Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QX 3.0 Automat 98' (BEZ lpg)- Nie chce zapalić, pomocy!


Gość maxizg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na początku troszkę historii,

maxima stała około 3  miesięcy z niskim stanem paliwa bez odpalania, słaby akumulator nie chciała odpalić więc hej przygodo i na stację z nadzieją ,że to niniejszy problem, niestety jak się później okazało dolanie paliwa nie pomogło, rozruch kablami ani zamiana akumulatora również nie (wcześniej przy normalnym użytkowaniu na kablach 2 3 razy przed wiecznym postojem odpalała), Więc stwierdziłem za namową znajomego ,że filtr paliwa mógł zebrać podczas długiej próby odpalenia na nazwijmy to niepełnym baku trochę syfu i to jest przyczyna - filtr zmieniony, dalej to samo, później do głosu doszedł znajomy który tak długo kręcił rozrusznikiem (przed zmianą filtra) że padł totalnie rozrusznik - więc poszedł do naprawy gdzie okazało się ,że do wymiany są szczotki - szczotki zmienione rozrusznik kręci i.... i nic..., i dochodzimy do dnia dzisiejszego - silnik jak nie chciał odpalić i czasami strzelił i zadymił raz na ruski rok,  w układ dolotowy tak robi dalej, dzisiaj stwierdziłem ,że sprawdzę świece- po wyciągnięciu świec zobaczyłem właściwie ich wersję po powodziową, oczyściłem je metalową szczotką wsadziłem z powrotem i dalej nic (wyciągnąłem jedną po 5 minutach kręcenie - znowu zalana), pod maską w rejonach rozrusznika (dokładnie nie chcę wskazywać - bo też nie mam pewności w każdym bądź razie po stronie rozrusznika) coś ciągle bzyczy, tak jakby transformator przy blokach). Proszę o pomoc, po przeczytaniu kilku podobnych postów stwierdzam ,że nie chcę przynajmniej do czasu znalezienia prawie chociażby prawdopodobnej przyczyny męczyć mechaników (nie jestem nim, ale mam troszkę pojęcia a przede wszystkim zacięcia technicznego, dlatego chciałbym spróbować z waszą pomocą sam znaleźć przyczynę) Właśnie idę sprawdzać iskrę na świecach, w każdym bądź razie wrzucam dwa filmiki na youtube i zaraz dokleję linki - jeden z zegarów przy odpalaniu, drugi z miejsca brzęczenia którego wcześniej (wydaje mi się) nie było. De facto czy widoczny po lewej stronie na filmiku przewodzik (wydaje się być przerwany) tak ma wyglądąć - nie widzę fizycznej możliwości żeby to kiedyś była jedna całość i się mieściła pomiędzy sobą (chyba ,że coś jest przestawione).

Proszę o pomoc i pomysły!

Jak tylko będę mógł to się odwdzięczę.

 

Pozdrawiam Serdecznie i z góry dziękuję

 

P.S. kiedyś miałem stare konto na niniejszej stronie jednak zapomniałem chociażby loginu, a było też na starego maila, dlatego nie mam do niego dostępu, aczkolwiek jeżeli coś napisałem sprzecznie z regulaminem to proszę mnie traktować jako "Świeżaka" po tylu latach :)  



film 1 

film 2 

 

Świeca ma iskrę, nie wiem czy prawidłową bo nie sprawdzałem nigdy innych ale iskra jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sygnały z ECU idą?? sprawdź czujnik położenia wału/wałka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy idą sygnały z ecu i jak sprawdzić czujnik położenia wału? (chociażby gdzie to znaleźć) - jak sprawdzałem iskre do dostałem mieszanką z otworu na twarz ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszankę masz, iskrę masz, czyli teraz trzeb asprawdzić, czy są ze sobą w "fazie" znajdź czujnik wału i wałka i sprawdź przewody, ewentualnie wyjmij przeczyć i zamień miejscami, powinny byc takie same 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, chłopaki super ,że mi pomagacie podoba mi się ta społeczność :) w każdym bądź razie gdzie znaleść te czujniki ? Rozumiem że wtyczki mam pozamieniać? (wałek ->wał,Wał-> wałek) Może spróbować odpalić bez podłączonych wtyczek?  Ponadto nowe fakty: Przy odpalaniu wali paliwem na km, olej delikatnie ponad stan (czego nie było) - oczywiście na zimnym :), i mam wrażenie że czuje z bagnetu oraz po otwarciu korka od oleju benzynke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału, pod kołem obok filtra

czujnik położenia wałka, wyżej, przy wałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobny problem z odpalaniem. Świece moczyły się zaraz po wyczyszczeniu i osuszeniu. Okazało się, że do wymiany były gumowe uszczelki (simeringi) otaczające świece. Po wymianie zniknął problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...