Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Falowanie obrotów, sam przyspiesza


Gość Qmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Nissana Primerę z 2000r. silnik 1.8 przebieg ok. 166tyś (letnie opony z niższym profilem zawyżyły przebieg).

Ostatnio pojawiło się falowanie obrotów biegu jałowego w granicach 1400-1800. Nie jest to zależne od temperatury, przejechanego dystansu - występuje to cały czas. Dodatkowo niezależnie od wciśnięcia pedału gazu auto zachowuje wysokie obroty (min. 2000), gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło silnik wkręca się na 4500 i po ok. 3sec odpuszcza.

 

Sprawdziłem błędy i wyskoczył jeden P0505 co wskazuje na silnik krokowy (ICAV). Mam zamiar na pniu kupić nowy zawór ale mam pytanie czy to rozwiąże wszystkie ww. objawy - jazda tym samochodem jest niebezpieczna i nieprzewidywalna - bez użycia pedału gazu na samej zmianie biegów jestem w stanie rozpędzić go do 80km/h bo auto samo przyspiesza przez utrzymujące się wysokie obroty.

Przepustnica, wlot powietrza były czyszczone, filtr powietrza nowy. Dziś odpiąłem silniczek i odpaliłem silnik - pracował tak samo jak poprzednio falując na ww. zakresie.

Czy te objawy wskazują jednoznacznie na uszkodzony silnik krokowy czy może wystąpiło przerwanie obwodu dostarczającego impulsy do niego w co wątpię.

 

Jak dla mnie to zawór zaciął się w pozycji otwartej przez co powietrze omija przepustnicę i tłoczy powietrze do komory spalania - im szybciej jadę, tym więcej masy powietrza wpada, a silnik stara się wzbogacić mieszankę dostarczając paliwo - w ten sposób bez dodania gazu się rozpędzam.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go nie wymienisz to się nie dowiesz ale z tego co opisałeś wychodzi na to że to wina tego ustrojstwa :D

Możesz jeszcze spróbować wyczyścić ten stary . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A sprawdzałeś linkę gazu, czy się nie blokuje?

 

Dobrze mówi ulisses, w Primerach linka gazu musi być za luźna na zimnym silniku. Jak się silnik nagrzeje, ona się sama napina. Jeśli jest napięta na zimnym silniku to się potem po nagrzaniu robią właśnie takie jaja jak u Ciebie.

 

Druga sprawa, po czyszczeniu przepustnicy dobrze jest przeprowadzić naukę wolnych obrotów, bo rzadko się zdarza żeby były takie same jak przed czyszczeniem. No i trzeba sprawdzić czy podparcie przepustnicy nie jest za duże - w sensie czy przy całkowicie zamkniętej przepustnicy ona jest w środku naprawdę całkowicie zamknięta. Dobrze jest terz zmierzyć wartości TPS, wystarczy zwykły miernik - jak to zrobić znajdziesz na forum.

 

A jeśli Ci się zaciął krokowy to można go wyjąć, rozkręcić na czynniki pierwsze i dokłądnie przemyć, powinno pomóc. Nie jest to trudna czynność tylko trzeba dobrze zapamiętać jak to wszystko wyglądało przed rozkręceniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...