Motyl22 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Witam. Wczoraj zauwazylem po odpaleniu swiecoca kontrolke smarowania. Zgasilem silnik zapalilem ponownie i dalej swiecila.uznalem ze to jakis blad bo w ciagu dnia auto jezdIlo beZ problemu,po 150 m wylaczylem auto bo slyszalem ze jednak silnik nie ma smarowania sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i sa ok,powoli wrocilem do domu. Co moze byc przyczyna pompa oleju,czy moze jest jakis czujnik cisnienia ktory jak wadliwy to nie zalaczy pompy. Stan oleju sprawdzony jest na prawie max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 (edited) poma zawsze działą (o ile jest sprawna), nie potrzebuje do tego żadnej elektryki. Skoro słyszałeś, ze silnik pracuje inaczej, to pewnie i czujnik jest ok (ale gdybyś nie miał pewności, to to jest pierwsza i najtańsza rzecz do sprawdzenia). Najlepiej zaciągnąć auto na lince* do mechanika, ten w miejsce czujnika wkręci manometr i bedzie wiedział czy ciśnienie jest czy go rzeczywiście nie ma. * głupotę zrobiłeś, że w ogóle jechałeś nawet te 150 metrów prawdopodobnie bez smarowania. jak nie to to padnięta pompa/ ścięty klin na napędzie pompy, obrócona panewka (ale to by było słychać rytmiczne stukanie przy pracy silnika). Ogólnie nic fajnego. Przy odrobinie szczęścia może tylko pęknięta rurka od smoka. Edited August 4, 2013 by nunu85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 nunu85 faktycznie nie brzmi to rewelacyjnie, dodam ci ze stalo to sie po uruchamianiu 2 auta z kabli rozruchowych, facet ktoremu odpalaem auto poprzez swoj samochod nie zachowal kolejnosci odpinania klem. i ta kontrolka wyskoczyla mi kiedy zgasilem auto i po ponownym uruchomieniu juz niestety zostala, moze cos z obwodem elektrycznym? stukow w silniku nie mialem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Silnik pracuje normalnie czy słychać jakieś stuki z tego co piszesz stało się to podczas odpalania z kabli tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 nie nie stalo na odpalonym, tylko facet jak swoj odpalil z mojego aku podszedl i losowo wyciagnal klemy z akumulatora po dojechaniu do domu i zgaszeniu wszystko ok, za 5 h ide do auta bo chcialem jechac i zonk, nie pomaga odlaczanie aku a silnik pracuje rowno i zapala odrazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Nie wiem dokładnie czy czujnik jest zabezpieczony bezpiecznikiem ale z tego co pamiętam to nie , jest możliwe że padł sam czujnik dla pewności zaprowadź auto do mechanika a poziom oleju masz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 jak silnik chodzi bez zmian, to pewnie tylko czujnik. Z twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że dźwiek silnika brzmi inaczej, a t ojużby zwiastowało poważne problemy. JAk masz minimalne pojęcie o mechanice i nie boisz się, to sam sobie go wymień i na 70% myślę bedzie po problemie. Jeśli się boisz, zaciagnij auto do mechanika. ps ysle, ze odpalanie z kabli nie miało tu nic do rzeczy, ot zbieg okolicznosci. W kazdym razie zaznij od czujnika ciśnienia oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 poziom oleju jest dobry tyle ze go jakby z miski nie pobiera, rozmawialem dzisiajz mechanikiem chce podlaczyc go pod kompa i mowil ze moglo pojsc zwarcie na na komputer i dlatego teraz swiruje, a za auto nie mam samemu jak sie zabrac nie mam miejsca na tego typu rzeczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ale czujnik ciśnienia oleju nic wspólnego z komputerem nie ma :/ trzeba odkręcić czujnik i wkrecić manometr i odpalić silnik wszystko wyjdzie czy jest cisnienie i jakie. