Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana górnych wahaczy


Gość florek10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje pytanko jest proste i może dla niektórych banalne. Jak wymienić górne wahacze w P 12?

Dół /przy amortyzatorze/ puścił i wyszedł natomiast góra ani drgnie. Znajomy mechanik zasugerował, że powinno się wypiąć cały McPherson. Czy to prawda, a może jest jakaś metoda na wybicie z karoserii.

 

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś czaruje Cię ten mechanik. Wiadomo, że wszystko robi się łatwiej i przyjemniej, kiedy leży na stole albo jest wkręcone w imadło, ale osobiście uważam (przy czym zaznaczam, nie wiem jak dokładnie to wygląda w P12 pod błotnikiem) że nie jest to czynność do której trzeba zrzucać całą kolumnę.

 

Zapytaj u innego/innych mechaników i zobacz co Ci powiedzą.

 

Ja twierdzę że albo szukają sobie roboty, albo czarują że roboty będzie sporo, dojdzie ustawianie geometrii itd... policzą za 8 godzin pracy, a zrobią w dwie... już takich przerabiałem speców-mechaniorów. Sam wychowałem się w warsztacie u ojca (w zasadzie na samej mechanice, elektryki uczyłem się sam już później) i wiem że jak wyjechałem z mojego miasta i uciął mi się dostęp do garażu pełnego narzędzi, to sporo mechaników opowiadało mi takie bajki, jakaż to trudna jest naprawa i ile czasu trzeba, a ja sam osobiście robiłem to samo mnóstwo razy wcześniej i zajmowało mi to 3x mniej czasu niż mi próbowali wmówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mnie to zastanawia. Górny wahacz jest na dwóch śrubach, gdym mógł się "dobrać" do sworzni w karoserii było by po robocie. Ale jest zapieczone na amen i ani drgnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno mówisz o górnym wahaczu? Górny wahacz to jedna gałka i jedna śruba...

 

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki specjalny widelcowaty wybijak. Podkłada się go pod końcówkę i młotuje. Dobrze jest przedtem rozgrzać końcówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy wybite górne wahacze będą tak "rezonować" w podłogę, czuć normalnie jak coś wali z lewej strony. Stuka też jak się buja autem na boki.

Oględziny na dwóch różnych ścieżkach i nic, wizyta u dwóch mechaników i też nic. Dlatego zastanawiam się czy wymieniać w ciemno, czy zrobić tak jak zasugerował jeden pan na warsztacie - "wyjąć mcpherson i szukać co stuka, bo od dołu nic nie widać" - a wali jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukać w p12 z przodu może wiele

łacznik stabilizatora

końcówka drążka

swożeń

gumy wachacza wybite

przednie ucho wachacza urwane i obejma stuka

drążek kierowniczy w maglownicy

pęknięta sprężyna w Mc Phersonie / gumy pod nią

wybite gnizdo Mc Phersona

kamienie na listwie wspornikowej pod podłogą

bałagan w schowku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę jest tego, ale o bałaganie w schowku też mi mówili :) , ale może być, że drążek w maglownicy, bo czuć właśnie tutaj pod pedałem gazu, albo jak się trzyma nogę na podłodze przy sprzęgle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...