Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Gdzie znajdę +12V po stacyjce pod maską?


buladag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. :) Z cewki wolałbym nie brać.

 

ewentualnie który to będzie kabel przy stacyjce.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem z kabla idącego do skrzynbki bezpieczników(pod kierownicą), nie pamiętam teraz który to jest już, wieczorem lub jutro mogę cyknąc fotkę. Można też wziąć z wiązki idącej do podszybia do silniczka wycieraczek(trzeba wyciągnąc plastikową zaślepkę i tam idzie wiązka). Nie pamiętam koloru ale chyba jest to zielono-biały. Najlepiej sprawdzić miernikiem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może który kabel? Nie odetnie napięcia po przełączeniu na LPG?

 

U mnie odcina. Poza tym napięcie na przewodzie zasilającym wtryski jest u mnie rzędu 0,2V. Też byłem przekonany że powinno być 12, chyba że coś źle zmierzyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odetniesz, pewnie tez tam masz włączony + po stacyjce od instalacji LPG, wyjmij wtyczki z wtrysków, wystrczy dwa i sprawdź który "dzwoni" w obu wtyczkach i to będzie + po stacyjce (wtyczka ma dwa wyjścia, + po stacyjce, wspólny dla wszystkich i sygnał z ECU różny dla każdego wtrsyku)

 

U mnie odcina. Poza tym napięcie na przewodzie zasilającym wtryski jest u mnie rzędu 0,2V. Też byłem przekonany że powinno być 12, chyba że coś źle zmierzyłem...

 

źle zmierzyłeś, i co odcina???? nie ma takiej możliwości

 

@nrb, w sumie jest taka możliwość, jak masz instalację I, II generacji, i odcięcie wtrysków PB, wtedy trzeba się wpiąć przed przekaźnik odcinający, w sekwencji nei ma takiej możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, mam blosa czyli pomiędzy I a II generacją :-) odcina napięcie na wtryskach na 100%, miałem właśnie ostatnio niezłe jaja bo padł mi ten przekaźnik i dostawał jednocześnie gaz i benzynę. Czyli mówisz DINO że powinno tam być 12V? ta wiedza mi się bardzo przyda do innego celu, dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być 12V przed przekażnikiem co rozpina wtryski po przełączeniu na LPG,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem z kabla idącego do skrzynbki bezpieczników(pod kierownicą), nie pamiętam teraz który to jest już, wieczorem lub jutro mogę cyknąc fotkę. Można też wziąć z wiązki idącej do podszybia do silniczka wycieraczek(trzeba wyciągnąc plastikową zaślepkę i tam idzie wiązka). Nie pamiętam koloru ale chyba jest to zielono-biały. Najlepiej sprawdzić miernikiem.

 

Jakbyś mógł to zarzuć fotką. Nie mam problemu żeby się przez ścianę grodziową "przebić" bo gazmeny u mnie poszli na łatwiznę i zwyczajnie się przez nią przewiercili. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś mógł to zarzuć fotką. Nie mam problemu żeby się przez ścianę grodziową "przebić" bo gazmeny u mnie poszli na łatwiznę i zwyczajnie się przez nią przewiercili. :P

U mnie to samo :P Jutro rano cyknę fotkę. Już dokopałem się przypadkiem że potrzebujesz to do podłączenia świateł dziennych :) Ja mam właśnie dzienne podpięte do tego. Z tym że podłączyłem je pod przełącznik bo zależało mi na mozliwości włączenia ich kiedy chcę i tak żeby nie były uzależnione od postojówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. I jak tam z tą fotką? :P

Sklerotyk ze mnie:P

b366e0723b51010dm.jpg

b22de8f5d0880704m.jpg

23dd4fe490e00f09m.jpg

+ z stacyjki jest na tym kablu. Ja mam to podłączone pod włącznik tak jak pisałem. Dzienne mam przykręcone dwoma małymi śróbkami do kratki zderzaka jak na fotce. Masz halogeny więc to chyba jedyne sensowne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci bardzo. + po stacyjce jest na tym pierwszym z prawej zielonym co masz rozszeżony ten zacisk metalowy tak? :)

 

Co do lokalizacji świateł to właśnie zastanawiałem się nad tym miejscem, albo jakimś wrzeźbieniem ich w grill, ale nie wiem czy wtedy spełnią te wymogi odległości.

 

I jeszcze jakbys mogl mi powiedziec na ktorym kablu jest + przy pozycyjnej to bylbym wdzieczny bo bede to montowal na polu wiec szybko rece zgrabieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem tylko chodzi mi ktory z dwoch zebym nie musial izolacji sciagac na chybil trafil zeby sprawdzic.

