Cyklop Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 No właśnie dlaczego? I czy to prosto z fabryki? Czy białe i czarne zegary odróżniały jakieś konkretne modele? Poszukuję P11.144 i taka właśnie różnica pierwsza rzuciła mi się w oczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Bo był jeszcze taki mały lift lifta Modele od mniej więcej połowy 2000 roku mają białe zegary, inną kierownicę, zmieniony przycisk regulacji lusterek i jeszcze jakieś inne drobne sprawy. I zdaje się też w nich w przypadku SR20DE trzeba szybciej łańuch wymieniać - było poruszane na forum. Ja u siebie w modelu z 2001 musiałem przy 145 kkm bo już hałasował mocno. W drugiej p11.144 z 1999 roku ma przebieg 268 kkm i rozrząd jest od nowości. I nie wiem czy to zależy od rocznika ale w modelu z 2001r nie mam EGR'a, w 1999 jest. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 O dzięki za odpowiedź. Z tą wymianą łańcucha to lekko słychać jak się szuka auta i właśnie byłem zaskoczony i wręcz nie wierzyłem w to co słyszę i próbowałem to wytłumaczyć i zwalać sobie na inne części i osprzęt silnika. Teraz już więm, że to może być normalne zachowanie. Natomiast to, że nie ma EGR to jednak plus, na korzyść mocy i może wytrzymałości silnika?? Widzę, że w stopce masz podpisaną WP11 z CVT. Możesz powiedzieć jak Ci się to sprawuje i czym Ci się lepiej jeździ i obsułguje w porównaniu z drugą w posiadaniu P11? I w ogóle nie patrząc na wygląd, chociaż kombi i hatchback to jednak różnica duża we wrażeniu zewnętrzym, ale czy może jednak z punktu widzenia wielu lat użytkowania jednak WP11 wychodzi lepiej?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Na pytanie czy potrzebujesz kombi czy nie to Ci nie odpowiem Bo to zależy od potrzeb. Jak chcesz jechać gdzieś chociaż na tydzień i zabrać np. wózek dziecięcy i inne bajery to kombi w HB słabe szanse. Jak chcesz przewieźć wannę albo drzwi no to też kombi Z moich uwag i porównań - kombi vs. HB: 1. wrażenia estetyczne - jeździsz w środku nie na zewnątrz 2. w kombi jest więcej miejsca z tyłu - nad głowami, ma lepsze (większe) głośniki z tyłu), ma gniazdo zapalniczki w bagażniku i więcej haków do mocowania siatki linek itp. 3. wg mnie łatwiej się prakuje tyłem kombi - w sensie łatwiej wyczuć koniec auta, nie muszę mówić, że primera fatalny ma promień skrętu i często inaczej jak tyłem nie zaparkujesz 4. HB jest lżejszy - i to znacznie, czuć to 5. Lampy tylne do kombi są trudniej dostępne i droższe niż do HB. Co do CVT: 1. Dużo zabiera z mocy silnika, auto z manualem jest szybsze.(kombi CVT 200 km/h, HB manual 220km/h) 2. Źle ma zestopniowany 'pierwszy bieg', jest za długi - nie można zrobić szybkiego startu (włączanie się do ruchu itp.) 3. Bardzo wygodny przy jeździe w korku. 4. Ja osobiście wolę manual, żona automat. Ogólnie nie wiem jak by wyglądała zachowywała się opcja kombi + manual - zapewne szybszy niż CVT ale wolniejszy niż HB. Jeśli miałby to być mój jedyny samochód to pewnie bym szukał kombi + manual. Tyle, że w sensownym stanie to praktycznie nie do znalezienia. Powodzenia! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Dziękuję za bardzo konkretną i szczerą odpowiedź . Bardzo mi pomogłeś. Teraz tylko znaleźć model w dobrym stanie. Poszukiwania czas zacząć... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misq Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 a ja mam p11.144 z 2001 roku SR20DE i zegary mam czarne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielkq Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Bo białe zegary to oznaka wersji 'sport', a nie zależność od roku produkcji. (czym się różnią to było na forum, albo tu, albo na NZ - gdzieś znajdziesz) Pozdrawiam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Nie mam wersji sport a mam białe zegary. Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody. @misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misq Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 (edited) Nie mam wersji sport a mam białe zegary. Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody. @misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica. mam wybity rok produkcji auta przy VIN jako 2001 z polskiego salonu Edited July 27, 2013 by misq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 A masz kierownicę taką jak w p11 przed liftem? A regulacja lusterek kwadrat czy gałka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misq Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 A masz kierownicę taką jak w p11 przed liftem? A regulacja lusterek kwadrat czy gałka? a jak wyglądała kierownica przed liftem? mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 a jak wyglądała kierownica przed liftem? mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem No to czyli jednak smaki wyposażęnia są pomieszane Jak oglądałem przed zakupem różne auta to z reguły te najnowsze miały białe zegary (wskaźnik paliwa i temperatury wody nie są na równym poziomie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 A jak Ci się sprawuje automat/triptronic? Mierzyłeś może spalanie w tym aucie? No i jak z nagłośnieniem w obu nadwoziach, bo chyba w kombi jakoś więcej i lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 CVT ma w moim przypadku 1-2 litrów większe spalanie. Występuje w nim też 'typowa' usterka - po około 150 kkm odmawia posłuszeństwa silniczek krokowy skrzyni biegów - nie wiem ile teraz wyjdzie, ale sam silniczek to jakieś 900 pln + olej + robota to jakieś 1200-1300 na naprawę. Co do nagłośnienia to tak jak pisałem wcześniej - kombi ma większe głośniki z tyłu (HB chyba 10 cm, a kombi 16 cm). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 (edited) Mieszacie z tymi zegarami. Lift liftu ma inne liczniki i nie chodzi wcale o ten kolor tarczy tylko o umiejscowienie wskaźników: temp. płynu i poziomu paliwa. Zmienić zegarów ze "starszych" na "nowsze" się nie da bo mają też zupełnie inne wtyczki. Kolor tarczy miały wersje specjalne typu Sport. Jedne były montowane od 06/99 do 02/00, inne od 01/00 do 11/00, 02/00 do 11/00 a następnie 11/00 do 05/01 oraz 12/00 do 05/01 oraz 05/01 do końca produkcji. Jak widać trochę tego było. Nieprawdą jest też kwestia kierownicy w stosunku do zegarów. Pierwsze kierownice były podobne do zwykłej P11 i były wsadzane od 06/99 do 09/00. Potem inne były od 09/00 do 04/01 a następnie od 04/01 do końca. Kształt był zauważalnie inny od 09/00. Reasumując może być model z "nowszą" kierownicą i "starszymi zegarami". Przełącznik lusterek zmieniono od 01/00. Najlepiej sprawdzić po VIN co ma być. P.S. Łatwiej przełożyć całą kierownicę z innego modelu niż licznik. Pozdrawiam. Bart. Edited August 1, 2013 by Bart-qlka2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 (edited) Dzięki wielkie. Wszystko się wyjaśniło. CVT całkiem sporo za naprawę, ale jeżeli to jedyna usterka to nie jest aż tak źle, porównując wygodę. A co do spalania to myślałem, że 6 biegowy automat będzie palił mniej nawet . Hej, Zauważyłem, że są też różnice w zegarach prędkości obrotowej silnika. Otóż niektóre mają 8k, a niektóre mają 9k obrotów na liczniku. Czy to jest różnica tylko na zegarach czy różnica jest również w skrzyni, sprzęgle, komputerze? Edited August 6, 2013 by Cyklop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarlew Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 W razie się myle proszę poprawić. Te wyskalowane do 9k to najstarsza wersja p11.144, mam taka 1999r. Wydaje mi się że te posiadają jeszcze CVT przed przeróbką-niedoróbką tzn. w tych nowszech jest niższe ciśnienie płynu CVT poprzez zmianę srednicy jakiegoś kanału olejowego (można poczytać na .ru). Drugi temat dotyczy napinacza łańcucha w silniku, te z obr. do 9tyś. mają napinacz starego typu (większe ząbki) ale który jest lepszy to nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Z tego co mówisz to 9k nie występują w manulach, a wydaje mi się, że takowego na aukcji widziałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 A nie jest tak że SR20DE ma obrotomierz do 9K a QG18DE i QG16DE/GA16DE do 8K ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 A nie jest tak że SR20DE ma obrotomierz do 9K a QG18DE i QG16DE/GA16DE do 8K ? W SR20DE były dwie wersje obrotomierza, ta starsza do 9K, a po lifcie liftu było już mniej. To raczej nie zależy od skrzyni ani nawet silnika, bardziej od rocznika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera. Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyklop Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera. Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0. Czyli dla wersji z komputerem, po 11/00, były już tylko 8k na obrotomierzu, 240 na prędkościomierzu dla 2.0 i wskażniki w jednej linii? A dla 1.6 i 1.8 w sumie wynika, że zawsze te same w tym roczniku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Rozróżniałem nie pod kątem ile jest na obrotomierzu tylko po numerach wg katalogu. I jeżeli były samochody bez kompa kpoładowego to te same zegary szły do każdej benzyny. Jak był komputer to jeden typ szedł do 1,6 i 1,8 a inny do 2,0. JAk to kogoś interesuje to mogę podać numery katalogowe wraz z przeznaczeniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.