Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Tarcze i klocki hamulcowe jakie kupić?


Bafis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak to jakie , fabryczne, oryginalne . :) Czasem warto zajrzeć do ASO, są różne akcje , w tej chwili fabryczne wahacze są , lub już były z obniżką 50% ! Przy okazji zrobili mi przegląd zimowy w cenie :) ( płyny, zawieszenie, oświetlenie itp. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet fabryczne, czy też orginalne lub na pierwszy montaż, też ktoś wyprodukował i swą nazwę firmy posiadają.

Do ASO też zaglądam i też teraz byłem na DARMOWEJ kampanii /nie mylić "Akcja zima"/ - i do tego jako prezent, też DARMOWE orginalne wycieraczki na przednią szybę.

Wycieraczki orginał do Nissan, f-my Valeo.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, zastanawiam się nad kupnem tarcz i klocków firmy Denckermann. Komplet z wysyłką kosztuje 180zł. Widzę, że posty są już dość leciwe, więc chciałbym dopytać czy warto wziąć na tył ? Może macie jakieś nowe doświadczenia z tym produktem? Niedługo trasa 3 tys. kilometrów, zbiegają się przeglądy gazu, okresowy, wymiana oleju i filtrów, a dodatkowo drążka z tyłu, więc staram się ciąć koszty. 
Pozdrawiam, Łukasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotwa to Twoja decyzja co chcesz wsadzić do bryki! W każdym bądz razie to nic dobrego, wręcz lipa-podruba. Powiem Ci tak; skoro koplet 180 zeta, a same dobre klocki to od80n.p. (Remsa srednia twardość, nie pylące). Wysyłka 20zeta-no to tarcze za niech bedzie 100 to chłam!!! Ja akurat na hamulcach bym nie oszczędzał. Osobiście na tył kupiłem Black Bosch(300pln)+kl.remsy(85pln). Ale rób jak chcesz! Ja bym wolał poczekać na kase i wstawić konkret a nie syf! Jak klocki masz w miare to 3k/km przelecisz jeszcze. A jak kiepskie to kup same byle jakie kloce i dojeździj tarcze do końca. Potem aut, Twoja wola! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NEO ma rację.... tanie rzeczy są dla bogatych ...

Tarcze + klocki za 180 zeta całość ... lepiej sobie daruj.... Szkoda kasy na marnej jakości towar, bo po przyjechaniu z podróży może się okazać, że klocki lub tarcze będą znów do wymiany....

Wiem, że trochę się nazbierało roboty przed wyjazdem.....ale trzeba to ogarnąć z głową..... żeby nie płacić dwa razy za to samo w ciągu roku / dwóch ;)

Prawda jest bolesna - "nasto-" letnie auto , to skarbonka .....bez dna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Witam, zastanawiam się nad kupnem tarcz i klocków firmy Denckermann. Komplet z wysyłką kosztuje 180zł. Widzę, że posty są już dość leciwe, więc chciałbym dopytać czy warto wziąć na tył ? Może macie jakieś nowe doświadczenia z tym produktem? Niedługo trasa 3 tys. kilometrów, zbiegają się przeglądy gazu, okresowy, wymiana oleju i filtrów, a dodatkowo drążka z tyłu, więc staram się ciąć koszty. 

Pozdrawiam, Łukasz. 

 

Nie będę się wypowiadał na temat tarcz, gdyż takich nie posiadam. Natomiast klocki są ok. Szare i jeśli nawet pylą, to na aluskach nie widać. Aktualnie mam przejechane ponad 30 tyś /mówię o tyle/ i przypuszczam że przed zimą lub na wiosnę dopiero wymienię.

Nie wiem jakie mam tarcze na tyle, bo zmieniałem również 4 lata temu, a w zeszłym przetaczałem i nadal są ok.

Musisz brać również pod uwagę to, iż tył hamuje w 30% a przód w 70% - więc decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady :) Na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać i zawsze to podkreślam, a Wy mnie jeszcze w tym utwierdzacie. Co prawda tył nie wygląda już najlepiej, ale na diagnostyce pokazało, że łapią równo i z odpowiednią siłą, więc poczekam na przypływ gotówki. Co do pylenia to już się przyzwyczaiłem. Mam z przodu komplet Boscha i właściwie mógłbym felgi myć raz w tygodniu :P 
Jak już się zdecyduję na wymianę to pochwalę się na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denckemann mam z tyłu i nie polecam. Klocki piszczą podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denckemann mam z tyłu i nie polecam. Klocki piszczą podczas hamowania.

 

I właśnie......... jeden dany towar zachwala, a drugi będzie się na niego żalił i nie polecał.

U mnie jest ok, a u Ciebie piszczą /sprawdź może klocki się już kończą i pozostało 3-5mm/

Nie każde podpowiedzi się w 100% trafne i nie koniecznie trzeba się na nich skupiać.

