Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośna praca silnika przy przyspieszaniu - łańcuszek rozrządu?


savoy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zakupiłem kilka tygodni temu Nissana Note 1.4 z 2010 roku wersja Acenta (jeszcze na gwarancji) - już przy zakupie moją uwagę zwróciła dziwna praca silnika przy przyspieszaniu ale po badaniu przed sprzedażowym wykluczono wadę silnika - sprawa uległa zmianie jak przyszły mrozy i przy -10 C zaczął być słyszalny charakterystyczny terkot (jak dla mnie przypomina to pracę silnika z luźnym łańcuszkiem rozrządu) - byłem z tą przypadłością w ASO i po oględzinach serwis określił iż praca jest normalna i nie ma to nic wspólnego z łańcuszkiem ale z niewyregulowanymi zaworami - o ile problem z łańcuszkiem mógłbym załatwić w ramach gwarancji (opinia ASO) o tyle regulacja zaworów to już odpłatnie (koszt około 2000PLN w zależności od tego ile "szklanek" byłoby do wymiany)

 

i teraz pytanie do użytkowników - terkot o którym wspomniałem najlepiej jest słyszalny przy zimnym silniku (słychać go podczas jazdy od najniższych obrotów), a po rozgrzaniu cichnie ale mimo wszystko jest zauważalny tak między 2500-3000 obr/min - odnoszę wrażenie że im zimniej na zewnątrz tym terkot wyraźniejszy - na "luzie" go nie słychać - i co dziwne jak postoję chwilę na światłach to po ruszeniu nie słyszę tego w ogóle przez kilka zmian biegów potem znowu się pojawia - czy ktoś się z tym spotkał i czy to rzeczywiście zawory? - czy na 100% mogę zapomnieć o problemach z łańcuszkiem czy jednak jest to możliwe (podobno łańcuszek jest bezobsługowy i "wieczny" ale napinacz może ulec uszkodzeniu tudzież od nowości miał jakiś feler)? - chciałbym wyeliminować opcję ryzyka zerwania łańcuszka i kosztów remontu silnika - być może znacie jakiś dobry sposób na potwierdzenie problemów tego typu?

 

pytanie czy mogę ten problem reklamować w ramach gwarancji bez względu na rodzaj uszkodzenia?

 

podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zmień olej? Sprawdź też czy masz poprawną ilość oleju. Może masz a gęsty olej po prostu. Czy w Note 1,4 zawory nie są przypadkiem regulowane hydraulicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej był wymieniany w lutym bieżącego roku 13 000 km temu - zalany był Shell Helix Ultra 5W30 (no chyba że ASO coś pokręciło) więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest OK - sprawdzam regularnie...

 

pytanie czy hałas dobiegający z silnika który ma problem z rozrządem jest słyszalny również na biegu jałowym czy tylko podczas pracy pod obciążeniem (w trakcie jazdy)? - chcę wyeliminować tę możliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj,te silniki tak mają.U mnie w k12 też mam to samo ,w almie też "dzwoniło".Proponuję posłuchać w innym egzemplarzu i wtedy ew.coś napisać.Regulacja nie jest hydrauliczna tylko płytkowa.Rzeczywiście ich "rozregulowanie"charakteryzuje się podwyższoną głośnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja to regulacja, a wymiana szklanek to co innego.

Poza tym wstawiasz do innego aso na gwarancji, że coś w silniku i tyle, a nie dyskutujesz z nimi. Po to jest gwarancja i oni mają znaleźć przyczynę hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się na zimnym silniku nie przekraczać 2500 obrotów dopóki się nie rozgrzeje, ale tej zimy też zaczynam powoli słyszeć jakiś dziwny dźwięk, nie przypominam sobie abym go w tamtą zimę słyszał, zrobiłem nawet filmik mam nadzieje, że będzie słychać pomimo włączonego radia i kiepskiego mikrofonu. "savoy" zobacz filmik i powiedz czy mniej więcej o to ci chodzi.

Może "ranger" się też wypowie coś na ten temat bo o ile dobrze pamiętam też ma z 2010 roku autko.

 

http://www.youtube.com/watch?v=atawtYWiRuM&hd=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się na zimnym silniku nie przekraczać 2500 obrotów dopóki się nie rozgrzeje, ale tej zimy też zaczynam powoli słyszeć jakiś dziwny dźwięk, nie przypominam sobie abym go w tamtą zimę słyszał, zrobiłem nawet filmik mam nadzieje, że będzie słychać pomimo włączonego radia i kiepskiego mikrofonu. "savoy" zobacz filmik i powiedz czy mniej więcej o to ci chodzi.

Może "ranger" się też wypowie coś na ten temat bo o ile dobrze pamiętam też ma z 2010 roku autko.

