Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Odebralem samochod . . .


Guest Butryn
 Share

Recommended Posts

Przesiadlem sie z poloneza i ponownie sie w maximie zakochalem (juz ja mialem sprzedawac). . .

 

Podjechalem na stacje, zalalem PB98 i roznica jest straszna. W stanach jest paliwo 93 na nie ktorych stacjach mozna znalesc 94 ale 98 to nigdzie nie znajdzie. . . buta ma teraz takiego ze jeszcze nigdy (albo mi sie tak wydaje bo polonezem jezdzilem przez 7 tygodni :) ) . . . ale juz kilka gosci sie nadzialo na drodze na rodzinny samochod co ich zostawil z dymkiem. . .

 

Wacu - wysylam ci 10 litrow paliwa PB98 i zrobisz probe :)

Link to comment
Share on other sites

ok Slawek czekam. tylko podpisz to jakos np.orezada dla wuja waca z pozdrowieniami od Slawka, info dla celnikow. nie pic, nasilalem do butelki

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tyle, ze paliwo 93 w stanach to nasze 98 ... do wszystkich paliw w stanach trzeba dodac okolo 4 lub 5 punktow, kwestia normy oznaczeń ... takze niema zadnej roznicy miedzy tymi paliwami, no chyba ze jeszcze kwestia tego, ze nasze sa chrzczone...

 

p.s. dokladnie to tak, ze w Polsce oznaczamy RON a w stanach daja srednia miedzy RON a MON ... roznica miedzy RON a MON wynosi 10punktow .. wiec daje to nam srednio 5 punktow ktore trzeba dodac do amerykanskiego systemu oznaczen zeby uzyskac Europejski.

Link to comment
Share on other sites

Tyle, ze paliwo 93 w stanach to nasze 98 ... do wszystkich paliw w stanach trzeba dodac okolo 4 lub 5 punktow, kwestia normy oznaczeń ... takze niema zadnej roznicy miedzy tymi paliwami, no chyba ze jeszcze kwestia tego, ze nasze sa chrzczone...

 

p.s. dokladnie to tak, ze w Polsce oznaczamy RON a w stanach daja srednia miedzy RON a MON ... roznica miedzy RON a MON wynosi 10punktow .. wiec daje to nam srednio 5 punktow ktore trzeba dodac do amerykanskiego systemu oznaczen zeby uzyskac Europejski.

 

Czytalem pare dni temu na ten temat wlasnie.

 

W polsce jest tylko RON a w US jest PON (czyli RON + MON).

98 w polsce jest tylko z RONu

w stanach biora 98 RONu + 90 MONu i wychodzi 94 PON.

Link to comment
Share on other sites

czyli jesli zatankuje benzyne 93 oktany to ile ona ma w rzeczywistosci??

 

to mniej wiecej tak jakbys w Polsce na stacji podjechal do dystrybutora 98

 

8)

Ciekawe to jest, bo to co Butryn napisał, zrozumiałem zupełnie inaczej :shock:

Link to comment
Share on other sites

Czytalem pare dni temu na ten temat wlasnie.

 

W polsce jest tylko RON a w US jest PON (czyli RON + MON).

98 w polsce jest tylko z RONu

w stanach biora 98 RONu + 90 MONu i wychodzi 94 PON.

 

Ale to jedno i to samo paliwo .. i nie chodzi o to, ze biora troche z tego i troche z tego ...

to sa tzw ... "octane rating" ..

 

RON - Research Octane Number - jest to pomiar liczby oktanowej w paliwie na silniku przy zmiennej kompresji oraz w roznych warunkach kontrolowanych przez testujacych ...

 

MON - Motor Octane Number - to test tego samego paliwa ale pod obciazeniem, zmieniajac wyprzedzenia zaplonu, wkrecajac silnik na wyzsze obroty itd itp ..

 

to dalej jest to samo paliwo wiec oni niczego nie mieszaja 8)

 

PON - to poprostu nazwa przyjeta dla sredniej z tych dwoch testow - inaczej zwana RdON (Road Octane Number) poprostu w stanach nie interesuje ich wartosc tego paliwa dla silnika bez obciazenia, tylko sprawnosc w warunkach drogowych ...

 

Wiec tylko dla podsumowania napisze, ze nie wazne czy to jest RON98 czy PON93 czy moze jeszcze MON 89 .. to dalej jest jedno i to samo paliwo ...

Link to comment
Share on other sites

czyli jesli zatankuje benzyne 93 oktany to ile ona ma w rzeczywistosci??

