Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Odpowietrzanie hamulców, a układ ABS.


Guest 28Darek
 Share

Recommended Posts

Czy odpowietrzanie układu hamulcowego wyposażonego w układ ABS odbywa sie tak samo jak w normalnym układzie bez ABS-u ? ? ? Słyszałem ze powinno sie to robić przy włączonym silniku aby pracowała pompa ABS-u ale czy to jest prawda ?

Link to comment
Share on other sites

Ja to robilem u siebie w P10 i zrobilem to tak jak mi Coobcio podpowiedzial i mam extra hamulce, jakich nigdy wczesniej nie mialem.

 

Odbywa sie to tak:

LT,PP,PT,LP.

L-lewy

P-prawy

P-przód

T-tył

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

A wlasnie ze nie. Ja robiłem jak w zwyklym samochodzie i zawsze mialem miekki pedal. Wkoncu jak sie wziolem za wywalenie korektorow, to Coobcio przy okazji powiedzial mi zebym tak odpowietrzal jak napisalem i po tym jak wsiadlem i zahamowalem, to dopiero poznalem co to jest twardy pedal hamulca.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Ja to robilem u siebie w P10 i zrobilem to tak jak mi Coobcio podpowiedzial i mam extra hamulce, jakich nigdy wczesniej nie mialem.

 

Odbywa sie to tak:

LT,PP,PT,LP.

L-lewy

P-prawy

P-przód

T-tył

 

 

POZDRAWIAM.....

 

 

Kolejnosc jest jak najbardziej prawidlowa ale czy robiles to na wlaczonym czy wylaczonym silniku ? Czy to wogole ma jakies znaczenie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

zaczynamy od lewego tylu ale stojac przodem do maski auta czy tylem??? wazne chyba to jest.. ja zrobilemtak - wczoraj wyjalem tloczek z tylnich tarczówek p10 bo ciezko chodzil- odlaczylem przewód z płynem- po zalozeniu wszystkiego mialemmiekki pedal - odpowitrzylem tylkoten tloczek który odkrecilem- czyto błąd? musze wszystkie 4 odpowietrzac? acha ten tylni tłoczek to stojac przodem to tyluauta to bylo prawe kolo - co robic? mam nadal miekki pedal... prosze o pomoc.. dziekuje z góry

Link to comment
Share on other sites

mam abs - slx p10 96 - fuul klima hihi - jakbys mógł mi napisac lopatologocznie stojac przodem do tylu auta od czego zaczynamy - dzieki wielkie...

Link to comment
Share on other sites

Stojac przodem do tylu auta, czyli tak jakbys siedzial za kierownica to sprobuj po kolei tak zrobic:

LT-lewy tył

PP-prawy przód

PT-prawy tył

LP-lewy przód

 

I proponuje tył samochodu postawić na kołach, żeby korektory siły hamowania przepuszczały jak najwięcej płynu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Nie ma zasady po ile razy. Zasada jest taka, że odpowietrzasz do czasu az z odpowietrznika nie bedzie wydobywalo sie powietrze lub powietrze z płynem hamulcowym, a bedzie wylatywal tylko plyn hamulcowy.

Jesli liczac na ilosc razy to bedzie to zalezne od tego ile powietrza jest w ukladzie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

a ile wykrecac tego brzdaca z gwintem? boi odkrecilem i nic nie polecialo dopiero jak mocniej odkrecilem to polecialo - czy tamtedy tez moze lapac lkewe powietrze jesli sie za duzo odkreci odpowietrzacz?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak Ty wogole odpowietrzasz, ale powinno tpo wygladac tak:

Jedna osoba siedzi za kierownica, a druga przy kole. Ten za kierownica pompuje hamulec (naciska i puszcza, naciska i puszcza) i tak robi okolo 10 razy, a na koncu trzyma mocno hamulec i caly czas na niego mocno napiera, a w tym czasie druga osoba odkreca odpowietrznik, az przestanie z niego leciec powietrze/płyn hamulcowy. Nastepnie osoba stojaca przy kole zakreca odpwietrznik, a osoba siedzaca za kierownica dopiero po zakreceniu odpowietrznika moze puscic pedal hamulca. I dalej w kółko czyli znowu osoba za kierownica pompuje, itd.....

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, ze inaczej, bo pompa jest pewnie tez z prawej strony i inaczej moga byc polaczone sekcje tloczace.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest pietia_pk

a słyszeliście o jakimś urządzeniu do odpowietrzania ?? Jak ono działa czy trza wykręcać odpowietrzniki ??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest sunny001

do postow powyzej na temat odpowietrzania :

 

Mam pytanko , przeczytalem na forum wszystko co mozna o odpowietrzaniu , zrobilem wszystko tak jak jest napisane w postach powyzej czyli - mam autko z ABS -Primera P12 wiec robilem to w kolejnosci jaka tu jest opisywana kolo po kole kilka razy odpowietrzylem ale ekfekt jest fatalny, moje hamulce sa gorsze niz byly przed odpowietrzaniem pedal jest miekki , nie zapada sie na szczescie do konca ale jest niebezpiecznie miekki i lapie nisko. I teraz tak mam skrzynie automat CVT czy w tej sytuacji odpowietrza sie hamulce w inny sposob niz to co piszecie powyzej , drugie pytanie jest czy zbiornik wyrownawczy powinien byc otwarty przy odpowietrzaniu czy nie i ostatnie pytanie czy silnik powinien byc wlaczony czy nie przy automacie . Dzieki z gory za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Napewno zbirnik powinien być otwarty, bo przecież musisz uzupełniać w nim płyn hamulcowy, którego poziom obniża się w czasie odpowietrzania.

 

Czy silnik ma być włączony, czyli czy ma pracować pompa ABS tego nie wiem.

Też nurtuje mnie to pytanie.

 

pozdr. :)

Link to comment
Share on other sites

sunny001, nie wiem czy dobrze rozumiem ale chcesz wymienic plyn w ukladzie czy odpiwietrzyc uklad. Wymieni sie tak jak napisal Dżodżo. Ja tak zrobilem i jakos pedal nie wpada mi i nie jest miekki (troche miekki byl zaraz po wymianie ale podobno tak ma byc na samym poczatku). Dzisiaj mialem ostre hamowanie i uklad zadzialal tak jak powinien wiec chyba wymiana sie powiodla. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie podczas wymiany plyn w zbiorniczku zrobil sie metny - pojawila sie jakby taka zawiesina. Ale jak robilem ostatnie kolo to juz byl tylko czysty plyn w zbiorniczku. A plyn wymienilem na Motul DOT 5.1 . Co do silnika to nie byl wlaczony - bo do niczego nie byl potrzebny.

 

Wazne jest aby w zbiorniczku zawsze byl plyn jak wymieniasz odpowietrzasz...

Link to comment
Share on other sites

Guest stani
do postu wyzej

 

dzieki za odpowiedzi musze w takim razie powtorzyc to odpowietrzanie bo cos mi nie wyszlo.

 

 

Cześć

 

ABS ma znaczenie przy odpowietrzaniu układu spróbuj tak włącz zapłon (niekoniecznie uruchamiaj silnik chociaż i to nie zaszkodzi będzie lżej) a następnie odpowietrzaj układ tak jak radzili koledzy powinno pomóc ;) .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...