Samemu trzeba decydować i praktykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam  dopiszę swoją skromną uwagę może komuś pomoże >  tarcze  Mikoda  nawiercane i frezowane  tył i przód  klocki  Ate 

tarcze założone  45 tys. (około 5 lat ) temu  przód do wymiany  zaczęły bić .

Co do samych hamulcy to d*py nie urywa bo mam porównanie z innymi autami

ale było lepiej jak na starych oryginałach.

Na pewno mogę polecić  dobra firma  wcześniej robiła tarcze dla niemieckich znanych  producentów teraz nie wiem .

Tarcze są trwałe i maja dożywotnią gwarancję  Zdarzało misie wielokrotnie ekstremalnie hamować i nic  si e nie działo .

Teraz będę wymieniał  to tez kupie te tarcze  może tylko frezowane  albo wiercone  bo autko może na sprzedaż pójdzie w tym roku  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stare tarcze bierzcie pylące klocki.

Ja dałem teraz Japanline na tył 83 zł

Na przód nie pamiętam ale też pyluchy jakieś za 70 zł.

 

Nie piszczą bo nie ma drgań

Edytowane przez wostok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Muszę niebawem wymienić tarcze (biją przy hamowaniu) przednie i zastanawiam się, co kupić...

Nie chcę wydawać majątku, ani kupować najtańszego sortu. Znajomy mechanik polecił mi kupić tarcze japońskie... no właśnie, ale jakie?

Ostatecznie zestaw TRW? ale może coś taniej się znajdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle było o tym pisane. Po co zakładać temat? Znowu będą się rozpisywać co lepsze.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69242-wp12-19-dci-120km-polecane-tarcze-hamulcowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten wątek oczywiście czytałem, niestety nic z niego nie wynika... poza tym minęło kilka lat, może ktoś doda jakieś swoje doświadczenia.

W Hondzie mam zestaw TRW, jest OK, ale cena już tak nie cieszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten wątek oczywiście czytałem, niestety nic z niego nie wynika... poza tym minęło kilka lat, może ktoś doda jakieś swoje doświadczenia.

Praktycznie wszystko zostało już powiedziane w tym temacie, kontynuowanie tego dalej nie ma sensu. Pocztaj jeszcze rozważania na temat tarcz i klocków w innych modelach nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam komplet klocków + tarcze przód firmy LPR i sprawują się wg. mnie bardzo OK (zrobiłem na tym zestawie 60kkm).

Edytowane przez kcroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę niebawem wymienić tarcze (biją przy hamowaniu) przednie i zastanawiam się, co kupić...

Nie chcę wydawać majątku, ani kupować najtańszego sortu. Znajomy mechanik polecił mi kupić tarcze japońskie... no właśnie, ale jakie?

Ostatecznie zestaw TRW? ale może coś taniej się znajdzie?

Sprawdź najpierw prowadnice-sworznie, czy czasem któryś nie jest zapieczony. Ale nie wiem też ile tarcze mają przejechane i faktycznie mogą być krzywe.

Ja kiedyś kupiłem tarcze i leżą w komórce. Jak się okazało, raz winą była prowadnica a drugim razem rdza na piaście i feldze.

Inny przypadek bicia, to tylna tuleja wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 powiadasz :huh: To nie wiele, zwłaszcza że innym już przy piętnastu biją ;) Uwierz mi, jest co sprawdzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, spoko, aczkolwiek nie dawno robiłem taki pełny przegląd i zawieszenie było ok.

 

Teraz tarcze prawie nie biją przy hamowaniu, ale jest zimno, więc pewnie ich "krzywość" jest na tyle mała, że dopiero daje o sobie znać przy rozgrzanych tarczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie na tarczach czuć przy wyższych prędkościach, zwłaszcza przy ostrym przyhamowaniu. Czasami na tarczy tworzy się rant i to on też jest powodem efektu bicia. No ale w Twoim przypadku, po takim przebiegu, tarcze mogą być nawet popękane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bicie czuć jak są rozgrzane tarcze, np. jazda po mieście i tylko , gdy hamuję lekko, gdy mocniej "depnę" jest OK.

 

Tarcze na popękane nie wyglądają, nie mają nawet dwóch lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od niedawna zauważyłem że przy lekkim hamowaniu, nawet jak i przy większym zaczyna mi drżeć kierownica? Czy to może być wina tarcz? Czy np. stabilizator/drążek kierowniczy lub jego końcówka? Końcówki drążków wymieniałem jakieś 4 miesiące temu, wraz z tulejami wahaczy oraz ze sworzniami wahacza. 

Czy też ten objaw może się objawiać poprzez złe wyważenie kół? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...