edy24 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Witam jestem posiadaczem Qashqai z 12.2009r. 2.0 dci 4x4 stan licznika 140 kk kupiłem z windykacji leasingowej, pojawiły się dziwne stuki pojawiające sie po pewnym czasię nie od razu ale po przejechaniu kilkunastu km, wymienione mi poł zawieszenia sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drązka, gumy stabilizatora, poduszki amorów oraz łożyska amortyzatora, stukanei nie ustąpiło, pojawia się po jakimś czasie po pojawieniu się u mechanika powiedział że owe stukanie przy kreceniu kierownicy wydobywa się z przekładni kierownicy, czytałem ze maglownica w tym aucie potrafi stukac czy sądzicie ze to to, stuki są z prawej strony z przodu wrazenei nacigania jakby, są tez przy ruszaniu lub hamowaniu i czasami przy jeździe na wprost, regeneracja maglownicy chce zrobic ale wolałbym uniknąc, że po naprawie dalej bedzie stukać, jest to taki czasami jakby metaliczny stuk jak od łącznika stabilizatora. podbno luzy na maglownicy da sie regulowac jesli tak to moze ktos wie jak? z gory dzieki za wyrażenie swojej opini i pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Synkro Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Stuki w zawieszeniu to temat rzeka. Mnie wciskano kit o konieczności regulacji przekładni po wymianie gum stabilizatora kiedy stuki nie ustały. Okazało się że zamienniki gum były wykonane z czegoś przypominającego plastik, nie gumę. Po kolejnej wymianie na oryginalne gumy stuki ustały. Radzę sprawdzić: - tuleje przednie i tylne sanek silnika - same drążki kierownicze. Jeśli stuki dochodzą z prawej strony to moim zdaniem raczej nie będzie winna temu przekładnia Jeśli chodzi natomiast o stuki przy samym kręceniu kierownicą to z tym się nie spotkałem, delikatne stuki-ale jedynie wyczuwalne na kierownicy, a nie słyszalne-u mnie spowodowane były zużytymi łożyskami mcphersonów. Co do odgłosu naciągania to być może same amortyzatory mają już dość? Czy stan sprężyn był kontrolowany pod kątem ewentualnego pęknięcia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy24 Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Gumy stabilizatora byly niby oryginal w intercars kupione, lozyska amorow zostaly wymienione byly w dramatycznym stanie, ale stuki cały czas nie ustały, przy sp[rawdzaniu kazano mi poruszac kierownica w prawo lewo na wlaczonym i wylaczonym silniku byly slyszalne jakby przeskoki stuki podobno dochodizly z przekladni, szwagier twierdzil ze luz się gdzie reguluje zobaczy to w weekend jak bede u niego, amory podczas przegladu mialy 70% skutecznosci dla auta 4x4, sprezyn nie sprawdzali ale chyba by zauwazyli przy wymianie lozysk i poduszek amortyzatorow, zastanawiajace jest to ze owe styki nie sa slyszalne od poczatku ale po przejechanie kilkunastu km, przy jezdzie do pracy 5km nie ma tych halasow, pojawiaja sie przy dluższej jezdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom747 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Miałem podobny stuk w fordzie przy skręcaniu kierownicą - okazało się że był to prawy przedni amortyzator. Myśle że warto pojeździć i na spokojnie zlokalizować usterkę bo mechanicy lubią wymianiać wszystko pokolei czasem bez potrzeby. Chociaż sam też nie lubię jak coś mi stuka i nie wiem co to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy24 Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Byłem u innego mechanika znajomego kolegi, stwirdzil ze to nei stuki a skrzypienei owych gum o ktorych pisał Synkro kupiłem oryginalne w nissanie, zeby bylo smieszniej okazlo sie ze po rabatach zaplacilem 55 zl za zamieninniki wczesniej 50 , przy okazji ponownej wymiany mechanik sciagnal oslone spod silnika okazalo sie ze jakis waz pod spodem byl przetarty i wywalalo plyn chlodniczy stad mialem brud w zbiorniczku wyrownwaczym. stad moje kolejne pytanie ile wchodzi plynu do ukladu w qq 2.0 dci i jaki najlepiej wlac? co do gum dzisiaj bede jechal