savoy Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Witam, zakupiłem kilka tygodni temu Nissana Note 1.4 z 2010 roku wersja Acenta (jeszcze na gwarancji) - już przy zakupie moją uwagę zwróciła dziwna praca silnika przy przyspieszaniu ale po badaniu przed sprzedażowym wykluczono wadę silnika - sprawa uległa zmianie jak przyszły mrozy i przy -10 C zaczął być słyszalny charakterystyczny terkot (jak dla mnie przypomina to pracę silnika z luźnym łańcuszkiem rozrządu) - byłem z tą przypadłością w ASO i po oględzinach serwis określił iż praca jest normalna i nie ma to nic wspólnego z łańcuszkiem ale z niewyregulowanymi zaworami - o ile problem z łańcuszkiem mógłbym załatwić w ramach gwarancji (opinia ASO) o tyle regulacja zaworów to już odpłatnie (koszt około 2000PLN w zależności od tego ile "szklanek" byłoby do wymiany) i teraz pytanie do użytkowników - terkot o którym wspomniałem najlepiej jest słyszalny przy zimnym silniku (słychać go podczas jazdy od najniższych obrotów), a po rozgrzaniu cichnie ale mimo wszystko jest zauważalny tak między 2500-3000 obr/min - odnoszę wrażenie że im zimniej na zewnątrz tym terkot wyraźniejszy - na "luzie" go nie słychać - i co dziwne jak postoję chwilę na światłach to po ruszeniu nie słyszę tego w ogóle przez kilka zmian biegów potem znowu się pojawia - czy ktoś się z tym spotkał i czy to rzeczywiście zawory? - czy na 100% mogę zapomnieć o problemach z łańcuszkiem czy jednak jest to możliwe (podobno łańcuszek jest bezobsługowy i "wieczny" ale napinacz może ulec uszkodzeniu tudzież od nowości miał jakiś feler)? - chciałbym wyeliminować opcję ryzyka zerwania łańcuszka i kosztów remontu silnika - być może znacie jakiś dobry sposób na potwierdzenie problemów tego typu? pytanie czy mogę ten problem reklamować w ramach gwarancji bez względu na rodzaj uszkodzenia? podrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Może zmień olej? Sprawdź też czy masz poprawną ilość oleju. Może masz a gęsty olej po prostu. Czy w Note 1,4 zawory nie są przypadkiem regulowane hydraulicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savoy Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Olej był wymieniany w lutym bieżącego roku 13 000 km temu - zalany był Shell Helix Ultra 5W30 (no chyba że ASO coś pokręciło) więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 olej dobry. za mały przebieg aby coś Ci się rozregulowało... poziom oleju sprawdzałeś ostatnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savoy Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Tak, jest OK - sprawdzam regularnie... pytanie czy hałas dobiegający z silnika który ma problem z rozrządem jest słyszalny również na biegu jałowym czy tylko podczas pracy pod obciążeniem (w trakcie jazdy)? - chcę wyeliminować tę możliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Posłuchaj,te silniki tak mają.U mnie w k12 też mam to samo ,w almie też "dzwoniło".Proponuję posłuchać w innym egzemplarzu i wtedy ew.coś napisać.Regulacja nie jest hydrauliczna tylko płytkowa.Rzeczywiście ich "rozregulowanie"charakteryzuje się podwyższoną głośnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 regulacja to regulacja, a wymiana szklanek to co innego. Poza tym wstawiasz do innego aso na gwarancji, że coś w silniku i tyle, a nie dyskutujesz z nimi. Po to jest gwarancja i oni mają znaleźć przyczynę hałasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ja staram się na zimnym silniku nie przekraczać 2500 obrotów dopóki się nie rozgrzeje, ale tej zimy też zaczynam powoli słyszeć jakiś dziwny dźwięk, nie przypominam sobie abym go w tamtą zimę słyszał, zrobiłem nawet filmik mam nadzieje, że będzie słychać pomimo włączonego radia i kiepskiego mikrofonu. "savoy" zobacz filmik i powiedz czy mniej więcej o to ci chodzi. Może "ranger" się też wypowie coś na ten temat bo o ile dobrze pamiętam też ma z 2010 roku autko. http://www.youtube.com/watch?v=atawtYWiRuM&hd=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 (edytowane) Ja staram się na zimnym silniku nie przekraczać 2500 obrotów dopóki się nie rozgrzeje, ale tej zimy też zaczynam powoli słyszeć jakiś dziwny dźwięk, nie przypominam sobie abym go w tamtą zimę słyszał, zrobiłem nawet filmik mam nadzieje, że będzie słychać pomimo włączonego radia i kiepskiego mikrofonu. "savoy" zobacz filmik i powiedz czy mniej więcej o to ci chodzi. Może "ranger" się też wypowie coś na ten temat bo o ile dobrze pamiętam też ma z 2010 roku autko. U mnie w aucie z 2008 r. też tak jest (tzn. dużo ciszej niż u Ciebie i tylko przy zimnym silniku, ale jednak). Podobnie było w serwisowym Note (2010 r) z przebiegiem poniżej 10 tys. km. Moim zdaniem jest tak jak pisze Manix - TTTM Edytowane 17 Grudnia 2012 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 U mnie podobny efekt też występuje, ale jak jest zimno. Latem tego problemu nie ma lub go nie słychać. Do tego zauważyłem, że po drugim przeglądzie na który zawiozłem swój Shell Helix Ultra Extra 5W30, sprawa jest dużo