 

to mniej wiecej tak jakbys w Polsce na stacji podjechal do dystrybutora 98

 

8)

Ciekawe to jest, bo to co Butryn napisał, zrozumiałem zupełnie inaczej :shock:

 

 

Biorąc pod uwage, to, że Butryn sie troszeczke myli co do tego, że te paliwa są mieszane, to jednak odnosnie "octane rating" napisał trafnie ...

 

tankując w stanach 93 ... (jest to PON 93) .. w Polsce tankujesz 98 (RON 98.) .. to samo paliwo lecz oznaczone inną normą ...

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwage' date=' to, że Butryn sie troszeczke myli co do tego, że te paliwa są mieszane, to jednak odnosnie "octane rating" napisał trafnie ...

 

tankując w stanach 93 ... (jest to PON 93) .. w Polsce tankujesz 98 (RON 98.) .. to samo paliwo lecz oznaczone inną normą ...[/quote']

 

Moze informacje ktore czytalem byly nie prawdziwe ale musze sie tego trzymac bo w innych miejscach jeszcze nie czytalem.

 

Z tego co wiem to Europejskie paliwo jest lepsze z tego powodu ze jest tylko RON.

 

Mieszanka miedzy dwoma rating'ami (RON i MON) jest bardzo wazna. RON i MON jest testowany na roznych silnikach w tych samych kondycjach.

Stacja "MOBIL" dostaje paliwo w ktorym jest wysoki RON a nizszy jak szczegolnie MON. Dlatego wyglada w wynikach to normalnie ale paliwo jest gorszej jakosci. Ale naprzyklad ta sama stacja "MOBIL" za tydzien dostaje nastepna mieszanke ktora ma ten sam RON a jeszcze gorszy MON i wtedy juz jest masakra. Dlatego zdaza sie nie raz w stanach ze paliwo jest jednym slowem hu**we. Prawde mowiac to "Rating" jest legalny ale sa dwie inne mieszanki (to jest robione zeby oszczedzic kase producentom)

MON jest wazniejszy od RON ale - - - RON + MON / 2 = PON

Czyli:

98 RON + 90 MON /2 = 94 PON (dobre paliwo)

ALE:

105 RON + 83 MON / 2 = 94 PON - to samo "legalnie" ale paliwo jest nie do jazdy.

 

Jesli sie myle to prosze zebys mi wytlumaczyl dokladnie o co w tym chodzi.

 

Pzd.

Slawek

Link to comment
Share on other sites

WielkiWac: to napewno do mnie pisal :)

 

Butryn: Hmmm Twoje argumenty coraz bardziej do mnie trafiają .. ale ....

wpisuje sobie na google właśnie "octane rating" i wyskakuje mi pare stron, które potwierdzają moje zdanie ... czyli, że są to te same paliwa jedynie oznaczone przez inną norme i nie występuje mieszanie paliw ...

 

http://chemistry.about.com/cs/howthingswor...aa070401a_2.htm

 

- jest tu napisane, tak jak mówiłem iż RON i MON to wartości tego samego paliwa dla tego samego silnika ale testowane w innych warunkach, w skrócie pierwsze (RON) to testy przy małym obciążeniu, drugie natomiast przy większym.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

 

- kolejny link który potwierdza co prędzej napisałem 8) ...

 

Zmotywowałeś mnie do przejrzenia sporej ilości stron (troche sobie właśnie poczytałem) i jeszcze na żadnej nie znalazłem informacji o tym iż PON to mieszanka paliw RON i MON

 

Najłatwiej bedzie mi to porównać do mierzenia mocy auta na hamowni ...

można podać moc jako RWHP - Rear Wheel Horse Power ... lub FHP - Flywheel Horse Power .. i choć moc będzie inna to nie możemy sobie wybrać czy używamy mocy RWHP czy FHP bo to przecież jest moc tego samego silnika/auta tylko albo na kole zamachowym albo z obciążeniem w postaci całego układu przeniesienia napędu itd itp.

 

Pozdrawiam 8)

Link to comment
Share on other sites

Butryn: No i prosiłbym o jakieś argumenty w postaci linków do stron lub innych źródeł, które czytałeś i było napisane o tym iż są to mieszane paliwa a w Europie jest tylko RON ...

Link to comment
Share on other sites

WielkiWac: to napewno do mnie pisal :)

 

Butryn: Hmmm Twoje argumenty coraz bardziej do mnie trafiają .. ale ....

wpisuje sobie na google właśnie "octane rating" i wyskakuje mi pare stron, które potwierdzają moje zdanie ... czyli, że są to te same paliwa jedynie oznaczone przez inną norme i nie występuje mieszanie paliw ...

