Gość Neo09 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam, Mam problem z chłodzeniem silnika. Nie odpalają mi się same wiatraki. Są one sprawne bo odłączam taką wtyczkę na lewo od wtryskiwaczy paliwa przy silniku to załączoną się one na stałe i zapala się chce engine ale przynajmniej mam jakiś chłodzenie. Dodatkowo nie mam wskazań temperatury silnika na desce rozdzielczej. Rozumiem że to oddzielny czujnik? Ostatnio jak jechałem to aż czułem ciepło od silnika w środku mimo że wiatraki chodziły oba silnik był ciepły że aż strzelał jak stygł. Ten dolny duży przewód od chłodnicy nie był zbyt ciepły a górny parzył. Czyli przy okazji padł termostat albo pompa wody nie domaga? Jak sprawdzić pompę wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Mnie to wygląda na zapowietrzony układ, przez co czujniki temperatury podają niepoprawne wartości. Termostat raczej się otwiera, jakby się nie otwierał to i górny przewód byłby chłodny (gorąca woda nie dochodziłaby do chłodnicy w ogóle). Pompa wody jest na jednym pasku ze wspomaganiem - jeśli nie masz problemu ze wspomaganiem to pasek się nie ślizga (zresztą byłoby słychać) i jak nie ma wycieków z pompy to raczej z nią wszystko ok. Nie orientuję się jak jest w 1.6 ale w 2.0 są oddzielne czujniki - jeden podaje temperaturę komputerowi, drugi jest od wskaźnika na desce - może być tak samo. Ale to nie ma w sumie znaczenia, przede wszystkim odpowietrz układ. Dolej płynu chłodniczego do chłodnicy, nie do zbiorniczka wyrównawczego. Przy otwartym korku pościskaj ręką gumowe przewody wodne, powinno bulgotać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Neo09 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Górny jest gorący, dolny lekko ciepły. Co pompy wody to nie ma żadnego problemu ze wspomaganiem. Tak samo w aucie nie ma żadnych wycieków. Chłodnica jest z 2010 roku więc wygląda jak nowa. Sprawdziłem to odpowietrzenie. Płyn jest pod sam korek w chłodnicy. Jak się naciska na węże to się od razu wylewa i nie ma żadnego powietrza. Jeden czujnik czujnik znalazłem ten od komputera bo jak się go odpina to zapala się chce engine na desce i oba wiatraki kręcą na max. Ale tego drugie czujnika temperatury nie mogę znaleźć. Może go nie być u mnie? Mam wersje z klimatyzacją 99 rocznik ale jeszcze P11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 tu jest temat o tym http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/29113-p10w10-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia-w-16/ Tak na szybko to ustawiasz sobie temperaturę nawiewu w kabinie na max, wiatrak na 1 i nawiew szyba/nogi. Włączasz zapłon na pół minuty. Dalej odkręcasz korek chłodnicy i śrubkę od odpowietrzania, jest tu: Jeśli nie zacnie tędy wypływać płyn, to dolewasz przez korek chłodnicy, aż zacznie bez bąbelków. Jak już ładnie tamtędy leci zakręcasz śrubkę, ale korka chłodnicy nie. Odpalasz silnik, czekasz aż się zagrzeje - możesz podwyższyć obroty na 2000 żeby było szybciej. Jak się termostat otworzy i zacznie pompować płyn przez chłodnicę to powinien odpowietrzyć się sam, opadnie wtedy poziom płynu - uzupełniasz przez korek chłodnicy. Lejesz płynu do chłodnicy aż się będzie przelewał i już przestanie opadać poziom. Potem zakręcasz korek, uzupełniasz w zbiorniczku wyrównawczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Neo09 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ok zaraz się tym zajmę w między czasie zlokalizowałem oba czujnik. Teraz jest taka kwestia że ten główny od ECU po odłączeniu od razu wywala błąd i kontrolę check engine. To znaczy, że jest sprawny? Mam klimatyzację to ma jakieś znaczenie? Jeśli jest podłączony błędu nie ma ale wiatraki się nie załączają same nawet jak się stoi w korku w 22' godzinę Może gdzieś indziej jest przyczyna, co sprawdzić? Ten drugi czujnik w głowicy obok koła zamachowego jest tylko na deskę rozdzielczą i nie ma żadnego wpływu na pracę wiatraków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Wywala błąd bo komp wie że nie ma czujnika a powinien być. Natomiast to jaką wartość podaje to inna sprawa - jak jest zapowietrzony to może do niego nie dopływać gorący płyn, w związku z czym jest tam zawsze zimno i wiatraki się nie załączają. Komputer już tego nie wykryje jako błąd bo po prostu myśli że jest chłodno. Tak samo z tym drugim, co by tłumaczyło czemu wskaźnik nie wstaje. Odpowietrz porządnie i jak to nie pomoże to można szukać dalej. Klima chyba nie ma tu znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Neo09 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Mam kłopot z lokalizowaniem tej śroby. Gdzie jej szukać? To jest pod filtrem powietrza? Gdzieś pod pompą hamulcową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Może tego nie widzisz ale rysunek przedstawia silnik z boku - czyli jak staniesz na wprost to po prawej stronie bloku sillnika, kawałek za zaworem EGR (ta okrągła puszka którą widać na rusunku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.