Maciek_mat Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Witam, mam dosyć nietypowy problem ze swoim silnikiem 2.0+LPG w WP12. Niby wszystko jest ok nie ma tłustych plam w zbiorniczku wyrównawczym nie ma masła pod korkiem oleju i na bagnecie. Auto pracuje na gazie i czasami jak pójdzie biały dym z rury wydechowej to zasłona dymna w całej okazałości nic nie widać za autem. Wtedy w krótkim czasie ubywa 1,5 litra płynu. Auto nie ma mocy na pobocze trudno zjechać obroty spadają prawie do zera. Po przełączeniu na benzynę chwilę jeszcze dymi i przestaje. Może miał ktoś podobny problem i coś doradzi bo nie chcę popaść w niepotrzebne koszty. Maciek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 jaki masz reduktor?? w LPG powąchaj czy nie śmierdzi gazem w układzie chłodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Może puszczać reduktor. Jeśli pójdzie membrana, to pcha Ci płyn z układu chłodzenia do komory spalania. Tyle że z reguły, raz pęknięta membrana puszcza płyn cały czas, auto kompletnie nie ma mocy i właśnie płynu ubywa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 jak ma MIII to tam nie ma membran, tylko oringi i w ten sposób potrafi puszczać bąka do układu, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 jaki masz reduktor?? w LPG powąchaj czy nie śmierdzi gazem w układzie chłodzenia po odkręceniu korka na zbiorniczku wyrównawczym nie widać żadnych bąbli i nie czuć gazem. Nie pamiętam jaki mam reduktor - instalacja jest ESGI i jest tam też ich reduktor z tego co pamiętam z homologacji chyba że porzedni właściciel coś zmienił. Jaki to reduktor to mogę sprawdzić po powrocie z pracy. Wg gazownika przez reduktor nie może zaciągać wody bo w układzie chłodzenia jest niższe ciśnienie jak w instalacji LPG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 napisałeś, że objaw znika po przełączeniu na PB, czyli szukał bym przyczyny w reduktorze jak to się często zdarza, to może warto pojeździć na PB i sprawdzić czy też taki objaw występuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 napisałeś, że objaw znika po przełączeniu na PB, czyli szukał bym przyczyny w reduktorze jak to się często zdarza, to może warto pojeździć na PB i sprawdzić czy też taki objaw występuje od jakiegoś czasu jeżdzę na Pb (ok 400km) i na razie chyba jest ok (mam przełączony układ na Pb a nie zakręconą butlę) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 no to sam sobie odpowiedziałeś, reduktor nie pracuje i nie ma bąków Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 ale czy to jest możliwe przy reduktorze z membraną aby problem pojawiał się okresowo a nie cały czas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 ciężko powiedzieć, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 a czy można jakoś sprawdzić czy reduktor jest ok zanim się go wymieni niepotrzebanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 a po co wymieniać?? przecież można zregenerować jak coś, i koszt dużo niższy a sprawdzić, hmmm ciężko tak, trzeba by było może podpiąć pod kompa od LPG i sprawdzić co się dzieje podczas takiego bąka, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 tylko to nie wiadomo kiedy nastąpi ostatnio to często o wcześniej to przejechałem 500km bez problemu. Do niego podobno nie ma setów naprawczych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Do niego podobno nie ma setów naprawczych. a kto tak powiedział?? to jakiś niespotykany reduktor zrób zdjęcie i napisz co tam jest na redku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 prawdopodobnie mam reduktor Stefanelli Geo 110M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 http://www.drypa.pl/pkategoria246,2,MEMBRANY_REDUKTORA_-_Do_sekwencji_-_.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 sprawdzę jeszcze czy to rzeczywiście jest ten i moze uda mi sie samemu go zregenerować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 spróbuj jeszcze dokręcić śruby na redku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 a gdzie on może się znajdować bo od góry go nie widzę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 czego nei widzisz?? reduktora??, może pod AKU siedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek_mat Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 który zestaw lepszy: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-stefanelli-geo-i3357072278.html http://www.kuk.otwarte24.pl/124,Stefanelli-Geo-110-naprawczy-reduktora-LPG-zestaw-parownika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.