Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Bardzo słabe światła w N15


Guest KSz77
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Mam wielki problem i niewiem jak z niego wyjśc bo nie znam sie na reflektorach.

Kupiłem w styczniu N15 i wiem że była uderzona z przodu. Gość wymienił reflektory i nie jestem pewien czy wiedział co robił. Gdy włanczam światła mijania po zmroku jazda praktycznie jest niemożliwa - świecą bardzo nisko i są za słabe - żarówki H4 55/60. W związku z tym mam do szanownych klubowiczów kilka pytań:

1. W reflektorach dookoła żarówek są metalowe blaczki okalająceje, przymocowane do luster - czy one są powszechnie stosowane i czemu one służą?

2. Jeżeli nic nie wykombinuje zamierzam kupić nowe kompletne reflektory - Czy reflektory od N15 po 1998 roku ( gładkie szkło) bedą pasować do 1996?

3. Czy jest taka możliwość że klient do nowszych reflektorów założył "stare" klosze (te z 1996 roku) i swiatło zostaje żle rosproszone?

4. A może jest inna przyczyna i ktoś z was miał ten problem.

 

 

Bardzo proszę o pomoc i zgóry dziekuję za wskazówki.

Pozdrawiam!!!

Link to comment
Share on other sites

Byłem w ASO Szczecin - niestety regulacja nic nie pomogła - światło jest bardzo rosproszone nie ma tej charakterystycznej "odcietej lini" na przyrządzie.

Dodam że plastikowe kostki są mocno przegrzane - częściowo nadtopione ( te które nakłada sie na styki żarówek) pewnie gość przesadził z mocą- może tu jest przyczyna - może na lustrach jest jakiś osad od przegrzanego tworzywa z kostek?

Link to comment
Share on other sites

te blaszki okajajace to odblysniki, kiedys ktorys z kolegow klubowiczow mial z nimi problem - mianowicie poprzez zalozenie zarowki o wiekszej mocy (lub pseudo xenono -wiem z autopsji) odblysniki sie wypalaja, potem ich wewnetrzna czarna powierzchnia nie odbija a pochlania swiatlo

 

ja bym jednak pojechal do jakiegos konkretnego serwisu jezeli w nocy nie da sie jezdzic to nie jest w porzadku :?

 

aha reflektory po lifcie musza pasowac - niczym sie nie roznia, jesli sie myle to mnie poprawcie...

 

pozdr i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Jesli Ci sie grzeja i topia kostki przy zarowkach, to cos musi byc nie tak z jakimis przekaznikami.podejrzewam, ze za due natezenie idzie na swiatla i dlatego sie grzeje i topi kostka.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

HMM! Przypuszczam że reflektory to pddróbka - ale sprawdze dopiero rano. Czyli nie warto kupywać nowych "podróbek" po ok 250 zł - czy może jest jakaś solidna firma? Kostki się nie grzeją - poprzedni właściciel je przegrzał.

But the way! Dziękuje za zainteresowanie i opinie są dla mnie bardzo ważne!

Link to comment
Share on other sites

a są to orginalne reflektory :?: czy podróby np.DEPO bo jak tak to zebyś pękł to niebędziesz miał dobrych świateł :wink:
Niekoniecznie. Ja mam depo i świecą bardzo dobrze. Słyszałem wiele razy, że są z nimi problemy, ale ja takich nie mam.
Link to comment
Share on other sites

a są to orginalne reflektory :?: czy podróby np.DEPO bo jak tak to zebyś pękł to niebędziesz miał dobrych świateł :wink:
Niekoniecznie. Ja mam depo i świecą bardzo dobrze. Słyszałem wiele razy, że są z nimi problemy, ale ja takich nie mam.

szczęsciarz

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Te lampy ktore posiadasz nie powiny przejsc w ogole przegladu jezeli nie ma na nich wyraznej roznicy swiatlocienia... jezli nie ma takich linii na szkle to linie taka powinny rysowac blaszki w kolo zarowki lub uksztaltowanie odblysnika... wychodzi na to ze masz cos z odblysnikiem - prawdopodobnie zostal on zmatowiony przez uzycie zbyt mocnej zarowki - stad dodatkowo nadpalone kostki na zarowkach. Chyba nie obejdzie sie bez wymiany calych lamp. Szukaj na szrocie - xedos mierzyn, stobno.

Link to comment
Share on other sites

maciejka_sz:

PostWysłany: 13 Wrz 2005, 22:57 Temat postu:

Te lampy ktore posiadasz nie powiny przejsc w ogole przegladu jezeli nie ma na nich wyraznej roznicy swiatlocienia... jezli nie ma takich linii na szkle to linie taka powinny rysowac blaszki w kolo zarowki lub uksztaltowanie odblysnika... wychodzi na to ze masz cos z odblysnikiem - prawdopodobnie zostal on zmatowiony przez uzycie zbyt mocnej zarowki - stad dodatkowo nadpalone kostki na zarowkach. Chyba nie obejdzie sie bez wymiany calych lamp. Szukaj na szrocie - xedos mierzyn, stobno.

 

 

Myśle że masz rację. Oglądałem dzisiaj te odbłyśniki - są matowe- jutro się jeszczeupewnie.

Czy możesz mi polecić jakiś dobry warsztat w Szczecinie?

Dzięki za odpowiedź!

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
Czy możesz mi polecić jakiś dobry warsztat w Szczecinie?

Dzięki za odpowiedź!

Warsztat? Chodzi Ci o naprawy mechaniczne, blacharskie? Zobacz w dziale "warsztaty" tu na forum jest taki dzial i w szczecinie tez jest pare punktow opisanych.

