Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Vanette] Wymiana silnika 2.3D 1998r.


Gość xtc1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem od 5-ciu lat zadowolonym użytkownikiem Nissana Vanette 2.3D Cargo (wersja 2-osobowa). Kupiłem go od pierwszego właściciela, dobrego znajomego, który nim przez 9 lat zrobił 84000 km (stan faktyczny). W międzyczasie sam zrobiłem nim już trochę więcej kilometrów, ma teraz 210 tys. na liczniku.

 

W tym czasie wymieniłem wał napędowy bo zaczął gwizdać i stukać, po wymianie wszystko dobrze. Rurę wydechową musiałem wymienić bo już dziurawa, ale to normalne sprawy. Oprócz tego nie miałem większych problemów niż wymiana żarówek. Co roku bez żadnych ale przechodzi przez przegląd techniczny, i mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony.

 

Od jakiegoś czasu jednak teraz stuka mi coś w silniku, po analizie okazuje się, że jest to panewka. Znajomi mechanicy doradzają mi wymiana całego bloku silnikowego zamiast bawić się w naprawę istniejącego bloku. Szczególnie że kolega się zajmuje instalacjami LPG i mi praktycznie za darmo może zamontować gaz, zastanawiam się czy nie zmienić blok silnikowy 2.3D (LD23) na 2.0 benzyna 16v jak do Sereny.

 

I teraz moje pytania do forumowiczów:

 

1. czy silnik benzyna 2.0 z Sereny mozna bez problemów "przebić" do Vanette? Czy poduszki są np w tym samym miejscu?

2. czy przy wymianie silnika LD23 na ten 2.0 benzyna z Sereny trzeba też wymienić skrzynię biegów czy skrzynia jest taka sama do Diesla i do benzyny?

3. co jeszcze będę musiał wymienić oprócz ww. blok silnika (no i osprzęt, to rozumiem, rozrusznik, alternator raczej też trzeba wymienić?) i może skrzynię, czy i co trzeba by jeszcze zmienić? Wiem że też okablowanie się zmieni, czy ktoś się orientuje czy można gdzieś dorwać schematy co trzeba zmienić?

4. domyślam się, że do silnika benzynowego dojdzie też komputer do wtrysku, czy można go bez problemu zainstalować?

 

Sam nie jestem zawodowym mechanikiem więc wybaczcie proszę jeśli zadaję głupie pytania. Bardzo doceniłbym jakąkolwiek pomoc/porady/linki gdzie mogę uzyskać więcej info!

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W co Ty sie pakujesz?

Mam podobny z 2000 roku 2.3D przebieg autentyczny 160tys.km. i uważam to za najlepszy silnik do tego autka.Może nie cichy i mułowaty ale nie zawodny! też poza wymianą płynów klocków nic ważnego sie nie dzieje, rozrząd wymieniony po 90tys. czeka mnie wymiana.

Kolega zakładając gaz chce zarobić a ty wymieniając silnik na gorszy (nie ma już ich wiele na rynku) pójdziesz w potężne koszty i przez to ten gaz nigdy Ci sie nie wróci.Poprostu tylko podwoisz sobie wartość auta:)) i stracisz zdrowie.ODRADZAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba chodzi o to żeby inwestować trochę w swoje autko jak się chce dalej z niego korzystać? :-) Podwoić bym nie powiedział, taki Nissan stoi obecnie ok. 4000-5000 zł a tyle instalacja gazowa w życiu nie kosztuje. Ponadto:

 

Kolega zakładając gaz nie chce ani grosza zarobić, płacę tylko za części (no i co roku przegląd będzie o 80zł droższy, za to OC niższy). Żona jeździ już od kilku lat z gazem i jeśteśmy BARDZO zadowoleni. Jak nie będę miał moźliwości przeróbki Vanette na gaz to niestety, ale go sprzedam i kupię busa z silnikiem benzynowym. Nie z gazem, instalację robimy sami (u kolegi, który ma zakład gdzie już od 15 lat zakładają takie instalacje).

