Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje pedału hamulca, pulsacyjne hamowanie.


Jesper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki objaw, od dłuższego czasu : gdy wdepnę hamulec - pedał mniej lub bardziej wyraźnie podskakuje a samochód skacze - widać że siła hamowania jest "skokowa". Nie jest to gwałtowne przeskakiwanie, a raczej łagodne bujanie, nie dzieje się to zawsze , raczej w 40 % hamowań .

 

Oczywiście pomyślałem że mam zwichrowane tarcze albo klocki zużyte i wymieniłem tracze i klocki, są też nowe przewody z przodu. Tył był przeglądany pół roku temu.

 

Niestety objaw nie ustał .

 

Macie jakieś pomysły co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, stawiał bym krzywe tarcze, ale już wymieniłeś. może coś ze wspomaganiem hamulca jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążka lub sam drążek kierowniczy? Może sworznie lub łożyska?

 

A słyszysz stukanie przy hamowaniu i "bicie" na kierownicy? Występują tylko wibracje?

Edytowane przez kraqsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wóz jest 3 tygodnie po przeglądzie przedniego zawieszenia, wszystko zostało dokręcone, luzy skasowane i ma nowe amory.

 

Żadnych stuków nie ma i drgań na kierownicy.

 

Mam lekki wyciek z przewodu ciśnieniowego układu wspomagania, ale czy to ma coś wspólnego ?

Edytowane przez Jesper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w takie szczegóły raczej się nie wdawali mechanicy. Zerknę w serwisówkę jeszcze co tam jest po drodze w układzie hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Jedź sobie na stację kontroli. Poproś, że by diagnosta wjechał na rolki i sprawdził hamulce przód i tył pod względem owalizacji.

Z tego co piszesz na 99% bedzie to problem z hamulcami. Prawdopodobnie tylne bębny będą miały bicie.

Jeśli miałbyś bicie na kierownicy można by pomyślec o przodzie.

Pulsacyjne hamowanie oraz drganie pedału hamulcja raczej wyklucza, że to jest wina zawieszenia lub łożysk.

Myślę, że wizyta w stacji kontroli to wykaże.

Mogą być również krzywe piasty ale wątpie.

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak problem w bębnach z tyłu. Hamując samym ręcznym czuć te wibracje. Dam znać jak problem załatwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest prawdą co piszesz to należysz do grona osób które korzystają z "Warsztatów- Wymieniaczy- Partaczy- Naciągaczy" , niestety jest trudno o rzetelną diagnostyke :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee nie ;) Paru "panów Mietków" ze stodoły przerobiłem - teraz mam solidny warsztat, nie bojący się grzebania - ale badań owalizacji bębnów nie robili.

 

Szkoda że wypierdzieliłem niepotrzebnie kasę na tarcze i klocki :) Znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...