Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

KLEKOTANIE PRZY ODPALANIU


Guest wdw81
 Share

Recommended Posts

Guest wdw81

witam, 

od jakiegoś czasu przy odpalaniu mojej Primerki słychać bardzo głośny klekot, trwa to jakieś 3 sekundy i stopniowo cichnie(ale szybko).Dzieje się to tylko na zimnym silniku.

Podjechałem do mechanika i stwierdził ze to zawory. ok. ale tu mam pytanie, gośc stwierdził że wyregulowac zaworów się nie da i ze tak juz musi być?!!! 

 

Link to comment
Share on other sites

sprawdź poziom oleju i ciśnienie: 1bar, przy 700obr/min i zobacz jak szybko "wstaje" bo może nie trzyma zawór i schodzi z napinacza 

 

luzy zaworowe:

na zimnym

ssący     0.24

wydech  0,26

czyli jak są podane to się reguluje

Link to comment
Share on other sites

Olej spływa i na początku po rozruchu masz ten klekot.

Miałem tak u siebie, jak miałem olej 5W30 syntetyk, zmieniłem na gęstszy 10W40 półsyntetyk - dalej to samo.

 

Stawiam na kulejącą pompę oleju.

 

P.S. W Micrze mam tak samo...

Link to comment
Share on other sites

Pewnie szklanki popychaczy hydraulicznych. Być może któreś się już kończą. Ale żeby to stwierdzić trzeba by je wyciągnąć (masz ich 16), pomierzyć i wymienić te które się zużyły... (koszt jednej około 50).

Link to comment
Share on other sites

@gall_anonim3, możesz rozwinąć myśl, popychaczy hydraulicznych?????????? w silniku QR20DE ??????? gdzie ich nie ma :D 

Link to comment
Share on other sites

Przyłączam się do pytania :devil:

Chętnie poznam szczegóły demontażu i wymiany tych szklanek :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma??!! No to sorrki. Mam podobne zjawisko w 1.8 i stwierdzono "szklanki popychaczy hydraulicznych". Może coś przekręciłem albo mechanik mi to wytłumaczył nie do końca jak powinien.

Sorrki!!

W moim przypadku zastanawiam się czy po wymianie pierścieni nie wrócić przed zimą do oleju syntetycznego (obecnie 10w40) i czy to by uciszyło klekotanie po odpaleniu. Jeżdżę na krótkich dystansach (5 km) i być może półsyntetyk z racji, że gęstszy później trafia do głowicy i dlatego klepie chwilę po dopaleniu. Zastanawiam się czy nie nasili się to w zimie, a jak wspomniałem u mnie silnik w tygodniu nie ma się praktycznie czasu zagrzać ze względu na krótkie trasy. Moje obawy dotyczą też rozszczelnienia slinika... Co prawda przy wymianie pierścieni część uszczelek się wymieniło ale czy powrót do syntetyka nie rozszczelniłoby go?

Pozdrawiam!

Edited by gall_anonim3
Link to comment
Share on other sites

w QG18DE też nie ma hydro tylko zwykłe szklanki i reguluje się luz zaworowy :D 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam to samo w swoim!!!!!

tylko ze ten sam dzwiek co mam przy uruchaminiu dzieje sie podczas jazdy!!!!!

 

dzisiaj byłem u mechanika i powiedział ze są to stuki z łańcuszka rozrządu, 

powiedział ze sprawdzi diagnostyke kompa ( regulacjas położenia wałka rozrzadu)

cisnienie oleju , potem stan łańcuszka i napinacza i i coś na amp....tura czy cos takiego.

 

mam nagrane jak mi to klekocze, ale nie umie zamiescic pliku.

 

bede wiedział moze dzis albo jutro



plik zajmuje mi 19mb i jak ktos chce mage przesłac na meila

Link to comment
Share on other sites

Wątpliwe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...