Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dlaczego w P11.144 są raz czarne a raz białe zegary?


Cyklop
 Share

Recommended Posts

No właśnie dlaczego? I czy to prosto z fabryki?

 

Czy białe i czarne zegary odróżniały jakieś konkretne modele?

 

Poszukuję P11.144 i taka właśnie różnica pierwsza rzuciła mi się w oczy.

Link to comment
Share on other sites

Bo był jeszcze taki mały lift lifta :) 

Modele od mniej więcej połowy 2000 roku mają białe zegary, inną kierownicę, zmieniony przycisk regulacji lusterek i jeszcze jakieś inne drobne sprawy. 

 

I zdaje się też w nich w przypadku SR20DE trzeba szybciej łańuch wymieniać - było poruszane na forum. 

Ja u siebie w modelu z 2001 musiałem przy 145 kkm bo już hałasował mocno. W drugiej p11.144 z 1999 roku ma przebieg 268 kkm i rozrząd jest od nowości. 

 

I nie wiem czy to zależy od rocznika ale w modelu z 2001r nie mam EGR'a, w 1999 jest.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O dzięki za odpowiedź.

 

Z tą wymianą łańcucha to lekko słychać jak się szuka auta i właśnie byłem zaskoczony i wręcz nie wierzyłem w to co słyszę i próbowałem to wytłumaczyć i zwalać sobie na inne części i osprzęt silnika. Teraz już więm, że to może być normalne zachowanie.

 

Natomiast to, że nie ma EGR to jednak plus, na korzyść mocy i może wytrzymałości silnika??

 

Widzę, że w stopce masz podpisaną WP11 z CVT. Możesz powiedzieć jak Ci się to sprawuje i czym Ci się lepiej jeździ i obsułguje w porównaniu z drugą w posiadaniu P11?

 

I w ogóle nie patrząc na wygląd, chociaż kombi i hatchback to jednak różnica duża we wrażeniu zewnętrzym, ale czy może jednak z punktu widzenia wielu lat użytkowania jednak WP11 wychodzi lepiej??

Link to comment
Share on other sites

Na pytanie czy potrzebujesz kombi czy nie to Ci nie odpowiem :) Bo to zależy od potrzeb. Jak chcesz jechać gdzieś chociaż na tydzień i zabrać np. wózek dziecięcy i inne bajery to kombi w HB słabe szanse. Jak chcesz przewieźć wannę albo drzwi no to też kombi :) 

Z moich uwag i porównań - kombi vs. HB:

1. wrażenia estetyczne - jeździsz w środku nie na zewnątrz :)

2. w kombi jest więcej miejsca z tyłu - nad głowami, ma lepsze (większe) głośniki z tyłu), ma gniazdo zapalniczki w bagażniku i więcej haków do mocowania siatki linek itp. 

3. wg mnie łatwiej się prakuje tyłem kombi - w sensie łatwiej wyczuć koniec auta, nie muszę mówić, że primera fatalny ma promień skrętu i często inaczej jak tyłem nie zaparkujesz

4. HB jest lżejszy - i to znacznie, czuć to

5. Lampy tylne do kombi są trudniej dostępne i droższe niż do HB. 

 

Co do CVT:

1. Dużo zabiera z mocy silnika, auto z manualem jest szybsze.(kombi CVT 200 km/h, HB manual 220km/h)

2. Źle ma zestopniowany 'pierwszy bieg', jest za długi - nie można zrobić szybkiego startu (włączanie się do ruchu itp.)

3. Bardzo wygodny przy jeździe w korku. 

4. Ja osobiście wolę manual, żona automat.

 

Ogólnie nie wiem jak by wyglądała zachowywała się opcja kombi + manual - zapewne szybszy niż CVT ale wolniejszy niż HB.

Jeśli miałby to być mój jedyny samochód to pewnie bym szukał kombi + manual. Tyle, że w sensownym stanie to praktycznie nie do znalezienia. 

 

Powodzenia!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za bardzo konkretną i szczerą odpowiedź :). Bardzo mi pomogłeś.

 

Teraz tylko znaleźć model w dobrym stanie. :D

 

Poszukiwania czas zacząć...

Link to comment
Share on other sites

Bo białe zegary to oznaka wersji 'sport', a nie zależność od roku produkcji. (czym się różnią to było na forum, albo tu, albo na NZ - gdzieś znajdziesz)

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie mam wersji sport a mam białe zegary.

Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody.

 

@misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam wersji sport a mam białe zegary.

Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody.

 

@misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica.

 

mam wybity rok produkcji auta przy VIN jako 2001 z polskiego salonu

Edited by misq
Link to comment
Share on other sites

A masz kierownicę taką jak w p11 przed liftem? A regulacja lusterek kwadrat czy gałka?