w dluzsza droge zobaczymy czy te halasy ustana ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 (edited) witam- witam,,,3 mc.temu kupiłem qashqaia,,i zaczęła się walka z zawieszeniem,prawy przód,,głuche stuki na powtarzających się muldach [pojedyńcze dziury=cicho].Wymieniłem tuleje sań,łączniki stabilizatora,gumy stabilizatora,wczoraj doszliśmy,że szarpanie amorkiem góra-dół,daje takie stuki i czuc niby luz na poduszce amorka-----dzisiaj ją wymieniłem i k...wa dalej to samo,,,został mi już tylko amorek no i chyba ........palnik gazowy,,,,może ktos miał coś podobnego,,,CZEKAM NA POMOC ---szkoda go ciąć pozdrawiam wytrwałych. Edited October 15, 2014 by rodato1970 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Zapomniałeś jeszcze o sprawdzeniu łożyska kolumny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boom-er Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 witam- witam,,,3 mc.temu kupiłem qashqaia,,i zaczęła się walka z zawieszeniem,prawy przód,,głuche stuki na powtarzających się muldach [pojedyńcze dziury=cicho].Wymieniłem tuleje sań,łączniki stabilizatora,gumy stabilizatora,wczoraj doszliśmy,że szarpanie amorkiem góra-dół,daje takie stuki i czuc niby luz na poduszce amorka-----dzisiaj ją wymieniłem i k...wa dalej to samo,,,został mi już tylko amorek no i chyba ........palnik gazowy,,,,może ktos miał coś podobnego,,,CZEKAM NA POMOC ---szkoda go ciąć pozdrawiam wytrwałych. U mnie z prawej strony z przodu pojazdu stukało tłoczysko od amortyzatora(przy spadku temperatury na zewnątrz)-wymieniłem amortyzator i problem ustał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 wracam do tematu tego prawego przodu,wymieniając poduszkę,łożysko też wymieniłem,,,dziś inny czarodziej mówi że to amorek [cholera-tylko on został],zamówiłem,zobaczymy-------------jak by tego było mało,zaczęła mi migać poduszka [diagnoza-taśma w kierownicy]-czy to poważna naprawa?=================bo zaczyna mnie korcić ten palnik acetylenowy---na razie pozdro....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boom-er Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 wracam do tematu tego prawego przodu,wymieniając poduszkę,łożysko też wymieniłem,,,dziś inny czarodziej mówi że to amorek [cholera-tylko on został],zamówiłem,zobaczymy-------------jak by tego było mało,zaczęła mi migać poduszka [diagnoza-taśma w kierownicy]-czy to poważna naprawa?=================bo zaczyna mnie korcić ten palnik acetylenowy---na razie pozdro....... Taśma w kierze to koszt około 800zł-wymiana banalnie prosta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 (edited) cholera,,,trochę drogo z tą tasmą,,,-to jest oryginał?Nie ma nic tańszego? Patrzyłem na alegro,ale są tylko po lifcie????????????? Boom-er gdzie można dostac tą taśme pod kierownice,masz link-pozdro.. Edited October 17, 2014 by rodato1970 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boom-er Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 cholera,,,trochę drogo z tą tasmą,,,-to jest oryginał?Nie ma nic tańszego? Patrzyłem na alegro,ale są tylko po lifcie????????????? Boom-er gdzie można dostac tą taśme pod kierownice,masz link-pozdro.. Ja kupiłem w Aso bo nie chciałem się bawić w używki,a zamontowałem własnoręcznie.Zamienników nie masz co szukać bo nie ma na rynku,a uzywkę jak znajdziesz to cholera wie ile Ci pochodzi.Ja zmieniłem taśmę ponieważ znikło mi sterowanie z koła kierownicy oraz klakson. Ps. Po lifcie nie spasuję ponieważ w modelach przedliftowych masz dwa przewody które dochodzą do AIR BAG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 No dzięki za info kolego,właśnie dzwoniłem do ASO--825zł.--cholera przyjdzie zabulić---,a mówisz że można samemu wymienić,tylko tak patrzyłem jak zdjąc tą pokrywę i czy kierownicę też trzeba;;;;;;;;przyjdzie się pobawić,,na razie dzięki---miłego dnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boom-er Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 No dzięki za info kolego,właśnie dzwoniłem do ASO--825zł.