Guest paka221 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 witam!!! kupiłem nowąsonde do swojej primerki i mam problem ponieważ przy starej sondzie są trzy przewody(czarny biały i czerwony) a przy nowej dwa białe i jeden czarny.może ktoś wie jak to połączyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
primeraW10 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 witam!!!kupiłem nowąsonde do swojej primerki i mam problem ponieważ przy starej sondzie są trzy przewody(czarny biały i czerwony) a przy nowej dwa białe i jeden czarny.może ktoś wie jak to połączyć 2 biale powinny byc kabelkami od grzalki, najlepiej sprawdzic to miernikiem( powinno byc na nich zwarcie) a ostatni to sygnalowy. jak sie juz z tym uporasz to daj znac czy wogole to chodzi i jak, bo tez musze kupic sonde, ale z tego co sie dowiadywalem to musi byc tytanowa (z cerwonym kabelkiem) ale tego nie jestem pewien. jaki masz gwint?? i gdize masz montowana sonde ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 W jaki sposob masz zamiar polaczyc stare kabelki z nowymi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paka221 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 skoro te białe są od grzałki nie powinno być różnicy w podłączeniu.tylko na starych nie bardzo wiem co jest co.a w książce wyczytałem że sonda jest napięciowa a na temat rodzaju materiałów nic nie ma.a gość w sklepie powiedział że sprzedawał już do japończyków i nikt nic nie zwracał.założę to zobaczę. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paka221 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 nowe mają złączki wew. zaciskowe.więc stare musze odciąć i nie wiem czy lutować żeby nie uszkodzić sondy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 nowe mają złączki wew. zaciskowe.więc stare musze odciąć i nie wiem czy lutować żeby nie uszkodzić sondy Zapytalem bo.... przewodow od sondy nie lutuje sie zwykla lutownica... trzeba to niezle grzac... albo mini palnikiem albo taka lutownica na gaz co sie rurki miedzane lutuje... najlepiej poprosic jakiegos rurarza albo spawacza ale takiego zlota raczke.. bo taki klasyk spawacz to nie polutuje takich cabelkow malych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
primeraW10 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 z podlaczeniem nie ma problemu i nic nie trzeba lutowac. nawet mozna podlaczyc za pomoca zwyklej kostki elektrycznej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 z podlaczeniem nie ma problemu i nic nie trzeba lutowac. nawet mozna podlaczyc za pomoca zwyklej kostki elektrycznej No ja slyszalem o przypadkach utleniania sie polaczen typu zaciskowego lub skrecanego... wtedy sonda zaczyna swirowac... nie tyle sona co odczyt jest nie taki jak powinien byc i ma to wplyw oczywiscie na prace silnika. Dlatego ci co wymieniaja sondy proponuja zeby je lutowac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
primeraW10 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 No ja slyszalem o przypadkach utleniania sie polaczen typu zaciskowego lub skrecanego... wtedy sonda zaczyna swirowac... nie tyle sona co odczyt jest nie taki jak powinien byc i ma to wplyw oczywiscie na prace silnika. Dlatego ci co wymieniaja sondy proponuja zeby je lutowac. jesli to byloby tak istotone to zadna fabryka nie montowala by zlaczki na kablu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paka221 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 ale teraz na nią patrze i jednak na tych złączkach nie ma możliwości lutowania bo są ciasne koszulki i jak zacisnę z przewodem tak koniec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 jesli to byloby tak istotone to zadna fabryka nie montowala by zlaczki na kablu nie poddam sie... Zlaczka na kablu jest zazwyczja dalej niz ciete kabelki... u mnie jest poza kolektorem wydechowym i kable o sondy maja dlugosc dobre 25cm. Natomiast w tych uniwersalnych sondach przewody zazwyczaj sa krotkie.. bliskosc kolektora wydechowego powoduje wysoka temperature no i przyspieszony proces utleniania. Stad te niepisane nigdzie zalecenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paka221 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 tu mam jakies 20 cm.kto wie może bedzie ok dz za radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
primeraW10 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 paka a jaka sonde kupowales ?? gdzie?? masz moze fotke ?? albo linka jesli przez net?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
primeraW10 Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 paka zamontowales juz ta sonde bo ciekaw jestem jak dziala?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paka221 Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 witam sonde kupiłem uniwersalną i dałem 150zł fotki nie mam a jeszcze nie zamontowałem bo umuwiłem sie z elektronikiem samochodowym bo nadal nie wiem jak podłaczyć a nie chcę ryzykować.pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostek Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 paka zamontowales juz ta sonde bo ciekaw jestem jak dziala?? witamsonde kupiłem uniwersalną i dałem 150zł fotki nie mam a jeszcze nie zamontowałem bo umuwiłem sie z elektronikiem samochodowym bo nadal nie wiem jak podłaczyć a nie chcę ryzykować.pozdr Witam, ponawiam pytanie primeryW10, i czy masz jakieś zdjęcia?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest holy Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 sonda na 99% nie będzie pasować. sondy z przewodami czarnym, czerwonym i białym to sondy z czujnikiem z tlenku tytanu (w skrócie: sondy tytanowe). Twoja sonda uniwersalna to sonda z czujnikiem z tlenku cyrkonu (w skrócie: sonda cyrkonowa). moim zdaniem nie będzie to działać, jakkolwiek by się tego nie podłączyło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Potwierdzam. Sam muszę kupić sondę i oto co znalazłem w internecie: www.ntklambdasensors.co.uk/main/mcolours.htm Czy ktoś orientuje się gdzie można znaleźć dobre i w miarę tanie takie sondy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostek Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Potwierdzam.Sam muszę kupić sondę i oto co znalazłem w internecie: www.ntklambdasensors.co.uk/main/mcolours.htm Czy ktoś orientuje się gdzie można znaleźć dobre i w miarę tanie takie sondy? Najlepiej to którąś z tych http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&...n&m=Primera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Ja tam nie mam sond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest holy Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 OTD2F-3K1 to inaczej 11014T12 na oryginalej sondzie zdaje się było napisane NTK D2F. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 A czy nie orientujecie się czy sonda lambda z silnika 2.0 16V z P11 jest taka sama jak z P10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.