Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Jak podłączyć sondę lambda ?


Guest paka221
 Share

Recommended Posts

witam!!!

kupiłem nowąsonde do swojej primerki i mam problem ponieważ przy starej sondzie są trzy przewody(czarny biały i czerwony) a przy nowej dwa białe i jeden czarny.może ktoś wie jak to połączyć

Link to comment
Share on other sites

witam!!!

kupiłem nowąsonde do swojej primerki i mam problem ponieważ przy starej sondzie są trzy przewody(czarny biały i czerwony) a przy nowej dwa białe i jeden czarny.może ktoś wie jak to połączyć

 

2 biale powinny byc kabelkami od grzalki, najlepiej sprawdzic to miernikiem( powinno byc na nich zwarcie) a ostatni to sygnalowy. jak sie juz z tym uporasz to daj znac czy wogole to chodzi i jak, bo tez musze kupic sonde, ale z tego co sie dowiadywalem to musi byc tytanowa (z cerwonym kabelkiem) ale tego nie jestem pewien.

 

jaki masz gwint?? i gdize masz montowana sonde ??

Link to comment
Share on other sites

skoro te białe są od grzałki nie powinno być różnicy w podłączeniu.tylko na starych nie bardzo wiem co jest co.a w książce wyczytałem że sonda jest napięciowa a na temat rodzaju materiałów nic nie ma.a gość w sklepie powiedział że sprzedawał już do japończyków i nikt nic nie zwracał.założę to zobaczę.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
nowe mają złączki wew. zaciskowe.więc stare musze odciąć i nie wiem czy lutować żeby nie uszkodzić sondy

Zapytalem bo.... przewodow od sondy nie lutuje sie zwykla lutownica... trzeba to niezle grzac... albo mini palnikiem albo taka lutownica na gaz co sie rurki miedzane lutuje... najlepiej poprosic jakiegos rurarza albo spawacza ale takiego zlota raczke.. bo taki klasyk spawacz to nie polutuje takich cabelkow malych.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
z podlaczeniem nie ma problemu i nic nie trzeba lutowac. nawet mozna podlaczyc za pomoca zwyklej kostki elektrycznej

No ja slyszalem o przypadkach utleniania sie polaczen typu zaciskowego lub skrecanego... wtedy sonda zaczyna swirowac... nie tyle sona co odczyt jest nie taki jak powinien byc i ma to wplyw oczywiscie na prace silnika. Dlatego ci co wymieniaja sondy proponuja zeby je lutowac.

Link to comment
Share on other sites

No ja slyszalem o przypadkach utleniania sie polaczen typu zaciskowego lub skrecanego... wtedy sonda zaczyna swirowac... nie tyle sona co odczyt jest nie taki jak powinien byc i ma to wplyw oczywiscie na prace silnika. Dlatego ci co wymieniaja sondy proponuja zeby je lutowac.

 

jesli to byloby tak istotone to zadna fabryka nie montowala by zlaczki na kablu

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
jesli to byloby tak istotone to zadna fabryka nie montowala by zlaczki na kablu

nie poddam sie... :D Zlaczka na kablu jest zazwyczja dalej niz ciete kabelki... u mnie jest poza kolektorem wydechowym i kable o sondy maja dlugosc dobre 25cm. Natomiast w tych uniwersalnych sondach przewody zazwyczaj sa krotkie.. bliskosc kolektora wydechowego powoduje wysoka temperature no i przyspieszony proces utleniania. Stad te niepisane nigdzie zalecenia.

Link to comment
Share on other sites

witam

sonde kupiłem uniwersalną i dałem 150zł fotki nie mam a jeszcze nie zamontowałem bo umuwiłem sie z elektronikiem samochodowym bo nadal nie wiem jak podłaczyć a nie chcę ryzykować.pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
paka zamontowales juz ta sonde bo ciekaw jestem jak dziala??

 

witam

sonde kupiłem uniwersalną i dałem 150zł fotki nie mam a jeszcze nie zamontowałem bo umuwiłem sie z elektronikiem samochodowym bo nadal nie wiem jak podłaczyć a nie chcę ryzykować.pozdr

 

Witam, ponawiam pytanie primeryW10, i czy masz jakieś zdjęcia??

Link to comment
Share on other sites

sonda na 99% nie będzie pasować. sondy z przewodami czarnym, czerwonym i białym to sondy z czujnikiem z tlenku tytanu (w skrócie: sondy tytanowe). Twoja sonda uniwersalna to sonda z czujnikiem z tlenku cyrkonu (w skrócie: sonda cyrkonowa). moim zdaniem nie będzie to działać, jakkolwiek by się tego nie podłączyło.

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam.

Sam muszę kupić sondę i oto co znalazłem w internecie: www.ntklambdasensors.co.uk/main/mcolours.htm

 

Czy ktoś orientuje się gdzie można znaleźć dobre i w miarę tanie takie sondy? :)

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam.

Sam muszę kupić sondę i oto co znalazłem w internecie: www.ntklambdasensors.co.uk/main/mcolours.htm

 

Czy ktoś orientuje się gdzie można znaleźć dobre i w miarę tanie takie sondy? :)

 

Najlepiej to którąś z tych

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&amp...n&m=Primera

Link to comment
Share on other sites

A czy nie orientujecie się czy sonda lambda z silnika 2.0 16V z P11 jest taka sama jak z P10?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...