Link to comment
Share on other sites

A masz kierownicę taką jak w p11 przed liftem? A regulacja lusterek kwadrat czy gałka?

a jak wyglądała kierownica przed liftem? :D

mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio

wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem

Link to comment
Share on other sites

a jak wyglądała kierownica przed liftem? :D

mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio

wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem

 

No to czyli jednak smaki wyposażęnia są pomieszane :) 

Jak oglądałem przed zakupem różne auta to z reguły te najnowsze miały białe zegary (wskaźnik paliwa i temperatury wody nie są na równym poziomie). 

Link to comment
Share on other sites

A jak Ci się sprawuje automat/triptronic? Mierzyłeś może spalanie w tym aucie?

 

No i jak z nagłośnieniem w obu nadwoziach, bo chyba w kombi jakoś więcej i lepiej.

Link to comment
Share on other sites

CVT ma w moim przypadku 1-2 litrów większe spalanie. Występuje w nim też 'typowa' usterka - po około 150 kkm odmawia posłuszeństwa silniczek krokowy skrzyni biegów - nie wiem ile teraz wyjdzie, ale sam silniczek to jakieś 900 pln + olej + robota to jakieś 1200-1300 na naprawę. 

 

Co do nagłośnienia to tak jak pisałem wcześniej - kombi ma większe głośniki z tyłu (HB chyba 10 cm, a kombi 16 cm).

Link to comment
Share on other sites

Mieszacie z tymi zegarami.

Lift liftu ma inne liczniki i nie chodzi wcale o ten kolor tarczy tylko o umiejscowienie wskaźników: temp. płynu i poziomu paliwa.

Zmienić zegarów ze "starszych" na "nowsze" się nie da bo mają też zupełnie inne wtyczki.

Kolor tarczy miały wersje specjalne typu Sport.

Jedne były montowane od 06/99 do 02/00, inne od 01/00 do 11/00, 02/00 do 11/00 a następnie 11/00 do 05/01 oraz 12/00 do 05/01 oraz 05/01 do końca produkcji. Jak widać trochę tego było.

Nieprawdą jest też kwestia kierownicy w stosunku do zegarów.

Pierwsze kierownice były podobne do zwykłej P11 i były wsadzane od 06/99 do 09/00. Potem inne były od 09/00 do 04/01 a następnie od 04/01 do końca. Kształt był zauważalnie inny od 09/00.

Reasumując może być model z "nowszą" kierownicą i "starszymi zegarami".

Przełącznik lusterek zmieniono od 01/00.

Najlepiej sprawdzić  po VIN co ma być.

P.S. Łatwiej przełożyć całą kierownicę z innego modelu niż licznik.

 

Pozdrawiam.

Bart.

Edited by Bart-qlka2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie. Wszystko się wyjaśniło.

 

CVT całkiem sporo za naprawę, ale jeżeli to jedyna usterka to nie jest aż tak źle, porównując wygodę.

A co do spalania to myślałem, że 6 biegowy automat będzie palił mniej nawet :).

 

 

Hej, Zauważyłem, że są też różnice w zegarach prędkości obrotowej silnika. Otóż niektóre mają 8k, a niektóre mają 9k obrotów na liczniku.

 

Czy to jest różnica tylko na zegarach czy różnica jest również w skrzyni, sprzęgle, komputerze?

Edited by Cyklop
Link to comment
Share on other sites

W razie się myle proszę poprawić.

 

Te wyskalowane do 9k to najstarsza wersja p11.144, mam taka 1999r.

Wydaje mi się że te posiadają jeszcze CVT przed przeróbką-niedoróbką tzn. w tych nowszech jest niższe ciśnienie płynu CVT poprzez zmianę srednicy jakiegoś kanału olejowego (można poczytać na .ru). Drugi temat dotyczy napinacza łańcucha w silniku, te z obr. do 9tyś. mają napinacz starego typu (większe ząbki) ale który jest lepszy to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A nie jest tak że SR20DE ma obrotomierz do 9K a QG18DE i QG16DE/GA16DE do 8K ?

Link to comment
Share on other sites

A nie jest tak że SR20DE ma obrotomierz do 9K a QG18DE i QG16DE/GA16DE do 8K ?

 

W SR20DE były dwie wersje obrotomierza, ta starsza do 9K, a po lifcie liftu było już mniej. To raczej nie zależy od skrzyni ani nawet silnika, bardziej od rocznika.

Link to comment
Share on other sites

W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera.

Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0.

Link to comment
Share on other sites

W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera.

Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0.

 

Czyli dla wersji z komputerem, po 11/00, były już tylko 8k na obrotomierzu, 240 na prędkościomierzu dla 2.0 i wskażniki w jednej linii?

 

A dla 1.6 i 1.8 w sumie wynika, że zawsze te same w tym roczniku?

Link to comment
Share on other sites

Rozróżniałem nie pod kątem ile jest na obrotomierzu tylko po numerach wg katalogu.

I jeżeli były samochody bez kompa kpoładowego to te same zegary szły do każdej benzyny.

Jak był komputer to jeden typ szedł do 1,6 i 1,8 a inny do 2,0.

JAk to kogoś interesuje to mogę podać numery katalogowe wraz z przeznaczeniem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...