 

U mnie w aucie z 2008 r. też tak jest (tzn. dużo ciszej niż u Ciebie i tylko przy zimnym silniku, ale jednak). Podobnie było w serwisowym Note (2010 r) z przebiegiem poniżej 10 tys. km. Moim zdaniem jest tak jak pisze Manix - TTTM

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny efekt też występuje, ale jak jest zimno. Latem tego problemu nie ma lub go nie słychać. Do tego zauważyłem, że po drugim przeglądzie na który zawiozłem swój Shell Helix Ultra Extra 5W30, sprawa jest dużo mniej słyszalna. Teraz po prostu jak silnik jest zimny, to go nie wkręcam za bardzo i jest ok ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi wlali gęstszy 10w40 dlatego może u mnie słychać trochę głośniej. Czyli temat rozwiązany :icecream: Powinien teraz wylądować w TTTM, żeby inni się nie marwili :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się wyciszenie panowie :D

Jego brak ,albo mizerne wykończenie skutkuje waszymi zmartwieniami o głośniejszej pracy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobi to jest dokładnie ten dźwięk który słychać na Twoim nagraniu - generalnie potwierdzam że im zimniej na zewnątrz tym bardziej słychać (a na zimnym silniku to już mocno przeszkadza) - czyli generalnie nie ma o co "kruszyć kopii" i się nie przejmować? - i byle do wiosny? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej się przekonuję (a w zasadzie jestem już mocno ugruntowany w swoim przekonaniu) i stwierdzam, że dokonałem świetnego wyboru szukając uparcie Notka 1,6 przez chyba dwa czy trzy miesiące...i warto było :) Dzięki Dar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graphia, oczywiście fajnie jest mieć silnik 1.6. Można też stwierdzić, że nie ma on kilku drobnych przypadłości charakterystycznych dla 1.4. Ale ma też swoje. Wystarczy poczytać forum QQ. Suma sumarum bilans wychodzi mniej więcej na zero - z lekkim wskazaniem na 1.6. Tak więc nie dołuj chłopaków z 1.4 :devil:;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dołuję.... a o przypadłościach 1,6 w QQ wogóle nie czytam i nie wiem co u nich szwankuje :) Bo jak się naczytam to zaraz to znajdę u siebie ;) !,4 jest ok - na pewno oszczędniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - nie ma co się nakręcać :)

 

Wracając do treści tematu. Problem z łańcuchem uwidacznia się głośną pracą w każdym zakresie obrotów - nie tylko przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Notku ale gdy miałem problem z łańcuszkiem w X-Trail to np. rzęził jak stary traktor tuż po odpaleniu (mało oleju - jak się okazało żarł olej - powodowało złą pracę zaworów sterowanych hydraulicznie).... Łańcuszek jak już wali to tak jak mówi Ranger - hałasuje przy każdym zakresie obrotów - na zimnym na pewno bardziej... a najbardziej pewnie tuż po odpaleniu na zimno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graphia, oczywiście fajnie jest mieć silnik 1.6. Można też stwierdzić, że nie ma on kilku drobnych przypadłości charakterystycznych dla 1.4. Ale ma też swoje. Wystarczy poczytać forum QQ. Suma sumarum bilans wychodzi mniej więcej na zero - z lekkim wskazaniem na 1.6. Tak więc nie dołuj chłopaków z 1.4 :devil:;).

Czy ja wiem przeglądnąłem forum QQ i nie znalazłem tam nic strasznego odnośnie silników 1.6, mało tego zanim zdecydowałem sie na zakup Notesa przez około rok studiowałem różne oferty, fora, magazyny, dużo rozmawiałem z mechanikam i znajomymi odnośnie ich aut, wniosek jest taki że silniki benzynowe 1.4 i 1.6 w nissanach należą to trwałych i bezawaryjnych a większość usterek która się przytrafia to drobne sprawy :dribble: . Co do wspomnianego terkotu to mój Notes ma przejechane jakieś 7200 i przy przyspieszaniu jest delikatnie słyszalny taki odgłos ale nie jest to uciążliwe i męczące a temeratura ( silnika i otoczenia) nie ma na to wpływu. Zresztą na wiosne mam zamiar zrobic tak jak kolega Jacko29 czyli gruntownie wyciszyć autko.

Pozdrawiam :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krecik - pewnie, że nic poważnego tam nie ma, bo podobnie jak w przypadku 1.4 jak się pojawiają to drobiazgi. Najbardziej ciężką sprawą była chyba pęknięta głowica - praktycznie w nowym samochodzie. Człowiek miał problemy. Droga jaką przeszedł z ASO to naprawdę była droga przez mękę.

 

Trafnie to podsumowałeś - benzynówki Nissana to po prostu porządne motory. A tematy typu zapocenia czy terkotanie na zimnym, to przecież zupełne detale :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że Nissan nie przewiduje jakichś większych przebiegów w tym silniku :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tyle że to bardzo udany motor. :thumbsup: Albo liczą na to, że prędzej rozpadnie się buda :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic tylko brać takie auto na taryfę :) Ale jak przyjdzie co do czego to dotrzymanie warunków gwarancji będzie kosztować więcej jak wymiana silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...