nrb Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Ciąg dalszy przygód opisywanych w innym temacie, ale robi się coraz ciekawiej to wrzucę temat tu. Mam instalację II gen. z BLOSem, reduktor Tomasetto AT07 (140KM), sterownik gazu Stag 2-L przełącznik Stag 2W. Na pewno mam do wymiany membranę reduktora - nowa powinna przyjść jutro, ale problem jest bardziej złożony. Otóż dziś jadąc na gazie na zagrzanym już silniku, samochód szarpnął kilka razy po czym zgasł. Szybko doszedłem że skończyła się benzyna. Odpaliłem go z gazu, po przełączeniu na benzynę znów zgasł (po zatankowaniu benzyny problem znikł). Jazda na gazie odbywała się dalej bez problemu. Ponadto dolega mu cykliczny spadek wolnych obrotów: stoi sobie ładnie na poziomie 900obr, a w regularnych odstępach czasu (ok. 40 sekund) przygasa poniżej 500, po czym znów powoli rośnie. Najciekawsze jest to że po wyjęciu bezpiecznika pompy paliwa tego problemu nie ma. Wydaje mi się że powyższe objawy, plus większe niż zazwyczaj zużycie benzyny, wskazują na to, że jednocześnie z gazem dostaje trochę benzyny. Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak to na 100% sprawdzić. No i jakieś pomysły na pewne odcięcie benzyny podczas jazdy na gazie. EDIT: już wiem że na 100% dostaje benzynę podczas jazdy na gazie. Odłączyłem przewód doprowadzający gaz do dolotu... i nic się nie stało ;-) jechał nadal, nawet lepiej niż wcześniej. Pytanie więc teraz jak naprawić odcięcie benzyny. Gdzie jest element który tym steruje. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 szukaj emulatora podłączonego do wtrysków alb (i) odcięcia paliwa na przewodzie paliwowym, albo (i) przekaźnika odcięcia PP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Nie mogę wyczaić który to jest stag bo AC wycieło wszystko nawet starych Synhro nie widze moze zle patrze ,,,, tak czy inaczej opcji jest kilka albo emulacja jest 4 wtrysków W co wątpie . lub odcina zasilanie wtryskiwaczy po prostu i to odbywa sie w sterowniku najprawdopodobniej ,,, który może sie przespawał .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/programy-i-instrukcje-obslugi jest w archiwum 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 no jest i jest na schemacie jakiś dodatkowy emulator ? który zdechł czy to najprawdopodobniej coś ala przekaźnik i tyle ,, a jaki jest sens montowania krokowca i blosa ? bo to przecież bez sensu ,,,, chyba ze nie ma krokowca ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 a jaki jest sens montowania krokowca i blosa ? bo to przecież bez sensu ,,,, heheh jasne, że bez sensu, ale kolega podał taki emulator 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 zamiast tych cudów ja miałem przełącznik za 6 żł hebelek góra i dół ,,,+blos jakoś to śmigało .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Emulator jest Stag 2-L ale krokowca nie ma ;-) jest tylko śruba regulacyjna na dolocie gazu. Teoretycznie przy blosie też nie powinno jej być, ale potrafił spalić 14l na trasie jadąc 110. Ze śrubą schodzę poniżej 10 bez różnicy w mocy. Idąc za radą DINO poszedłem po przewodach z kontrolera sondy i dotarłem do przekaźnika, z którego dalej idą przewody na wtryskiwacze. Przy przełączaniu na gaz nie słychać pyknięcia w przekaźniku, więc na pewno nie odłącza wtrysków i to by była przyczyna. Ale rozebrałem też przełącznik w kabinie i widzę że ma zimne luty przy wtyczce, więc najprawdopodobniej nie wychodzi stad w ogóle prawidłowy sygnał na przekaźnik odłączający benzynę. Polutuję wieczorem i dam znać. A przy okazji - czy możecie powiedzieć jak powinny być ustawione przełączniki w kontrolerze sondy lambda? U mnie jest teraz ON-ON-ON-OFF czyli symulacja sondy 1V. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 taka masz sondę wiec ok co do spalania to masz zle ustawione ja miałem reduktor do 140 KM i i blosa palił 14-15 miasto z butem a potrafił zejść do 9 po eko trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 no to u mnie bardzo podobnie pali - napisałem "poniżej 10" bo tak średnio wychodzi, ale jadąc już bardzo emerycko da radę i 9 :-) A tym ustawieniem przełączników, wiem że taka jest sonda, ale pytałem właśnie czy ma być "symulacja z sondy", "masa" czy "fala". Jeśli "symulacja" to już nic nie będę ruszał, ciekawi mnie tylko czy to w ogóle jest jakaś różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 masa rozjedzie pb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Problem rozwiązany: winny był przekaźnik, ale nie ten pod maską, który bezpośrednio powinien odłączyć wtryski, tylko ten przy przełączniku gaz/benzyna. Ponadto reduktor samodzielnie zregenerowany i chodzi jak ta lala :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 no to fajnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.