KromaXXL Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Mam problem, gdyż samochód gaśnie mi czasem na ciepłym silniku po odpaleniu i trzeba ratować dodaniem gazu. Na światłach nie gaśnie itp jedynie czasem przy odpalaniu na ciepłym. Spalanie wysokie bo 8,5l/100km. Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej pomoże przeczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Czy mógłby mi ktoś opisać czym najlepiej to wyczyścić i jaką techniką. Szukałem poradników/instrukcji ale bezskutecznie. Bardzo proszę o pomoc. N16 1.5 98km 2003r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 8.5l to jest normalne spalanie, czego się spodziewałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KromaXXL Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 nie jeżdżę w mieście... głównie trasa w odcinkach 15km bez zatrzymywania. Głownym powodem chęci wyczyszczenia przepustnicy jest spadek obrotów i gaśnięcie silnika i przy odpalaniu na ciepłym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 nie nazwałbym tego trasą a próbą nagrzania silnika dla niego to jak miasto. Pewnie połowę to on na ssaniu leci i dopiero się zagrzewa. o ile widzę to masz N16 FL, czyli silniczka krokowego to tam bodaj ni ma, albo jest tak, ze się go nie czyści (niech mnie ktoś poprawi, jeśli głupoty gadam ) Co do samej przepustnicy. Odepnij ją, wyjmij, przetrzyj wnętrze szmatką. można wykręcić cały czujnik i tam jest srebrny drucik, cholernie delikatny (cytuję +- z działu P11, jak nrb czyścił swoją) i mięciutkim pędzelkiem mozna go przejechac, ale delikatnie, bo jak padnie to do wymiany... i zasadniczo tyle. Zamontowac, machnąć adaptację TPS, przepustnicy i powinno być lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KromaXXL Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Mogę umyć przepustnicę benzyną ekstrakcyjną ? Czy adaptacja ma wyglądać tak? Adaptacja TPS-a:1. pedał puszczony zapłon on na 2 sek2. zapłon OFF na 10 sek.3 zapłon ON na 2 sek.4. zapłon OFF na 10 sek.po 10 sekudach zapamięta ECM ustawienie.Procedura konieczna zawsze po odpięciu wtyczki od pedału gazu (elektryczna przepustnica) i wtyczki o czujnika poożenia przepustnicy w mechaniznej przepustnicy. P.S. w innym temacie widziałem adaptację taką:"odlączyć klemę + na aku, poczekać 24h, wszystko podłaczyć, wlaczyć silnik i poczekać aż silnik osiągnie temperaturę (wskaźnik na polowie skali) i wsjo"Czy pierwsza będzie lepsza? P.S.2 Auto mam rozgrzane już po 3 kilometrach (wskaźnik temp w połowie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 To, że wskazówka od temperatury cieczy jest na połowie skali, nie oznacza, że silnik jest rozgrzany. To świadczy tylko o tym, że płyn chłodzący ma tyle stopni. Zależy od temperatury zewnętrznej, ale jak teraz jest około 0st to silnik w pełni rozgrzany jest dopiero po około 20km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarcyk Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Panowie i Panie. Czytam ,szukam na forum dokładnej informacji o czyszczeniu przepustnicy oraz o ustawieniu wolnych obrotów po czyszczeniu.Zdania są podzielone dlatego też prosiłbym o wznowieniu tematu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.