Link to comment
Share on other sites

Warsztat? Chodzi Ci o naprawy mechaniczne, blacharskie? Zobacz w dziale "warsztaty" tu na forum jest taki dzial i w szczecinie tez jest pare punktow opisanych.

 

Szukam warsztatu mechanicznego i dobrego elektryka

Dzieki!!

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Pytałem w Xedosie : Za depo - nowe - zawołali 250/szt

Znalazłem pod stargardem w strachocinie szrot gdzie też monza zamówić te same za 185!!!! Polecam to miejsce! (wyjeżdżając ze strgardu dziesiątką w strone Bydgoszczy. Samych odbłyśników nie dostane więc zdecydowałem sie na podróbki. Dzisiaj sprawdzałem - moje odbłysniki są w środku szare i matowe.

Pozdrawiam i dziękuje wszyskim za porady!

Link to comment
Share on other sites

kiedys szukalem do mojego i znalazlem hurtownie w szczecinie. dla mnie daleko ale moze tobie przypasuje http://www.arwit.pl/

 

sciagnalem ich cennik i sa:

NI96350121 REFLEKTOR LE N.ALMERA 99-> 2401 177,37 216,39

NI96350122 REFLEKTOR PR N.ALMERA 99-> 2401 177,37 216,39

NI96350131 REFLEKTOR LE N.ALMERA 99-> 2401 199,54 243,44

NI96350132 REFLEKTOR PR N.ALMERA 99-> 2401 180,14 219,77

 

pozdro :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!

 

Wreszcie znalazłem firmę która zajmuje się regeneracją odbłyśników reflektorów. Dzisiaj wysłałem do nich zapytanie - jak dostane odpowiedź to napiszę o tym. A może ktoś z was zna tą firmę i mógłby podzielić się ze mną informacjami na ich temat

 

http://www.pbrych.pl/index.htm

 

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Mam nieco inny pogląd na te sprawy. Światła to podstawa, ich ustawienie i jakoś doświetlenia. W końcu to bezpieczeństwo. Czemu regenerować czy instalować zamienniki :?: Na szrotach i na Allegro pełno ogłoszeń o lampach do Almi. Z doświadczenia wiem, że przy regeneracji są kłopoty, albo odbłyśnik odpryśnie po jakimś czasie albo sczelność takich świateł jest potem kiepska. Lepiej poszukaj oryginałów, bardziej się opłaca. Jeśli chodzi o grzanie się kostki to raczej normalne, pytanie czy plastik się kruszy :?: jeśli tak to kostki wymagają wymiany, styk jest kiepski i pełnej mocy ze świeczek nie uzyskasz a dodatkowo wzrośnie temperatura oprawy. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej! Od paru tygodni zastanawiam się nad amorami do tyłu. Prześledziłem forum naszego klubu i uwazam że zdania są dosyc podzielone a głównie i tak kierujemy sie zasobnością portfela. Ja namierrzyłem dzisiaj tylnie SACHS 180/szt + odbój za 40zł/szt. Wydaje mi sie że to rozsądna cena i marka dość zaufana. Zakładam je w sobote i za jakiś czas podziele sie z wami wrażeniami. Ceny z Hurtowni FOTA w Stargardzie Szczecińskim. Teraz zostały mi jeszcze reflektory do wymiany i jestem w kropce: Oryginały po 800zł /szt (?????) uzywane oryg. po 300-350 oczywiście nie do sprawdzenia przy zakupie czy nie są wypalone odbłyśniki. Teraz DEPO czy TYC. Za DEPO życzą sobie po 245/szt a za TYCa 180/szt - oba po face lifting'u (gładkie klosze) <--Propozycje FOTA. Muszę wybrać między DEPO i TYC bo na oryginały mnie nie stac,. W licznych dyskusjach na forum słychać że te obie marki są kiepske ale przeważnie po "zastosowaniu mocniejszych żarówkach.

Proszę o poradę

Link to comment
Share on other sites

KSz77 ja jakbym mial taki wybor to kupilbym uzywane oryginalki, do swojej P10 wsadzilem po stluczce lekkiej podrobe i niestety nie pasuja mocowania tak jak powinny, a oryginal to zawsze oryginal. Jesli chodzi o czesci takie jak lampy,blotniki,drzwi,maski,klapy, itp. to lepiej uzywany oryginal niz nowa podroba. Z tym ze ja jakbym kupowal to musialbym najpier obejrzec/sprawdzic.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest appaloosa

Kiedyś stłukłem lewy reflektor + pękł mi migacz - i też stałem przed dylematem oryginał czy zamiennik. Kupiłem używany oryginał za 250 PLN i zamiennik migacza za 50 pln i nie żałuję. Wszystko przyszło kurierem solidnie zapakowane w styropianie. Zamontowałem sam - bo to banał - kilka śrub. Wymieniłem zarówki na Philips Vision Plus, pojechałem do serwisu na regulację świateł i wszystko gra.

 

Światła są bardzo ważne - szczególnie jeśli jeżdzisz po zmroku ( tak jak ja ) więc nie ma co kombinować z zamiennikami skoro cena taka samam jak używanych oryginałów.

 

Jest sporo serwisów w internecie na które wrzucasz zapytanie dot konkretnych części i firmy które są tam zarejestrowane dostają od razu twoje zgłoszenie. Otrzymanie satysfakcjonującej odpowiedzi to zazwyczaj kwestia dni.

 

 

aha - reflektory różnią się szkłem - jedne są bardziej matowe inne bardzej przejżyste - w zależności od rocznika almerki - ja akurat miałem jakieś bardziej przeźroczyste i był mały problem z dostępnością takiego - ale jeśłi wymieniasz oba to chyba bez znaczenia.

 

pozdrawiam i życzę powidzenia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...