Carlos217 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Witam Szanownych kolegów Kierując się głębokością mojego portfela na początku grudnia ubiegłego roku zakupiłem Nisana WP12 z silnikiem 1.9 dci rok produkcji 2005. Mój wybór nie był przypadkowy zadecydowały dwa czynniki cena oraz przestronne wnętrze, lecz jak wiadomo zachwyt nie trwa wiecznie, tak i w tym przypadku. Od jakiegoś czasu gdy odpalam silnik rano - kiedy jest zimno zaświeca mi się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Wertując fora doczytałem, że problem tkwi w podgrzewaczach lub zawodnieniu filtra paliwa. Niestety nigdzie nie znalazłem żadnych porad ani wskazówek jak odwodnić filtr w silniku 1,9. Na zagranicznych forach jest wprawdzie instrukcja do silnika 2,2 lecz do 1,9 nie ma..... Bardzo proszę o pomoc kolegów którzy robili to w swoich autach. Za pomoc z góry dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Każdy filtr odwadnia się tak samo. Pod dołem filtra powinna być taka mala hm..śrubka. Wystarczy ja odkręcić i poczekać aż zleci woda a zacznie cieknąć paliwo.Jak zobaczysz że leci ON to zakręcasz. ot co Ogólnie to zalecam wymianę przed zimą filtra paliwa ze względu na właśnie wodę oraz parafinę. Koszt ok 30 zł a pewność 100 % :)A po zatkaniu się przewodu to już raczej zostaje wstawienie auta do cieplutkiego garażu i czekanie że może coś puści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Pomaranczowa kontrolka informuje o za niskim cisnieniu na listwie CR i tu trzeba szukac przyczyny zaczynajac od wymiany filtru paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Możesz jeszcze sprawdzić świece żarowe, jak wymian filtra nie wystarczy. Lub po wymianie filtra odłącz akumulator na kilka minut to zresetuje kompa i zgaśnie kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos217 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Możesz jeszcze sprawdzić świece żarowe, jak wymian filtra nie wystarczy. Lub po wymianie filtra odłącz akumulator na kilka minut to zresetuje kompa i zgaśnie kontrolka. Wspominana kontrolka świeci mi się tylko gdy uruchamiam zimny silnik. Natomiast gdy załączam ciepły problem nie występuje. natomiast co do świec żarowych samochód po nocy na dworze przy -10 zapala bezproblemowo Możesz jeszcze sprawdzić świece żarowe, jak wymian filtra nie wystarczy. Lub po wymianie filtra odłącz akumulator na kilka minut to zresetuje kompa i zgaśnie kontrolka. mam takie pytanko jak sprawdzić poprawność działania świec żarowych. Proszę o instrukcje łopatologiczną. Nissan jest to pierwszy diesel jakiego mam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Najlepiej wziąś miernik tzw. multimetr. Dajesz czarny na "-" akumulatora a czerwonym na łepek świecy ;)I musi być 11 V przy włączonym obiegu prądu czyli stacyjna na zapalone kontrolki inna metoda to wukręcic i sprawdzić jak się grzeją,czy nie maja osadów,nagarów. Pierw spr I metodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janekzet Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Sprawdzenie świec żarowych - zdejmujesz plastikowe końcówki z przewodami zasilającymi świece i sprawdzasz oporność świecy : powinno być około 1 ohma ( jeden przewód miernika na koniec świecy , drugi na masę ). W przypadku uszkodzenia chociaż 1 świecy - oporność wartość nieskończona- świeci się czerwona kontrolka z silniczkiem, przy uruchamianiu zimnego silnika i świeci się aż do wyłączenia stacyjki. Przy uruchamianiu ciepłego silnika tzn. gdy świece nie załączają się, kontrolka ta nie świeci się. Nie baw się w sprawdzanie świec, probując je wyciągać. Świece potrafią być zapieczone i ich demontaż jest naprawdę niełatwy - jeżeli w takim przypadku byś się śpieszył to możesz zerwać gwint lub urwać świecę i koszty będą ogromne! Jeżeli chodzi o żółtą kontrolkę z silniczkiem, to świeci się napewno przy uszkodzonym zaworze EGR. Nie zależy to jednak od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. W twoim przypadku może być to o czym pisze Voyager. Do odwodnienia filtra paliwa służy śrubka pod spodem filtra. Tylko największy problem jak ją odkręcić. W moim przypadku nie mogę na tyle włożyć tam ręki ,żeby to zrobić - chyba to jest rozwiązanie dla ludzi z małymi dłońmi . Prostsze będzie wyjęcie filtra - choć to też niełatwe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 wymnien poprostu filtr koszt max 50 zl ale wymien na manna lub knechta zadne wynalazki filtrona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Tak jak pisałem najpierw zrób co pisał Voyager i Preston Łopatologiczna instrukcja kontroli świec żarowych - potrzeba - kontrolka(miernik) w postaci żarówki z dwoma kabelkami 0,5m. kabelki jednym końcem muszą być przyspaweane do żarówki jeden na dole drugi z boku - zdejmujesz osłonki świec żarowych - ciągniesz do góry za trzymadełko az usłyszysz harakterystyczny flop i plastik (osłona z kabelkiem)zostanie ci w ręku -łaczysz jeden kabelek z + akumulatora - drugim kabelkiem dotykasz świecy - tej wystającej śrubki na jej czubku - jesli żarówka się swieci to swieca jest ok - jak nie to do wymiany powodzenia Edytowane 15 Stycznia 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pomarańczowa kontrolka na pewno nie jest od filtra paliwa czerwona kontrolka do tego służy swoją drogą na forum jest poradnik jak wyciągnąć filtr paliwa w 1.9 . jakbyś przy okazji chciał wymienić/odwodnić to powodzenia życzę mi to zajęło z 3 godziny konstruktorzy w ogóle nie przemyśleli tej kwestii i zamontowali w strasznie nieporęcznym miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Marek_ Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Witam, miałem taki sam problem kontrolka świeciła się na zimnym silniku a po nagrzaniu i ponownym uruchomieniu już się nie zapalała. Samochód odpalał normalnie. Przyczyna w moim aucie okazała się dość mało kosztowna - WYMIANA ŚWIEC ŻAROWYCH. Jedna była uszkodzona, ale jak zalecają mechanicy wymieniłem wszystkie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos217 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 no nie jest do końca prawda, przy mrozie samochód potrafi odpalić na trzech garach, gdy w jednym z z nich świeca żarowa ulegnie zniszczeniu. Po nagrzaniu się silnika działa normalnie. Jutro prowadze samochód do mechanika. Wymiana filtra a konkretnie jego umieszczenie przerosło mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.