Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Kilka pytań


Gość mieszkos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mieszkos

Cześć, mam kilka pytań  [silnik 2.0 TD]

 

 

1. Do czego służy pokrętło oznaczone na tym zdjęciu http://i.imgur.com/PMSFAGB.jpg

2. Czy wężyk oznaczony na tym zdjęciu http://i.imgur.com/BhNHxjv.jpg jest wężykiem, w którego wpina się miernik doładowania czy w niego można wpiąć blow off (zawór), czy to wogole w innym miejscu i inaczej, jeżeli tak to, to jak się montuje to i to, i czy wymaga to dużej ilości czasu i czy jest możlowść zainstalowania takiego blow offa wogole albo doładowania.

3. I pytanie zadawane wiele razy na wielu forach ale różnie uogólniane czy zatkanie EGR coś dało wam w nsykach czy nie ma sensu.

4. Zrobiłem skanowanie błędów w samochodzie zworką i otrzymuje błąd 21, czytałem na forum, że to może być filtr paliwa albo wtrysk sterujący, jak skasowalem bląd i cofnalem kluczyk i przekrecilem i bez odpalania auta bledu nie bylo ale po zapaleniu auta znow byl, samochod jezdzi normalnie, nie szarpie etc, czy macie jakieś jeszcze na to uwagi dot. tego blędu ?

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to nie jest pokrętło tylko filterek powietrza

 

2. tak, w ten wężyk możesz wpiąć trójnik i podłączyć manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania w układzie dolotowym, jak już sprawdzasz to jadąc a nie stojąc w miejscu, i żaden blow off Ci nie jest potrzebny - tu jest inne rozwiązanie zajmujące się ujmowaniem nadmiaru ciśnienia z układu.

 

3. dało na pewno lepsze samopoczucie psychiczne, jest kilka za i kilka przeciw zatykaniu egra - decyzja należy do Ciebie.

 

4. jak wtryskiwacz to miernik w rękę i sprawdź opór na cewce wtryskiwacza ale pod warunkiem że masz diesla na osprzęcie boscha, przy hitachi miernik wyświetla różne wartości, a jeśli nawet odwodnienie filtra by pomogło to i tak warto to zrobić - zajmie Ci to mniej niż 5minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mieszkos

1. to nie jest pokrętło tylko filterek powietrza

 

2. tak, w ten wężyk możesz wpiąć trójnik i podłączyć manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania w układzie dolotowym, jak już sprawdzasz to jadąc a nie stojąc w miejscu, i żaden blow off Ci nie jest potrzebny - tu jest inne rozwiązanie zajmujące się ujmowaniem nadmiaru ciśnienia z układu.

 

3. dało na pewno lepsze samopoczucie psychiczne, jest kilka za i kilka przeciw zatykaniu egra - decyzja należy do Ciebie.

 

4. jak wtryskiwacz to miernik w rękę i sprawdź opór na cewce wtryskiwacza ale pod warunkiem że masz diesla na osprzęcie boscha, przy hitachi miernik wyświetla różne wartości, a jeśli nawet odwodnienie filtra by pomogło to i tak warto to zrobić - zajmie Ci to mniej niż 5minut

 

Znaczy napisałem pokrętło bo się kręci wiec chciałem zapytać do czego służy :)

 

Jeszcze takie pytanie , jak się montuje MBC i czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) filterek, jest założony na zaworze podciśnienia do sterowania siłownikiem EGR, po to żeby nie zasysał syfu do siłownika EGR po zwolnieniu podciśnienia.

2) możesz sobie wpiąć zawór blowoff, tylko nigdy nie zadziała i nie masz jak go zasterować, bo w dieslu nie ma przepustnicy. Niby sprzedają blowoffy do diesli, ale wymaga to sterownika elektronicznego, i jak dla mnie w seryjnym aucie przerost formy nad treścią. Dodatkowo może ci zwiększyć tzw turbo dziurę, i wydłużyć czas wstawania turbiny.

A blow off jest do spuszczenia nadmiaru ciśnienia pomiędzy turbem a przepustnicą. Tutaj ten nadmiar wchodzi Ci do silnika, a w benzynie blokuje go przepustnica.

 

3) mam zatkany, różnicy nie widzę. Zresztą sam sobie sprawdź. Odłącz wężyk od siłowika EGR przy kolektorze - ten który idzie od zaworka podciśnienia EGR z którego wystaje filterek z pkt 1, i koniecznie zaślep wężyk śrubką (bo możesz stracić wspomaganie hamulców). Tym samym zawór EGR będzie cały czas zamknięty.

 

MBC możesz podnieść ciśnienie turbiny. I to trzeba zrobić na tym wężyku. (pkt2)

Teoretycznie powinno Ci zwiększyć moc silnika, o ile komputer da Ci więcej paliwa na tłoki. Weź też pod uwagę że głowica w TD jest dość słaba. Ja już swoją spawałem, dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...