mniej słyszalna. Teraz po prostu jak silnik jest zimny, to go nie wkręcam za bardzo i jest ok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 No właśnie mi wlali gęstszy 10w40 dlatego może u mnie słychać trochę głośniej. Czyli temat rozwiązany Powinien teraz wylądować w TTTM, żeby inni się nie marwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Kłania się wyciszenie panowie Jego brak ,albo mizerne wykończenie skutkuje waszymi zmartwieniami o głośniejszej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savoy Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Tobi to jest dokładnie ten dźwięk który słychać na Twoim nagraniu - generalnie potwierdzam że im zimniej na zewnątrz tym bardziej słychać (a na zimnym silniku to już mocno przeszkadza) - czyli generalnie nie ma o co "kruszyć kopii" i się nie przejmować? - i byle do wiosny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Coraz bardziej się przekonuję (a w zasadzie jestem już mocno ugruntowany w swoim przekonaniu) i stwierdzam, że dokonałem świetnego wyboru szukając uparcie Notka 1,6 przez chyba dwa czy trzy miesiące...i warto było Dzięki Dar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Graphia, oczywiście fajnie jest mieć silnik 1.6. Można też stwierdzić, że nie ma on kilku drobnych przypadłości charakterystycznych dla 1.4. Ale ma też swoje. Wystarczy poczytać forum QQ. Suma sumarum bilans wychodzi mniej więcej na zero - z lekkim wskazaniem na 1.6. Tak więc nie dołuj chłopaków z 1.4 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Nie dołuję.... a o przypadłościach 1,6 w QQ wogóle nie czytam i nie wiem co u nich szwankuje Bo jak się naczytam to zaraz to znajdę u siebie !,4 jest ok - na pewno oszczędniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dokładnie - nie ma co się nakręcać Wracając do treści tematu. Problem z łańcuchem uwidacznia się głośną pracą w każdym zakresie obrotów - nie tylko przy przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Nie wiem jak w Notku ale gdy miałem problem z łańcuszkiem w X-Trail to np. rzęził jak stary traktor tuż po odpaleniu (mało oleju - jak się okazało żarł olej - powodowało złą pracę zaworów sterowanych hydraulicznie).... Łańcuszek jak już wali to tak jak mówi Ranger - hałasuje przy każdym zakresie obrotów - na zimnym na pewno bardziej... a najbardziej pewnie tuż po odpaleniu na zimno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krecik1973 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Graphia, oczywiście fajnie jest mieć silnik 1.6. Można też stwierdzić, że nie ma on kilku drobnych przypadłości charakterystycznych dla 1.4. Ale ma też swoje. Wystarczy poczytać forum QQ. Suma sumarum bilans wychodzi mniej więcej na zero - z lekkim wskazaniem na 1.6. Tak więc nie dołuj chłopaków z 1.4 . Czy ja wiem przeglądnąłem forum QQ i nie znalazłem tam nic strasznego odnośnie silników 1.6, mało tego zanim zdecydowałem sie na zakup Notesa przez około rok studiowałem różne oferty, fora, magazyny, dużo rozmawiałem z mechanikam i znajomymi odnośnie ich aut, wniosek jest taki że silniki benzynowe 1.4 i 1.6 w nissanach należą to trwałych i bezawaryjnych a większość usterek która się przytrafia to drobne sprawy . Co do wspomnianego terkotu to mój Notes ma przejechane jakieś 7200 i przy przyspieszaniu jest delikatnie słyszalny taki odgłos ale nie jest to uciążliwe i męczące a temeratura ( silnika i otoczenia) nie ma na to wpływu. Zresztą na wiosne mam zamiar zrobic tak jak kolega Jacko29 czyli gruntownie wyciszyć autko.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Krecik - pewnie, że nic poważnego tam nie ma, bo podobnie jak w przypadku 1.4 jak się pojawiają to drobiazgi. Najbardziej ciężką sprawą była chyba pęknięta głowica - praktycznie w nowym samochodzie. Człowiek miał problemy. Droga jaką przeszedł z ASO to naprawdę była droga przez mękę. Trafnie to podsumowałeś - benzynówki Nissana to po prostu porządne motory. A tematy typu zapocenia czy terkotanie na zimnym, to przecież zupełne detale . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Nissan aktualnie na motor 1.6 w niektórych modelach ,daje "CERTYFIKAT DOŻYWOTNIEJ GWARANCJI NA SILNIK" http://otomoto.pl/nissan-tiida-toyota-auris-tiida-acenta-C27031679.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 No chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że Nissan nie przewiduje jakichś większych przebiegów w tym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 tylko tyle że to bardzo udany motor. Albo liczą na to, że prędzej rozpadnie się buda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 No to nic tylko brać takie auto na taryfę Ale jak przyjdzie co do czego to dotrzymanie warunków gwarancji będzie kosztować więcej jak wymiana silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieniek Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 W moim Notku jest dokładnie to samo. Też się zastanawiałem czy ten dżwięk jest prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.