 

A dzięki że się martwisz o moje zdrowie, ale przyznaj że nasz ukochany Nissanik nie należy do najbardziej oszczędnych aut i zdrowie prędzej stracę z powodu rachunków za paliwo :-) Z gazem zawsze o połowę mniej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zrobisz jak uważasz, pytałeś o opinie i taką otrzymałeś.Wcale nie musisz mi wierzyć , ale każdy Ci powie że taka przeróbka jest nie opłacalna.Ale cóż Twój cyrk i Twoje małpy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, z całym szacunkiem ale nie pytałem o opinie tylko o to czy taki silnik pasuje itp :-)

 

Ale dziękuję za chęć :-) A cyrk z małpami faktycznie mam w aucie jak swoje 3 córki załaduję na pakę :-)

 

Nieopłacalna wymiana? Silniki Diesel kosztują więcej niż benzynowe także raczej sprzedam stary silnik przynajmniej za tyle co kupuję benzynę. Instalacja autogazowa mi kosztuje między 1200 a 1500 złotych, a na każdy 100 km wtedy oszczędzam przynajmniej 10 złotych (oczywiście że więcej ale licząc pesymistycznie). Tzn że instalację już mam zwróconą po maksymalnie 15000 kilometrach :-) To dla mnie gdzieś 3-4 miesiące maksymalnie.

 

Witam! Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na ww. pytania? (proszę patrzeć na pierwszy post)

Edytowane przez xtc1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość hansjung

Witam 

Na poczatek chciałbym jako nowy przywitac sie i pozdrowić uczestników forum

Ponieważ zakupiłem Nissana Vanette 2,3 d CARGO rocznik 1996  ktory ma orginalny przebieg/jak zapewniał mnie sprzedawca-pierwszy własciciel/ 126000km i nie miał wymienianego  jeszcze rozrzadu

jaki rozrzad ma to auto na pasku czy na łańcuszku? i kiedy należałoby wymienic ten rozrzad?

Będę wdzieczny za każdą odpowiedz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam 

Na poczatek chciałbym jako nowy przywitac sie i pozdrowić uczestników forum

Ponieważ zakupiłem Nissana Vanette 2,3 d CARGO rocznik 1996  ktory ma orginalny przebieg/jak zapewniał mnie sprzedawca-pierwszy własciciel/ 126000km i nie miał wymienianego  jeszcze rozrzadu

jaki rozrzad ma to auto na pasku czy na łańcuszku? i kiedy należałoby wymienic ten rozrzad?

Będę wdzieczny za każdą odpowiedz

Pozdrawiam

Ja wymieniłem pasek bo taki jest w silniku 2.3D i dwie rolki po 90 tys. km. 126 tys to czas najwyższy samochod już nie nowy pasek moż strzelić i narobić bigosu :)!

Edytowane przez adamus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak jak kolega pisze, Książkowo co 90tys km. więc czym prędzej zmieniaj. A ja porusze jeszcze kwestie wymiany oleju w tym silniczku.

Jaki olej lejecie (nigdzie nie moge znaleźc jaki jest zalecany) bo znalazlem tylko informacje żeby nie lać CG-4 a ja chyba własnie taki mam. Nie wiem tylko czemu nie lac takiego właśnie.

No i co ile wymieniacie? Gdzieś przeczytałem, że co 10tys km. albo co 6 miesięcy!

Co o tym sądzicie?


Hehe, myślalem, że post był z 3 marzec 2015 a nie 2014 :)

Sorki za pomyłke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi który chce pchać benzyniaka w miejsce 2.3d - moim zdaniem i zresztą jak i paru kolegów wyżej, jest to mało opłacalny biznes i dużo z tym kłopotów. Gdzieś w necie natknąłem się na Serenę zeswapowaną z 2.3d na 2.0td z Primery.

Ile z tym roboty nie wiem - jeżeli 2.3d konstrukcyjnie jest podobny do 2.0td tj. dzwon skrzyni pasuje oraz układ chłodzenia i mocowania silnika, to reszta jest już mniejszym problemem. Moim zdaniem lepszy pomysł niż z benzyną :)

Edit: O kurcze, temat jest stary i nie aktualny ale może komuś innemu to się przyda.

Edytowane przez Maylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...