Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P12 2.2 DI Schemat działań


johan24

Recommended Posts

Witam serdecznie!

 

Zwracam się do wszystkich nissanowiczów o wyrażenie swojego zdania odnośnie przypadku który dotknął moją primerkę. Silnik 2.2 DI (Y22) . Chciałbym zasięgnąć najpierw porady tutaj, aby może nieco uchronić się od kosztów związanych z diagnozą i wizytami po warsztatach by określić co należy wymienić.

 

Problem wygląda następująco.

 

Od jakiegoś czasu primera zaczęła przerywać (dusić się) - do tego stopnia, że aż ją szarpie. Problem występuje tylko na rozgrzanym silniku - przez pewien czas, poszarpało/porzucało nią - trwało to 4-5 min, aż w końcu mogłem jechać dalej - problem pojawiał się raz na jakiś czas.

 

Teraz problem pojawia się już zawsze. Kiedy wskazówka temp. oleju osiągnie połowę i chwilę w niej pozostanie - auto jakby nie dostawało paliwa. Dławi się, szarpie, dusi.. aż w końcu zgaśnie i nie odpali ponownie. Gdy wystygnie problem z znika, aż do powtórnego nagrzania.

 

Filtr paliwa wymieniany pół roku temu, paliwa lane dobre, oleje i filtry również wymieniane.

 

od jakich badań/ czynności radzicie zacząć aby mniej więcej wiedzieć na czym stoję ?

 

pozdrawiam i dziękuje!

 

Link to comment
Share on other sites

- sprawdzic mase silnik - karoseria

- sprawdzic przewody i wtyczki sterujace wtryskiwaczami - prawdopodobnie ktorys jest przerwany

- zlac obecne paliwo i zalac nowego - moze tak byc , ze paliwo bylo zenione czyms tam co ma wczesniejszy zaplon niz ON

- wymienic filtr paliwa ( na pewno jezt zasyfiony)

- napisac jaki to przynioslo efekt

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to silnik na pompie VP44 to jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa.

Ponadto od 2006r. ON nie zawiera siarki, a pompa jest smarowana paliwem.

Bosch zaleca dolewanie oleju 2T (Orlenowski 2T Premium wypadł w testach dobrze, razem z Liqui Moly) w dawce 250ml na 50L ON - poprawia to smarność paliwa, zatem zapobiega zacieraniu się pompy.

Link to comment
Share on other sites

dzięki. Przeprowadzę czynności zalecane przez voyagera.

 

wiecie, najbardziej dziwi mnie bezproblemowa praca na zimnym silniku.

 

Niedaleko mnie (jakieś 1,5 km ) jest piekarnia. I po bułki jestem w stanie jeździć bezproblemowo każdego ranka w tą i z powrotem, auto dławi się i finalnie umiera dopiero przy solidnym rozgrzaniu się. Tak więc, póki co moja primera jak Usain Bolt - mocna na bardzo krótkie dystanse ; )

 

Burning, sugerujesz, że to może pompa wtryskowa ?

Link to comment
Share on other sites

Tak, takie objawy może dawać zacinająca się pompa, lub blokujące się wtryski.

Regenaracja jest droga, a zawsze lepiej zapobiegać, niż leczyć.

Link to comment
Share on other sites

Sprubuj moze sugestia burninga jest wlasciwa, dolej tego oleju byc moze pomoze , jak sie silnik rozgrzeje to i paliwo jest rzadsze a dolany olej zapobiegnie temu zjawisku, warto sprubowac, zanim sie wylozy kupe kasy na mechanikow.

Link to comment
Share on other sites

Przypominam, że paliwa z dodatkiem środków czyszczących wtryski (np. Orlen Verva) mają jeszcze niższą smarność, niż te klasy "eko".

Ponieważ "przytykanie" może być powodowane zarówno zanieczyszczeniami, jak i brakiem smarowania to warto imho zalać Vervę + olej 2T.

U mnie takie szarpanie i brak mocy pojawiło się na paliwie Lotos Dynamic, ale może to ta konkretna stacja była "trefna".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...