Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z zegarami


Guest mieszkos

Recommended Posts

Guest mieszkos

Cześć,

Jestem od niedawna posiadaczem Nissana Primery P11 (2000r, 2.0 TD), przy zakupie zauważyłem nie działający licznik prędkości (podobno nie był wpięty kabelek w skrzynie). Następnego dnia kiedy brałem się za jakieś podstawowe porządki w nowo kupionej primerce , wymieniłem filtr kabinowy  złożyłem i odpaliłem sprawdziłem nawiewy i zgasiłem auto. Po jakiś 5 minutach chciałem odpalić auto by się przejechać i podczas przekręcania stacyjki nie pojawiają się żadne kontroli ani nic, mimo to przekręcam dalej stacyjkę i auto odpala. Gaszę i znów tak samo, brak kontrolek nie działa nawet obrotomierz (wcześniej działał) widać natomiast, że samo podświetlenie zegarów działa. Sprawdziłem kostki za zegarami są ok, kostki przy stacyje również są okej, bezpieczniki pod kierownicą i pod maską również wszystkie dobre, ruszałem klemami przy akumulatorze też nic nie dało, przy okazji zobaczyłem wiązkę, która wchodzi do skrzyni (ta od prędkości) i okazuje się, że jest podłączona (ale wskazówka od prędkości i tak nie działa - jak ktoś wie co może być przyczną proszę o pomoc i w tym temacie) no na sam koniec sprawdziłem alterantor i okazuje się, że nie ma ładowania. Wcześniej (dzień przed i przed wymianą filtra kabinowego musiało być ładowanie bo i kontrolki mi się zapalały no i jakby nie było to od rana by mi samochód już nie palił) a tak to zapaliłem ze 4-5 razy i sie nagle rozładował a dzien przed jedziłem dośc długo i kilkanaście razy gasiłem i zapalałem więc musiał ładować. Czy ktoś ma jakieś pomysły co się mogło stać z tymi zegarami, że nie zapala się żadna kontrolka, przestał działać obrotomierz (rozumiem, że to od alternatora) ale czy zmiana alternatora może też być zależna od tego, że wszystkie kontrolki się  nie zapalają ? Wraz z wkaźnikami typu paliwo itd. ? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc:)

 

Link to comment
Share on other sites

Hej kolego, to jedna z magicznych cech primery - jak zegary są odłączone bądź zepsute to auto nie ma ładowania :-) przekonałem się o tym na własnej skórze jak postanowiłem się wybrać na krótką wycieczkę bez zegarów (były w naprawie). Także jak naprawisz zegary to i ładowanie wróci. A same zegary lubią się psuć z powodu zimnych lutów. Musisz je wymontować, rozebrać i przejrzeć dokładnie wszystkie lutowania na płytce. Na forum jest cały obszerny temat o wymianie żarówek poddświetlenia zegarów, możesz tam zajrzeć popatrzeć jak się do tego zabrać.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak nie ma ładowania gdyż na alternator nie idzie prądzik do wzbudzenia . :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mieszkos

Cześć, rozebrałem cały licznik sprawdziłem luty i wydaje się że wyszystko jest okej, zapomniałem dodać, że dając kierunek lub włączając długie światła kontrolki się zapalają od tych partii. Dalej natomiast po podłączeniu licznika i przekręceniu kluczyka żadna kontrolka się nie zapala.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli luty są ok w takim razie Kontakt S {do czyszczenia styków } w dłoń i jedziesz wszystkie wtyczki później Kontakt U {do wypłukiwania siarczków} Chociaż rzadko kiedy tego używam .Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest mieszkos

Jeśli luty są ok w takim razie Kontakt S {do czyszczenia styków } w dłoń i jedziesz wszystkie wtyczki później Kontakt U {do wypłukiwania siarczków} Chociaż rzadko kiedy tego używam .Pozdrawiam

wydaje mi się, że licznik jest sprawny a niestety nie mam skąd wziąć drugiego by sprawdzić. Czy jest jakiś przekaźnik, który odpowiada za działanie zegarów bądź moduł? Jeżeli tak to który i gdzie go szukać? I czy alternator ma na to jakiś wpływ, że nie działają te zegary ?

Link to comment
Share on other sites

To zegary mają wpływ na to że nie działa alternator , Jak jesteś pewny że zegary są ok to leć po kablach gdzie idą tam może być przyczyna i sprawdź masę .

Link to comment
Share on other sites

Czy jest jakiś przekaźnik, który odpowiada za działanie zegarów bądź moduł? Jeżeli tak to który i gdzie go szukać?

 

Nie ma przekaźnika, jest tylko bezpiecznik koło nogi ("meter").

Link to comment
Share on other sites

Guest mieszkos

Cześć, problem rozwiązałem, okazało się, że do zegarów nie idzie plus po przekręceniu stacyjki , nie szukałem po kabelku gdzie coś mu się stało bo zajęło by mi to lata, znalazłem taki sam plus gdzie indziej i podłączyłem i śmiga wszystko.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...