Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[n16]1.8 lubi olej


pele
 Share

Recommended Posts

ile oleju lubi spalić ten siln ik, bo słyszałem, że te jedn. lubią olej?

Link to comment
Share on other sites

Zarówno 1.5 jak i 1.8 lubią bo to w zasadzie te same silniki.

 

Swój mam od nowości, aktualnie spala litre na 400km jazdy miejskiej. Zaczął spalać olej od przebiegu ok. 120000, następnie od 130000 do 150000 zaczął systematycznie zwiększać się apetyt do stanu aktualnego. Teraz mam ok 163000 Przyspiesza w normie więc myślę, że to uszczelniacze zaworowe poleciały.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo

aż tyle biorą?

Link to comment
Share on other sites

ten sam problem pojawiał się w Mazdzie 1,8 - pierścienie tłokowe

Link to comment
Share on other sites

czy kolega czytać potrafi?

nie każdemu tyle biorą, tylko koledze wyzej akurat trafił się taki egzemplarz.

Mi z kolei nic nie bierze, komu innemu pół litra na 1000km.

Zależy jak sie uda kupić.

 

DLatego warto przy zakupie przegazowac do odciki i sprawdzić, czy z rury nie polecą nibieskie kłęby dymu. Jeśłi tak, do odwrócić się na pieciei wracać czym prędzej do domu, bo auto na 100% popija olej.

Link to comment
Share on other sites

liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo

aż tyle biorą?

Nie wie czy biorą, mój tyle bierze, a mam go od nowości, dlatego domyślam się, że N16 na rynku wtórnym dzielą się na te przed remontem i spalające olej i na te po remoncie lub nawet dwóch (bo przebiegi z blatu i książki serwisowe to sobie można wsadzić), które go nie biorą.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Mi jak na razie to ucieka olej z pod miski olejowej :)  jak będę rozrząd robił to wymieniem uszczelkę i zobaczę czy bierze coś olej. Przebieg 215 tyś km

Link to comment
Share on other sites

Guest hansrpg

Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś?

 

Edited by hansrpg
Link to comment
Share on other sites

Ja mam 1.5 i chlal do 1l/500km. Nie, to nie są żarty. Nie gubił nigdzie oleju, natomiast widać było ze próbuje przepalic, bo rura była okopcona jak cholera. Wymiana zaworów spotegowala spalanie. Pierścienie cześniej były zabezpieczone i była próba reanimacji, bez powodzenia, spalanie niemal od razu takie samo, po wymianie na nowki sztuki nawet 1mm nie schodzi od wymiany do wymiany. Raz mi zeszło, ale to wina śruby na pokrywie zaworów, która gwint straciła i nie trzymała. Teraz już jest git.

Link to comment
Share on other sites

Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś?

Niestety, silnik suchy. Kopci na szaro po odpaleniu na zimnym.

Link to comment
Share on other sites

Guest hansrpg

Faktycznie niestety. Pytanie czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Sprawdzenie kompresji na sucho i z olejem może potwierdzić lub wyeliminować jedną z tych rzeczy. 

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest kozt sprawdzenia kompresji? Bo sadzę się na sprawdzenie z pół roku, ale mi schodzi.

 

Na czym polega sprawdzenie na sucho i z olejem?

 

Niby przyspiesza w normie tak na oko, choć po rozgrzaniu i mocnym bucie tez potrafi puścić dymka, więc może być i to i to.

 

 

Teraz to się "modlę" żeby to 800km trasy przejechało, bo po miescie tak jak na codzień to nie problem.

Link to comment
Share on other sites

Zależy od mechanika, ale to groszowe sprawy. Około 30zł, w każdym razie nie drożej, niż 50zł.

 

Na rozgrzanym silniku mierzysz ciśnienie na każdym garze. Zapisujesz sobie wyniki.

 

Następnie do każdego z garów strzykawką wpuszczasz jakieś 10ml oleju (tzw. próba olejowa) i ponownie mierzysz ciśnienie.

 

Jeśli po próbie olejowej wyjdzie większe ciśnienie - puszczają pierścienie. Olej podczas próby ma za zadanie uszczelnić pierścienie.

 

A tak na marginesie - polecam kupić sobie sprzęt do pomiaru ciśnienia. Teraz popatrzyłem, miernik firmy Bass Polska to koszt 60zł.

Link to comment
Share on other sites

Trasę 800km zrobisz, ale po prostu weź ze sobą baniaczek oleju:) i w połowie dystansu sprawdź poziom i dolewka.

No ja chyba ze 30 zapłaciłem, a jeszcze dodatkowo przed samą robotą sprawdzili ciśnienie i im wychodziło inne co prawda ale robili. Pierścienie chyba z 500zł kosztowały ale ręki uciąć sobie nie dam za koszta.

 

Link to comment
Share on other sites

Quadrat: Właśnie dlatego pytałem o koszt bo może sam bym sobie pomierzył.

 

tomzyl: mam wrażenie że w trasie nie spali aż tyle, ale baniaczek w bagazniku na 100% będzie. :D

Link to comment
Share on other sites

Mi zrobił na trasie W-wa - Gda - W-wa chyba 2 literki jak chlał na potęgę;)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mój 1.8 nie bierze oleju, ale ważna rzecz trzeba nalać olej przy wymianie do maximum - jak wiecie tylko w tym silniku Nissan zmienił kształt miski olejowej, co skutkowało bardzo małą ilością oleju w silniku i ... przy bardzo szybkiej jeździe w silniku "zaczyna brakować" oleju i stąd zacierają się/przegrzewają pierścienie itd...

 

Należy też pamiętać o regularnej wymianie "oleum".

 

Edyta:

Upss myślałem, że to wątek o 1.8. :)

 

Pozdr.

S...

Edited by System
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...