Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Went Klimy


The_Vego
 Share

Recommended Posts

Pytanie, czy wentylator klimatyzacji (sądze że to ten.. mam 2 wiatraki na chłodnicy) powinien się załączać zarem z odpaleniem klimy ? i jeżeli tak to gdzie jest czujnik ktory tym steruje...

Link to comment
Share on other sites

Komputer ECU tym steruje. Jak załącza się klimę to startują oba wiatraki na chłodnicy. Włączasz klimę -> załącza się sprzęgło od kompresora oraz wiatraki na chłodnicy. Działa to tak sobie przez niecałą minutę a następnie jest wyłączane. I znów po niecałej minucie załączane.

Link to comment
Share on other sites

bo u mnie jeden wiatrak sie zalacza gdy temp wody osiagnie ok 90st, a drugi jak widze.. w ogole nie startuje..

Link to comment
Share on other sites

Powinny oba zastartować bez problemu. U mnie załączają się przy temperaturze płynu chłodniczego około 94st.

Jak się załącza klimatyzację to startują oba od razu.

Sprawdź wtyczki przy wentylatorach - być może któraś nie ma styku.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź także bezpiecznik pod maską ten w skrzynce koło akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

bezpiecznik sprawdzalem i sprawny, wymieniany niedawno odpowiadal za prace llewego wiatraka., prawy poki co nie rusza sie, myslalem nawet czy niespiac go rownolegle z drugim wentem

Link to comment
Share on other sites

A ten niesprawny wiatrak działa na "krótko"? Wcześniej było ok? Widać wahnięcia obrotów podczas startu sprężarki?

Edited by GeorgeGt
Link to comment
Share on other sites

hmm one nigdy nei rpacowaly rownolegle, w zeszlym roku  lewy tradycyjnie dzialal jako chlodzenie glowne czyli ok 90st, a prawy dorywczo do klimy, tak, na krotko dziala.

Link to comment
Share on other sites

A sprężarka wachluje obrotami? Sprawdzałeś przekaźnik klimy za zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy? w kabinie bezpieczniki ok? Można też  zdjąć wtyczkę z osuszacza i zewrzeć piny powinny wystartować wiatraki.

Link to comment
Share on other sites

Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie.

Link to comment
Share on other sites

dzis byla klima napelniana i testowana, czy obroty wachluja to nie wiem bo i bez niej obroty u mnie nie sa spokojne. skoro czujnik cisnienia zalacza sprezarke tak jak powinien to po co zwierac piny skoro to tylko sztuczne wywolanie efetu jaki i tak jest? Ogółem klima chodzi wszystko ok tylko ten jeden wiatrak mnie irituje.. licze ze jak zacznie dzialac to klima moze zyska na efektywnosci. NIestety rozpiski nie mam przekaznikow wiec nei sprawdzalem.



Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie.

jeżeli pytasz o bezpieczniki w tej malej skrzynce obok Aku mam w opisie 2 , ale fizycznie jest tylko jeden, w dugim gnieździe jest tylko jeden wtyk.

Link to comment
Share on other sites

Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania.

Link to comment
Share on other sites

Nie pisałeś, że dziś sprawdzana i nabijana :) Po nabiciu i włączeniu klimy wystartował tylko jeden wiatrak? (lewy patrząc przodem do silnika) Z tego co wnioskuję nie załączył się żaden.

Edited by GeorgeGt
Link to comment
Share on other sites

Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania.

tak wiem przekaźnik, moja pomyłka, schematu nie mam.

---

lewy stojac przed autem i patrząc mu w lampy. jutro sprawdze czy startuje rowno z klima czy dopiero po nagrzaniu. prawey niestety dzis ani razu nie byl w ruchu gdy na niego patrzylem.

Link to comment
Share on other sites

Rozepnij kostkę od wiatraka i przeczyść styki - ostatnio znajomy miał to samo, że mu jeden wentylator nie startował w ogóle.

Wiatraki zasilane są przez bezpiecznik 40A, ale skoro jeden startuje to z drugim jest coś nie tak albo jego zasilaniem.

 

To komputer wydaje rozkaz załączenia wentylatorów - sterowanie przekaźnika jest masą.Temperatura nie ma tu nic do znaczenia.

schemat.pdf

Link to comment
Share on other sites

haha. motyw byl dosc prosty. okazalo sie ze went mial 2 schorzenia. 1. szczotka sie zawiesiła. 2. przewod od szczotki nie stykal dobrze z wtyczka, gdy wyciagnelem wen i na krotko robilem widac pod dobrym kątem sie ułożył stad reakcja :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz tylko się chłodzić :) Chłodzi bardziej?

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak na chłodnicy załącza się przy włączeniu klimy, ponieważ wymiennik ciepła się dość znacznie grzeje. Wynika to z przemiany izochorycznej. Sprężając gaz przy jego stałej objętości zwiększa się jego temperatura :D . Jeśli rozprężamy gaz - zmniejszamy jego ciśnienie to gwałtownie spada jego temperatura - i ot całe działanie klimatyzacji w samochodzie :D .

Link to comment
Share on other sites

grunt ze juz na postoju mam chłodno :P



szkoda tylko ze jej wydajnosc jest dosc slaba na postoju

Link to comment
Share on other sites

Klima najefektywniej działa przy prędkości 90-130km/h :D

To, że w P11 wydajność klimatyzacji jest bardzo słaba to chyba wszyscy wiemy :]

Link to comment
Share on other sites

Słaba? U mnie była słaba, ale w układzie miałem 130g czynnika :) Po uzupełnieniu do ponad 600g daje lepiej niż avensis 2012r.

Link to comment
Share on other sites

U mnie brakowało tylko 40g i dmuchała tak sobie jak uzupełniłem jest bardzo przyzwoicie ale to nie zmienia faktu że głupia carisma chłodzi dużo lepiej .

Link to comment
Share on other sites

Panowie piszecie, że można sprawdzić zwierając styki na kostce z osuszacza - gdzie to się znajduje?

Mi właśnie coś siadło - nie wiem czemu nagle ani jeden wentylator nie chodzi...

Gdzie konkretnie znajduje się ten słynny przekaźnik (który to jest) od włączenia wentylatora?

No i na koniec pytanie dodatkowe, co może być przyczyną nie włączającego się wentylatora głównego ( 90st) - jak to sprawdzić?

302f859fc6b7b53cmed.jpg

Edited by rachel
Link to comment
Share on other sites

rachel górny rząd pierwszy od prawej - czarny (tan nad podstawką z bezpiecznikami). Zrób mi lepsze zdjęcie oznaczeń na tym przekaźniku to Ci napiszę, które zewrzeć.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...