The_Vego Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 siemka, problem polega na tym iż podświetlenie nawiewów oraz kontrolki (głownie księgowy z racji wiecznego zapalenia) widać jak "drgają" na zapalonym silniku z częstotliwościa zmieniającą się wraz z poziomem obrotów. Dodam iż na wyłączonym silniku (tylko zaplon) takiego efektu nie ma... Ma ktoś pomysł co to ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 A podświetlenie zegarów? U mnie taki objaw dawał zwalony regulator napięcia w altku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Też miałem myślę to samo ale u mnie mrugało wszystko od podświetlenia zegarów po podświetlenie kabiny najlepiej to widać nocą szczególnie jak się wiedzie do blaszanego garażu to wtedy widać jak pulsują wszystkie światła i przy tej usterce altek niema pełnej wydajności bo jak się włączy światła i dmuchawę to ładowanie na aku spada z 13.7v na 12,7v po prostu nie ma tej wydajności . U mnie skończyło się na wymianie całego altka gdyż był problem z dostaniem samego regulatora napięcia i teraz jak włączę światła i dmuchawę na 4 bieg to z 14,4 spada tylko o 0,2v . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 dioda prostownicza albo nawet dwie padły w alternatorze i nie ładuje jak należy, do alternatora boscha przy cd20t ciężko dostać mostek prostowniczy taki jak być powinien, ja mam włożony ciut inny ale działa jak należy. koszt to 60zł + 30zł za wymianę. a wygląda jak ten: http://sklepdubielecki.eu/mostek-prostowniczy/263-mostek-prostowniczy-arc2020.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 o dziwo. mialem juz tak 3 razy, za kazdym razem czyszcze wszystkie masy, psikam wd40 na styki kabli przy alternatorze, i mam spokoj na 2-3 dni. czy podswietlenie zegarow mryga.. nie.. ale mam diody zalozone i one az tyle pradu nie potrzebuja chyba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Tak jak Masz diody na podświetleniu będzie to migotanie mało widoczne . Ja zanim wymieniłem alternator też czyściłem wszystkie masy ale później podłączyłem oscyloskop i szydło wyszło z worka . Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie altek jest magnetti marelli {to by tłumaczyło dlaczego się psuje} żarcik taki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 jutro od nowa bede czyscil.. ale wychodzi ze to wina alternatora.. tylko jak to lopatologicznie sprawdzic samemu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Samym miernikiem za dużo się tu nie zdziała . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 to teraz pytanie za 100p. wymienialem kabel masowy od skrzyni idący do minusa na aku.. i czy to normalne ze gdy podłączałem rzeczony kabel do skrzyni.. iskrzylo.. tak jak by skrzynia byla pod napieciem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Tak rozwinął byś wypowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Jeździmy takimi autkami w których masa {biegun ujemny potocznie nazywany minus} podłączony jest do karoserii . Celem tego rozwiązania jest oszczędność kabli ponieważ np do tylnej żaróweczki stop nie potrzebujemy prowadzić dwóch kabelków z plusem i minusem a wystarczy tylko sam plus czyli Ciągniesz w wiązce jeden kabelek z plusem + a masę czyli minus można brać z karoserii autka . Teraz taka sytuacja gdy Ty praktycznie przy odizolowanym ciężkim elemencie jakim jest skrzynia i silnik odłączasz główny kabel który je masuje łopatologicznie mówiąc , Stwarzasz - Wywołujesz wzrost różnicy potencjałów i stąd to iskrzenie . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 no i niestety problem wrócił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 W moim przypadku jak było ciepło to było git bez mrugania a jak było zimno mrugało bardzo wyraźnie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 jak napsikam wd40 na podlaczenie kabli i do srodka alternatora to chwile nie ma problemu. zmierzyłem napięcie w kilku miejscach: Na klemach 14,6-14,8 (niezaleznie od obrotów) Na grubym kablu idącym od alternatora 15,7-15,8 Na Cienkim kablu idącym od alternatora 14.6-14.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Ponad 15v to już za dużo regulator napięcia do wymiany ja nie mogłem dostać wiec kupiłem cały alternator . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 mysle skąd taka róznica miedzy chudym a grubym kablem.. ale dalej nie rozumiem zasady tego zdarzenia.. a dokładnie jego wpływu na migotanie podświetlen i świateł reflektorów.. gdzie mozna dopasc regulator napiecia? na allegro jest multum tylko nie do mojego magnetii marelli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.