 

http://chemistry.about.com/cs/howthingswor...aa070401a_2.htm

 

- jest tu napisane, tak jak mówiłem iż RON i MON to wartości tego samego paliwa dla tego samego silnika ale testowane w innych warunkach, w skrócie pierwsze (RON) to testy przy małym obciążeniu, drugie natomiast przy większym.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

 

- kolejny link który potwierdza co prędzej napisałem 8) ...

 

Zmotywowałeś mnie do przejrzenia sporej ilości stron (troche sobie właśnie poczytałem) i jeszcze na żadnej nie znalazłem informacji o tym iż PON to mieszanka paliw RON i MON

 

Najłatwiej bedzie mi to porównać do mierzenia mocy auta na hamowni ...

można podać moc jako RWHP - Rear Wheel Horse Power ... lub FHP - Flywheel Horse Power .. i choć moc będzie inna to nie możemy sobie wybrać czy używamy mocy RWHP czy FHP bo to przecież jest moc tego samego silnika/auta tylko albo na kole zamachowym albo z obciążeniem w postaci całego układu przeniesienia napędu itd itp.

 

Pozdrawiam 8)

 

Wow...fajnie ze cie tak zmotywowalem :)

 

Twoj pierwszy link - napisales:

"jest tu napisane, tak jak mówiłem iż RON i MON to wartości tego samego paliwa"

- Gdzie????? moze slabo troche po angielsku czytam bo nie widzialem ze pisze gdzies tam o "tym samym" paliwie....

 

Drugi link - potwierdza co? to samo co pierwszy?

 

Jesli masz czas na hamownie i masz paliwo "PON" i "RON" to prosze bardzo, moze i masz racje :)

 

Nie mowie ze sie mylisz. Chcialem poprostu informacjii w ktorej pisze ze to sa te same paliwa. Narazie jeszcze nigdzie tego nie widzialem.

 

 

"It is possible for a petrol manufacturer to come up with a fuel that has a high RON, but a lower than expected MON. Hence although it looks normal on the pump it may perform badly."

 

Jesli RON i MON jest tym samym paliwem to dlaczego moze zle chodzic?

Przeciez to jest to samo paliwo, to jesli jest wysoki RON a niski MON to nic nie powinno sie robic tak????

 

Moze ty to rozumiesz lepiej jak ja, dlatego ja sie tu nie kluce tylko poprostu pytam.

 

Nie mowie ze nie masz racji. Poprostu sie z toba nie zgodzilem i pytam dlaczego tak myslisz. Dales mi dwa linki ale nie pisze w nich nigdzie ze to jest takie same paliwo.

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja napewno w żaden sposób nie jestem złośliwy...

 

co do moich linków to wydaje mi się, że jesli wszędzie występuje użycie słowa "value" - wartość ... odnośnie RON i MON ... to już świadczy o jednym paliwie. Inaczej napewno w chociaż jednym miejscu wspomniano by o różnym pochodzeniu paliwa RON i paliwa MON .... a niema sensu pisać, że to jedno paliwo bo wskazuje na to tekst.

 

"Gasoline pumps typically post octane numbers as an average of two different values. Often you may see the octane rating quoted as (R+M)/2.

One value is the research octane number (RON), which is determined with a test engine running at a low speed of 600 rpm. The other value is the motor octane number (MON), which is determined with a test engine running at a higher speed of 900 rpm. If, for example, a gasoline has an RON of 98 and a MON of 90, then the posted octane number would be the average of the two values or 94."

 

W skrócie jest napisane, iż paliwo jest określane średnią dwoch różnych wartości. Nie dwóch różnych wartości różnych paliw. Jedna wartość (RON) to test przy prędkości obrotowej wału 600rpm a druga wartość (MON) to test przeprowadzony przy prędkości 900rpm .. gdyby to było inne paliwo, nie mierzyliby go chyba w innych warunkach jak to ma w tym wypadku ... niemiałoby to sensu .. i kóńcówka, którą można dokładnie przetłumaczyć jakos: "Jeśli dla przykładu paliwo ma wartość RON 98 i MON 90 to będzie ono oznaczone średnią tych dwóch wartości" ... ja rozumiem to wszystko tylko w jeden sposób, iż tekst w jednym i drugim linku ewidentnie wskazuje na jedno paliwo badane w różnych warunkach i przy różnych obciążeniu silnika.

 

Twój zacytowany tekst rozumiem jako paliwo które poprostu jest słabsze przy pełnym obciążeniu, stąd właśnie niski wspomniany niski MON ... chodzi o to iż powiedzmy akurat to badane paliwo z konkretnego źródła wykazuje gorsze właściwości przy obciążeniu a o wiele lepiej sie sprawuje bez obciążenia (wysoki RON) i choć średnia jest taka sama jak w przypadku paliw o niższym RON`ie ale wyższym MON`ie to będzie ono gorzej działać ponieważ silnik jednak większość czasu działa na wyższym obrotach niż biegu jałowego ....

