kuba95s Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Witam,Stwierdzono w mojej Primerce, iż zawór EGR nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany, i tu pojawia sie moje pytanie nr 1:Czy warto kupować używane zawory na allegro ( ceny zaczynają się od 30zł a kończą na 200zł), czy lepiej kupić nowy??i pytanko nr 2, po które głównie napisałem ten temat:Czy jest różnica w zaworze do Primery 2.2 DCI ( 136 czy 139km juz nie pamietam) , a do Primery 2.2 dTi 126km??, bo na allegro są tylko niby że do DCI? i od razu mówie nie interesuje mnie zaślepianie itp tego zaworu, odradzono mi takie działanie... z góry dzięki za odpowiedzi:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 A ja mam takie pytanie..... Czy możesz uzupełnić profil? W tedy pewnie będziemy wiedzieli jaki masz silnik, moc i rocznik. Może będzie łatwiej podpowiedzieć?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba95s Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 Ok wszystko uzupełnione, posiadam silnik 2.2 dTI 126km, 2002r.Wypowie sie ktoś?, zależy mi na czasie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
psujaut Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 mam ten sam silnik i ten sam rocznik i odcięty całkowicie zawór EGR--zrób to i Ty a problem z zaworem minie.On nie jest kontrolowany żadnym czujnikiem i op jego zaślepieniu nie ma żadnych problemów, żadnych błędów tylko przyjemna jazda. Odciąć możesz już przy kolektorze wydechowym najlepiej wstawiając blaszkę (ja tak mam). Obecnie mam przebieg 345tysięcy km.(orginalny) a EGR nie mam już ponad rok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba95s Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 dużo juz czytałem o tym całym "zaślepianiu" EGR-ów, krążą o tym różne opinie, dlatego wolał bym wymienić albo w najgorszym wypadku wyczyścić. Nadal czekam na odpowiedź na moje pytane.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 dużo juz czytałem o tym całym "zaślepianiu" EGR-ów, krążą o tym różne opinie, dlatego wolał bym wymienić albo w najgorszym wypadku wyczyścić. Nadal czekam na odpowiedź na moje pytane.... Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo jak widzę faktycznie nie masz odpowiedzi. A dlaczego? Myślę, że z powodu iż napisałeś silnik 2,2Dti 126KM, a takiego w P12 nie ma. Są dwa silniki o pojemności 2,2 i oba dCi a różnią się mocą 139 i 126KM. Co mogę Ci jeszcze podpowiedzieć?!?! Jeśli nie chcesz "przejechać się" na nietrafionej odpowiedzi, to zadzwoń do jakiegoś sklepu /tutaj już Twoja inicjatywa/ i spytaj się o zawór EGR do 2,2 dCi - tutaj podaj moc i jaki jest numer katalogowy, a następnie spytaj się lub zadzwoń do innego sklepu i podając numer katalogowy spytaj się czy pasuje do innego /czyli tego drugiego z inną mocą/. Odpowiadając na pytanie pierwsze, to zadam Ci też pytanie - skąd wiesz w jakim stanie będzie używka??? Więc chyba lepiej przeczyścić swoją /bynajmniej ja bym tak zrobił/. Dodam jeszcze od siebie, że mam silnik 2,2dCi 136KM 244ooo i też nie mam zamiaru zaślepiać zaworu a jak do tej pory, to jest ok. Przeczytaj to i może firmę w internecie znajdziesz Pozdrowionka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psujaut Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo jak widzę faktycznie nie masz odpowiedzi. A dlaczego? Myślę, że z powodu iż napisałeś silnik 2,2Dti 126KM, a takiego w P12 nie ma. Są dwa silniki o pojemności 2,2 i oba dCi a różnią się mocą 139 i 126KM. Co mogę Ci jeszcze podpowiedzieć?!?! Jeśli nie chcesz "przejechać się" na nietrafionej odpowiedzi, to zadzwoń do jakiegoś sklepu /tutaj już Twoja inicjatywa/ i spytaj się o zawór EGR do 2,2 dCi - tutaj podaj moc i jaki jest numer katalogowy, a następnie spytaj się lub zadzwoń do innego sklepu i podając numer katalogowy spytaj się czy pasuje do innego /czyli tego drugiego z inną mocą/. Odpowiadając na pytanie pierwsze, to zadam Ci też pytanie - skąd wiesz w jakim stanie będzie używka??? Więc chyba lepiej przeczyścić swoją /bynajmniej ja bym tak zrobił/. Dodam jeszcze od siebie, że mam silnik 2,2dCi 136KM 244ooo i też nie mam zamiaru zaślepiać zaworu a jak do tej pory, to jest ok. Przeczytaj to i może firmę w internecie znajdziesz Zawór EGR 2.pdf Pozdrowionka. 2,2 DI -126KM 2,2 dCi -136 / 150Km Do "kuba95s" podaj kolego na priv. numer telefonu to zadzwonię i wszystko dokładnie opowiem co i jak mam zrobione bo niektórych tu porady są powalające (teoretycy a żadnej praktyki-wszystkie mądrości wyczytane od ludzi co często sami nie wiedzą ale gdzieś słyszeli !!) --ja to zastosowałem i nie mam żadnych problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 2,2 DI -126KM 2,2 dCi -136 / 150Km Do "kuba95s" podaj kolego na priv. numer telefonu to zadzwonię i wszystko dokładnie opowiem co i jak mam zrobione bo niektórych tu porady są powalające (teoretycy a żadnej praktyki-wszystkie mądrości wyczytane od ludzi co często sami nie wiedzą ale gdzieś słyszeli !!) --ja to zastosowałem i nie mam żadnych problemów. To chyba trzeba zrobić zastrzeżenia do Wikipedii o nieprawdziwych danych...http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primera Link to comment Share on other sites More sharing options...
psujaut Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 http://automobilio.info/pl/Nissan/Primera/Primera-P12/2.2-DTI-126-AG/459 http://automobilio.info/pl/Nissan/Primera/ http://moto.wp.pl/katalog/nissan/primera/primera_p12.html?ticaid=1110ff http://www.autocentrum.pl/nissan/primera/iii/ http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/nissan/primera/iii-p12-2002-2008-hatchback/ http://moto.wp.pl/katalog/nissan/primera/primera_p12.html?ticaid=1110ff http://moto.wp.pl/katalog/nissan/primera/primera_p12.html?ticaid=1110ff wszędzie masz opisane silniki jako DTi 126KM i dCi 138KM (spotykam 150 konne ale to są po tuningu komputera-dlatego dopisałem do 138) DTi to w specyfikacjach hurtowni z częściami do aut występuje jako Di. Nie chce mi się dalej o tym gadać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.