The_Vego Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Pytanie, czy wentylator klimatyzacji (sądze że to ten.. mam 2 wiatraki na chłodnicy) powinien się załączać zarem z odpaleniem klimy ? i jeżeli tak to gdzie jest czujnik ktory tym steruje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Komputer ECU tym steruje. Jak załącza się klimę to startują oba wiatraki na chłodnicy. Włączasz klimę -> załącza się sprzęgło od kompresora oraz wiatraki na chłodnicy. Działa to tak sobie przez niecałą minutę a następnie jest wyłączane. I znów po niecałej minucie załączane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 bo u mnie jeden wiatrak sie zalacza gdy temp wody osiagnie ok 90st, a drugi jak widze.. w ogole nie startuje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Powinny oba zastartować bez problemu. U mnie załączają się przy temperaturze płynu chłodniczego około 94st. Jak się załącza klimatyzację to startują oba od razu. Sprawdź wtyczki przy wentylatorach - być może któraś nie ma styku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Sprawdź także bezpiecznik pod maską ten w skrzynce koło akumulatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 bezpiecznik sprawdzalem i sprawny, wymieniany niedawno odpowiadal za prace llewego wiatraka., prawy poki co nie rusza sie, myslalem nawet czy niespiac go rownolegle z drugim wentem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 One są spięte równolegle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 (edited) A ten niesprawny wiatrak działa na "krótko"? Wcześniej było ok? Widać wahnięcia obrotów podczas startu sprężarki? Edited July 22, 2013 by GeorgeGt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 hmm one nigdy nei rpacowaly rownolegle, w zeszlym roku lewy tradycyjnie dzialal jako chlodzenie glowne czyli ok 90st, a prawy dorywczo do klimy, tak, na krotko dziala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 A sprężarka wachluje obrotami? Sprawdzałeś przekaźnik klimy za zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy? w kabinie bezpieczniki ok? Można też zdjąć wtyczkę z osuszacza i zewrzeć piny powinny wystartować wiatraki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 dzis byla klima napelniana i testowana, czy obroty wachluja to nie wiem bo i bez niej obroty u mnie nie sa spokojne. skoro czujnik cisnienia zalacza sprezarke tak jak powinien to po co zwierac piny skoro to tylko sztuczne wywolanie efetu jaki i tak jest? Ogółem klima chodzi wszystko ok tylko ten jeden wiatrak mnie irituje.. licze ze jak zacznie dzialac to klima moze zyska na efektywnosci. NIestety rozpiski nie mam przekaznikow wiec nei sprawdzalem. Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie. jeżeli pytasz o bezpieczniki w tej malej skrzynce obok Aku mam w opisie 2 , ale fizycznie jest tylko jeden, w dugim gnieździe jest tylko jeden wtyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 (edited) Nie pisałeś, że dziś sprawdzana i nabijana Po nabiciu i włączeniu klimy wystartował tylko jeden wiatrak? (lewy patrząc przodem do silnika) Z tego co wnioskuję nie załączył się żaden. Edited July 22, 2013 by GeorgeGt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania. tak wiem przekaźnik, moja pomyłka, schematu nie mam. --- lewy stojac przed autem i patrząc mu w lampy. jutro sprawdze czy startuje rowno z klima czy dopiero po nagrzaniu. prawey niestety dzis ani razu nie byl w ruchu gdy na niego patrzylem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Rozepnij kostkę od wiatraka i przeczyść styki - ostatnio znajomy miał to samo, że mu jeden wentylator nie startował w ogóle. Wiatraki zasilane są przez bezpiecznik 40A, ale skoro jeden startuje to z drugim jest coś nie tak albo jego zasilaniem. To komputer wydaje rozkaz załączenia wentylatorów - sterowanie przekaźnika jest masą.Temperatura nie ma tu nic do znaczenia. schemat.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 haha. motyw byl dosc prosty. okazalo sie ze went mial 2 schorzenia. 1. szczotka sie zawiesiła. 2. przewod od szczotki nie stykal dobrze z wtyczka, gdy wyciagnelem wen i na krotko robilem widac pod dobrym kątem sie ułożył stad reakcja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Teraz tylko się chłodzić Chłodzi bardziej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Wiatrak na chłodnicy załącza się przy włączeniu klimy, ponieważ wymiennik ciepła się dość znacznie grzeje. Wynika to z przemiany izochorycznej. Sprężając gaz przy jego stałej objętości zwiększa się jego temperatura . Jeśli rozprężamy gaz - zmniejszamy jego ciśnienie to gwałtownie spada jego temperatura - i ot całe działanie klimatyzacji w samochodzie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 grunt ze juz na postoju mam chłodno szkoda tylko ze jej wydajnosc jest dosc slaba na postoju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Klima najefektywniej działa przy prędkości 90-130km/h To, że w P11 wydajność klimatyzacji jest bardzo słaba to chyba wszyscy wiemy :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarlew Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Słaba? U mnie była słaba, ale w układzie miałem 130g czynnika Po uzupełnieniu do ponad 600g daje lepiej niż avensis 2012r. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 U mnie brakowało tylko 40g i dmuchała tak sobie jak uzupełniłem jest bardzo przyzwoicie ale to nie zmienia faktu że głupia carisma chłodzi dużo lepiej . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rachel Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 (edited) Panowie piszecie, że można sprawdzić zwierając styki na kostce z osuszacza - gdzie to się znajduje? Mi właśnie coś siadło - nie wiem czemu nagle ani jeden wentylator nie chodzi... Gdzie konkretnie znajduje się ten słynny przekaźnik (który to jest) od włączenia wentylatora? No i na koniec pytanie dodatkowe, co może być przyczyną nie włączającego się wentylatora głównego ( 90st) - jak to sprawdzić? Edited July 27, 2013 by rachel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 rachel górny rząd pierwszy od prawej - czarny (tan nad podstawką z bezpiecznikami). Zrób mi lepsze zdjęcie oznaczeń na tym przekaźniku to Ci napiszę, które zewrzeć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.