 

W dalszym ciągu nie podałeś linka z wyraźnie zaznaczonym, iż są to mieszane paliwa o różnych wartościach ...

 

A co do hamowania to chyba źle mnie zrozumiałeś bo nie chodzi mi o mierzenie samochodu chodzącego na różnych paliwach a jedynie różnice w wyniku pomiaru na silniku a na kołach, a to poprostu dalej ten sam silnik choć na kołach (czyli w przypadku paliw pod obciążeniem) ma mniejsza moc niż wyjściowa.

 

Fjuuuu się rozpisałem 8)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja napewno w żaden sposób nie jestem złośliwy...

 

co do moich linków to wydaje mi się, że jesli wszędzie występuje użycie słowa "value" - wartość ... odnośnie RON i MON ... to już świadczy o jednym paliwie. Inaczej napewno w chociaż jednym miejscu wspomniano by o różnym pochodzeniu paliwa RON i paliwa MON .... a niema sensu pisać, że to jedno paliwo bo wskazuje na to tekst.

 

"Gasoline pumps typically post octane numbers as an average of two different values. Often you may see the octane rating quoted as (R+M)/2.

One value is the research octane number (RON), which is determined with a test engine running at a low speed of 600 rpm. The other value is the motor octane number (MON), which is determined with a test engine running at a higher speed of 900 rpm. If, for example, a gasoline has an RON of 98 and a MON of 90, then the posted octane number would be the average of the two values or 94."

 

W skrócie jest napisane, iż paliwo jest określane średnią dwoch różnych wartości. Nie dwóch różnych wartości różnych paliw. Jedna wartość (RON) to test przy prędkości obrotowej wału 600rpm a druga wartość (MON) to test przeprowadzony przy prędkości 900rpm .. gdyby to było inne paliwo, nie mierzyliby go chyba w innych warunkach jak to ma w tym wypadku ... niemiałoby to sensu .. i kóńcówka, którą można dokładnie przetłumaczyć jakos: "Jeśli dla przykładu paliwo ma wartość RON 98 i MON 90 to będzie ono oznaczone średnią tych dwóch wartości" ... ja rozumiem to wszystko tylko w jeden sposób, iż tekst w jednym i drugim linku ewidentnie wskazuje na jedno paliwo badane w różnych warunkach i przy różnych obciążeniu silnika.

 

Twój zacytowany tekst rozumiem jako paliwo które poprostu jest słabsze przy pełnym obciążeniu, stąd właśnie niski wspomniany niski MON ... chodzi o to iż powiedzmy akurat to badane paliwo z konkretnego źródła wykazuje gorsze właściwości przy obciążeniu a o wiele lepiej sie sprawuje bez obciążenia (wysoki RON) i choć średnia jest taka sama jak w przypadku paliw o niższym RON`ie ale wyższym MON`ie to będzie ono gorzej działać ponieważ silnik jednak większość czasu działa na wyższym obrotach niż biegu jałowego ....

 

W dalszym ciągu nie podałeś linka z wyraźnie zaznaczonym, iż są to mieszane paliwa o różnych wartościach ...

 

A co do hamowania to chyba źle mnie zrozumiałeś bo nie chodzi mi o mierzenie samochodu chodzącego na różnych paliwach a jedynie różnice w wyniku pomiaru na silniku a na kołach, a to poprostu dalej ten sam silnik choć na kołach (czyli w przypadku paliw pod obciążeniem) ma mniejsza moc niż wyjściowa.

 

Fjuuuu się rozpisałem 8)

 

Pozdrawiam

 

no to spoko. nie bede sie klucil bo jak juz wczesniej pisalem, nie znam sie na tym tylko pisalem to co czytalem. Nie przeczytalem nigdzie ze to jest "to samo" paliwo ale tez prawde mowiac nie przeczytalem zeby doslownie pisalo ze to jest "mieszanka" takze powiedzmy ze to jest takie samo paliwo. Mysle ze to nie temat dla nas ludzi ktorzy sie nie znaja bo tak myslac logicznie to kto tam wie co z tym paliwem sie dzieje.

 

pzd.

Slawek

Link to comment
Share on other sites

.... Mysle ze to nie temat dla nas ludzi ktorzy sie nie znaja bo tak myslac logicznie to kto tam wie co z tym paliwem sie dzieje.

 

pzd.

Slawek

 

Co racja to racja 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...