebał w McPersonach oblukaj sprężyny pisał kolega o pękniętym jednym zwoju na samej górze.

Problem niewidoczny przy standardowej diagnostyce. On miał farta i obie strony były jednakowo pękniete i schowane w osłonie niewidoczne od koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Przy McPersonach w miejscu mocowania ze zwrotnicą są dwa łożyska ( jedno mniejsze drugie większe ) , które się rozleciały z powodu rdzy , należy je wymienić ale to robota dla mechanika bo sam łożysk nie zdejmiesz ze względu na rdzę , Powodzenia

Chodzi ci o te łożyska co są osłonięte z góry takim gumowym kapturkiem ?

Bo po wyjęciu amorka na jego górze było nałożone coś co przypominało łożysko, tylko zaciśnięte w plastikowej obudowie. Mechanior mowił, że to nie łożysko tylko podkładka, ale coś mi się nie chce wierzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelałem w twój model jak nie pasuje to pod tym adresem masz wszystkie rysunki poptrzebne do weryfikacji twjego zawieszenia. Pokaż mechaniorowi i niech kombinuje

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_8/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zobacz, aby nie było tak jak u mnie. Poluzowana delikatnie śruba trzymająca zacisk i prowadnice. Zacisk pukał na każdej dziurce. Jeśli masz kanał, to złap za zacisk i zobacz czy nie rusza się góra-dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prosto jest zweryfikowac podnies lewarkiem kolo i poruszaj nim we wszystkie strony , bedzie widac ze ma luzy, pod kapturkiem jest sruba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Dzieki za podpowiedzi. Po niedzieli rusza akcja warsztatowa pt. "Co stuka w moim przednim lewym zawieszeniu".

Strzelałem w twój model jak nie pasuje to pod tym adresem masz wszystkie rysunki poptrzebne do weryfikacji twjego zawieszenia. Pokaż mechaniorowi i niech kombinuje

http://nissan4u.com/...ont_suspension/

 

 

Dzieki za rysunki. na pewno sie przydadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum.

- amortyzator;

-brak odboi przy amortyzatorze;

- łożysko amortyzatora;

-mocowanie górne amortyzatora

-pęknięta sprężyna;

-wybita-uszkodzona poduszka sprężyny;

-gumy stabilizatora;

-łączniki stabilizatora;

-tuleje wahacza;

-sworzeń wahacza;

-drążek kierowniczy;

-końcówka drążka;

-osłona termiczna nad tłumikiem;

-krzyżak-kostka kolumny kierowniczej;

-przeguby;

-luzy na listwie maglownicy;

-maglownica;

-klocki hamulcowe;

-luźny zacisk;

-poluzowane śruby zacisku, prowadnic lub jażma;

-luz na łożysku koła;

-niedokręcone koło;

-luzy na zawiasach klapy-maski silnika /nitowanie/;

-luz zamka klapy-maski lub na zamku;

-luźny, niedokręcony akumulator;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum.

- amortyzator;

-brak odboi przy amortyzatorze;

- łożysko amortyzatora;

-mocowanie górne amortyzatora

-pęknięta sprężyna;

-wybita-uszkodzona poduszka sprężyny;

-gumy stabilizatora;

-łączniki stabilizatora;

-tuleje wahacza;

-sworzeń wahacza;

-drążek kierowniczy;

-końcówka drążka;

-osłona termiczna nad tłumikiem;

-krzyżak-kostka kolumny kierowniczej;

-przeguby;

-luzy na listwie maglownicy;

-maglownica;

-klocki hamulcowe;

-luźny zacisk;

-poluzowane śruby zacisku, prowadnic lub jażma;

-luz na łożysku koła;

-niedokręcone koło;

-luzy na zawiasach klapy silnika /nitowanie/;

-luz zamka klapy;

Ja cię pędzę... Zaraz wydrukuję i po niedzieli zawiozę mechaniorowi... się chłop załamie :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cię pędzę... Zaraz wydrukuję i po niedzieli zawiozę mechaniorowi... się chłop załamie :dribble:

 

Tu nie chodzi o stuki tylko metaliczne, lecz ogólnie. Ale gdybyś Ty miał coś innego, to się pochwal i dopiszemy do listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Tu nie chodzi o stuki tylko metaliczne, lecz ogólnie. Ale gdybyś Ty miał coś innego, to się pochwal i dopiszemy do listy.

A u mnie jest właśnie stuk, stuki metaliczne. Oczywiście, jak ty przypadłośc zostanie zlokalizowana i weliminowana dam info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikuje w dwuch pozycjach listę

Tutaj masz jeszcze parę punktów gdzie może pukać w przednim zawieszeniu lub "przenoszenie" pukania, które zebrałem z forum.

-

-luzy na listwie maglownicy;

-maglownica;

-

-niedokręcone koło;

-

 

MAglownica jest pojeciem ogólnym - dodam luz na drążku kierwoniczym - nie mylic z końcówką - http://allegro.pl/k3-1021-drazek-kierowniczy-nissan-primera-p12-i2749706123.html

niedokrecone koło drży nie stuka i jest do bardzo odczówalne na kierownocy zwłaszcza na zakręcie robionym na tym kole - ten problem przerobiłem niestety i bardzo wyrobiło gniazda śrub w feldze

 

 

 

http://allegro.pl/k3...2749706123.html

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikuje w dwuch pozycjach listę

 

MAglownica jest pojeciem ogólnym - dodam luz na drążku kierwoniczym - nie mylic z końcówką - http://allegro.pl/k3...2749706123.html

niedokrecone koło drży nie stuka i jest do bardzo odczówalne na kierownocy zwłaszcza na zakręcie robionym na tym kole - ten problem przerobiłem niestety i bardzo wyrobiło gniazda śrub w feldze

 

Drążek kierowniczy jest na liście, końcówka również. Maglownica jest ogólnie a zarazem i miejsce.

A z kołami jest różnie, najpierw drżą a potem pukają-stukają. Zwłaszcza gdy otwory są już wyrobione lub całkowicie nakrętki nie były dokręcone po zmianie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest właśnie stuk, stuki metaliczne. Oczywiście, jak ty przypadłośc zostanie zlokalizowana i weliminowana dam info.

ja mialem podobnie.metaliczny,wrecz przechodzacy w szklany odglos-az ciarki przechodzily.po wymianie sworzni wahaczy przednich temat sie skonczyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...