--cholera przyjdzie zabulić---,a mówisz że można samemu wymienić,tylko tak patrzyłem jak zdjąc tą pokrywę i czy kierownicę też trzeba;;;;;;;;przyjdzie się pobawić,,na razie dzięki---miłego dnia Tak pokrywa od manetek jest od dołu na 3 srubach skręcona-jak odkrecisz to sie trzyma na zatrzaskach-trzeba rozdzielić ją na dwie połowy.Kierownice musisz zdemontować(odkręcić centralną nakrętkę).Jak otrzymasz nową taśmę to jest ona zabezpieczona klipsem plastikowym po to by nie przekręcic jej w lewą bądź w prawo.Do taśmy jest dokrecony jeszcze jeden element-czujnik połozenia Esp.Trzeba go przełozyc do tej nowej tasmy-też w takim połozeniu jak zdemontowałes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 (edited) Witaj,super ze naswietliłeś temat,teraz to wszystko proste,jeszcze raz dzięki,,a,a odebrałem amorek ,w poniedziałek będę przekładał-----zobaczymy czy będzie pukać-na razie No,i nie wytrzymałem,wymieniłem dzisiaj ten amor,[ten wyjęty był całkiem dobry ?????] ale co zauważyłem,to ten bałwanek [gumowy],który jest na tłoczysku amora latał sobie luzno,góra -dół, i może to on daje te głuche stuki,wsadziłem w niego pierścień gumowy i podsunąłem do góry,złożyłem wszystko-----I PANOWIE ,JEST CICHO---tylko teraz cholera,co to było-amor czy bałwanek-ale nie będę juz rozbierał. Panowie,czerpcie z moich doświadczeń,może ktoś będzie miał podobnie. 1-0 dla mnie;) Edited October 18, 2014 by rodato1970 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 podpinam się pod temat...niestety! W moim J11 z prawej strony od czasu do czasu (zwłaszcza po postoju) słychać stuk podczas dohamowania. Zdarza się to zawsze po postoju,a dzisiaj po powolnym wjeździe w wyrwę było słychać i co ważne czuć!!! ten stuk. Podejrzewam łożysko w kolumnie,co wy na to??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fergul11 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Już??? Z czego te łożyska z plasteliny robią ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Widocznie...jeżeli to są te same co w Note i starszych wersjach to... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Nie do wiary po prostu...Daj znać Jacek czy to co myślimy, bo pewnie zaraz pojedziesz z tym do aso. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Tak szybko na pewno nie pojadę,bo... Muszę poobserwować,wsłuchać się dogłębnie.Jeżeli stwierdzę to na pewno,to w tedy ruszę ale nie po ich części(badziewny plastik) tylko zainwestuję we własną zdobycz (kulkowe Rouville,czy jakoś tak ) Aha! Dzisiaj na razie cisza,zobaczymy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodato1970 Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 (edited) sorki . boomer widzę że jesteś temacie,a tak z innej beczki ,co mi poradzisz na bardzo głośne radio -9-na skali-po uruchomieniu samochodu [zmiana w ustawieniach od predkości nic nie pomaga],wiesz coś może--podziel się Edited October 24, 2014 by rodato1970 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 A nie jest to powiązane z ustawieniem głośności przy wyłączaniu auta? (Pamięć)w starszych modelach m.i. u mnie tak właśnie jest.Do pewnego momentu na skali radio włącza się cicho,gdy jednak zostawię pow.pewnego zakresu głośności ,startuje głośno . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Tak szybko na pewno nie pojadę,bo... Muszę poobserwować,wsłuchać się dogłębnie.Jeżeli stwierdzę to na pewno,to w tedy ruszę ale nie po ich części(badziewny plastik) tylko zainwestuję we własną zdobycz (kulkowe Rouville,czy jakoś tak ) Aha! Dzisiaj na razie cisza,zobaczymy. Ktoś już kiedyś takie dał do Note i TIIDy. Ciekawe jak się sprawują. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambus Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Jakie łożyska kolumn McPhersona koledzy polecacie? Trochę je już słychać i chciałbym wymienić na coś trwałego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.