 

edit: teraz ruszylem glowa i przypomnialo mi sie ze w N16 oprawka pozycji jest sciagana i mamy wtyczke a nie na stale polaczona do kabli. Luzik sprawdze multimetrem, nie bylo pytania. :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym czarnym z białym paskiem dlatego jest zaizolowany :)

Myślałem tez o montażu dziennych na grilu, ale wtedy nie spełniają wspomnianych przez Ciebie norm montażu. Tak więc w kratkach zderzaka to chyba jedyne miejsce gdzie można je zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ciągnąlem prąd, podobnie jak pisze kolega dszywala od zasilania wycieraczek.

dodatkowo zamontowałem przekaźnik do świateł dziennych (bodajże 561 jak dobrze pamiętam) tak, że po właczeniu postojówek dzienne gasną.

Same lampy mam okrągłe zamontowane w tej dolnej, kratowanej części zderzaka.

 

JAk chcesz, to mogę jutro parę zdjęć zrobić.

edit

dopiero zauważyłem, że masz wersje przedliftową, to u Ciebie tak łatwo nie da się wkomponowac lampek.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nunu85: Wrzucaj, zawsze fotki pomocne :)

 

Wiedziałem, że już kiedyś było na forum o tym zielonym kabelku, bo sam z tego korzystałem;)

Poszperałem w archiwum i mam http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63237-n16-led-do-jazdy-dziennej/

Możesz sobie poczytac cały wątek (pisalem tam też m.in o tym, jak podłączyć wspomniany wyżej przekaźnik.

 

ps

zdjęcia jutro wrzuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakis czas temu montowałem DRL u Ojca w N16. 12V wziąłem z zasilania wycieraczek (zielony kabelek). 12V z postojówek z wtyczki. Niestety nie pamiętam która żyła jest od którego światła. Najlepiej sprawdzić miernikiem :) A same światła zamontowałem o tak:

post-802-0-08187000-1358376241_thumb.jpg

post-802-0-50284000-1358376256_thumb.jpg

post-802-0-48776700-1358376270_thumb.jpg

post-802-0-20348100-1358376284_thumb.jpg

post-802-0-12417200-1358376299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nunu85: Wrzucaj, zawsze fotki pomocne :)

 

Zgodnie z obietnicą.

 

Zamontowałem sobie lamki takie http://sklep.wesem.p...iennej_typu_HM4

 

Wygląda to wg mnie dość ładnie bo tak

post-30145-0-46597300-1358425379_thumb.jpg

 

A z bliska

post-30145-0-32779300-1358426030_thumb.jpgpost-30145-0-75993100-1358425511_thumb.jpg

JAk widac w kratce musiałem wyciać ostrymi szczypcami odpowiednio dopasowany okragły otwór i przykręciłem lampe na 4 zwykłe wkręty. Na wierzch dopasowałem i przykleiłem na kropelke kawałek okrągłej gumy (jakis uszczelniacz ze slepu rolniczego za parę groszy), który ładnie maskuje wkręty i sprawia, że całość estetycznie wygląda. Całość max 2 godzinki roboty.

 

Co do samego podłączenia

post-30145-0-00284300-1358426176_thumb.jpg

Rozcinamy osłonę wiązki sterwania wycieraczek, którą to wiązkę znajdziemy na podszybiu po stronie kierowcy. W wiązce jest pięć kabli (zielony, zielony z czerwonym paskiem, zielony z białym paskiem, pomarańczowy, czarny z białym paskiem). Plus po stacyjce jest w kablu zielonym. Trzeba delikatnie zdjąć mu kawałek otuliny i dolutować swój dodatkowy kabelek (w moim wypadku też zielony) i puścić go do przekaźnika 561 (za 5 zł w sklepie motoryzacyjnym).

post-30145-0-75744300-1358426125_thumb.jpgpost-30145-0-96791400-1358426078_thumb.jpg

Podłączenie samego przekaźnika wygląda następująco:

gniazdo 85 - masa (u mnie żółty kabel do akumulatora)

87a - plus po stacyjce, wiec podpinamy pod ten zielony kabel pociągnięty od wycieraczek

30/51 podłączamy + żarówek świateł dziennych

86 podpinamy pod postojówki (kabelek idący do lampy umiejscowiony najniżej w kostce przyłączeniowej)

I tyle, ot cała filozofia. Tu jest kolejna godzinka roboty, wiec całosc wychodzi 3h bez pośpiechu.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20130119172520.th.jpg

image00056m.th.jpgimage00055qy.th.jpg

Zamontowane, kablem wszedłem do środka przez otwór, który zrobili gazownicy, następnie mnie oświeciło, że kiedyś wpinałem się w wiązkę do zapalniczki, więc do niej podpiąłem się z lampami.

 

Wszystko działa, świecą bardzo mocno na biało (nie wiem czemu foto wyszło jakby były niebieskie - pewnie kwestia oświetlenia na stacji), jak jest ciemno to aż rażą. I to wszystko za 34,99zł + 3m kabla. :)

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Też zdecydowałem się na światła do jazdy dziennej i wykorzystałem napięcie z zapalniczki. Wyszło dość ładnie i chodzi tak jak powinno 

post-58965-0-08752400-1403457558_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...