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 tez mi sie tak zdawalo ze nie ma bo pompa jest przeciez napedzana mechanicznie na wale, musze odlozyc temat naprawy,nabawilem sie anginy;/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Tak jak piszesz na wale jest jak przestała by działać to może klin się ściął pompa to w sumie dwa tryby chodzące w sobie. Życze zdrowia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Panowie kontrolka znika gdy sie depnie pod 3 tys obr i moge normalnie nim latac jest wtedy samarowanie, gdy zgasze i zapale znowu musze depnac na luzie ale juz szybciej zgasa. Coz w trakcie choroby skonsultowalem sie z paroma osobami, zawsze latalem na valvoline durablend 10w40 ale przy ostaniej wymianie byl problem z korkiem przy misce olejowej wiec pojechalem do zakladu. Zrobili mi ten korek i niby wymienili filtr i olej, dzisiaj spuszczalem ten olej, 1 raz taki rzadki zlewalem w tym aucie filtr wg mnie nie wymieniony, wlalem olej 15w40 i po odpaleniu jakies 2 max 3 sekundy kontrolka sama znika i tak juz za kazdym razem, podejrzewam ze oszfabili mnie z valvolina i wlali jakis badziew z beczki. Nie wiem czy sie myle ale gdyby pompa byla walnieta to wymiana oleju by nie pomogla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 W takim razie miełeś syf nie olej jak wymiana pomogła wychodzi na to że brud był i zapychał czujnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 pomogła z tym ze dluzej sie pali ta kontrolka jak z nocy odpalam np z jakeis 8 s ale sama zgasnie a kolejne uruchomienia bez problemu. W kazdym razie z silnikiem nic sie nie dzieje lata ok, z moca rowniez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Nie wiem, czy tym silniku nie jest wymagany filtr oleju z zaworkiem zwrotnym - w przypadku diesla z N15 był wymagany taki filtr. Sporo tańszych filtrów nie posiadało tego zaworka, co skutkowało długim świeceniem się kontrolki ciśnienia oleju po uruchomieniu silnika na zimno. Taki zaworek posiadały tylko nieliczne filtry z wyższej półki, co widać było po cenie. Może masz założony jakiś kiepski filtr oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 To wymień ten czujnik 20 zł chyba kosztuje może to on pada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 no biore taka opcje panowie, a teraz pytanie do was czy jesli zdecydowalbym sie na wymiane pompy oleju czy musi byc ruszany lancuch rozrzadu? czy jakies kolo sie odkreca sciaga obudowe i gotowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 jak juz chcesz wymieniac ta pompe to mam nadzieje ze sprawdziłes cisnie oleju jakie masz aktualnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 jacek nie sprawdzalem ale na zimnym silniku ewidentnie za niskie,trzeba pzygazowac pod 3 tys i wszystko gasnie kolejne uruchomienia gasnie normalnie, nic inego mi do glowy nie przychodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 moze czujnik sie przycina sprawdzenie wiele nie kosztuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 (edited) A dlaczego z półsyntetyku zmieniłeś już na mineralny? Mineralny jest gęstszy, więc pierwsze uruchomienie musi mocno ciągnąć gęsty olej i kontrolka zapala się później zimą będzie o wiele dłużej/. Czy wąchałeś ten rzadki spuszczany olej, może ropa dostaje się do oleju? Czy wie ktoś co tworzy olej mineralny, co dzieje się z pierścieniami, co będzie zimą, jakie uruchomienie /a tym bardziej w dieslu?/ a może nie wie jak ropa może dostać się do oleju? Jeśli ktoś nie wie jak wygląda środek silnika po oleju 10/40 a 5/30, to proszę zapoznać się z moim tematem i fotkami i pomyśleć co będzie przy oleju 15/40. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-łańcuszek-ślizg-prowadnica-i-nie-tylko/#entry851443 Edited August 15, 2013 by mirekg9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Zmienilem bo tak kazali mechanicy. Olej sprawdzalem ani nie wyczulem nic ropopochodnego ani nie zauwazylem. Przeje halem autem z 400 km i wszystko wrocilo do normy. A teraz pytanie czy z tego 15w40 moglbym przejsc na 10w40? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 pewnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motyl22 Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Dzieki chlopaki za pomoc. Wyjezdze pol zbiornika i zmieniam olej na taki jaki byl. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 mozesz zrobic płukanke ktos juz na forum ładnie to opisywał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.