pele Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 ile oleju lubi spalić ten siln ik, bo słyszałem, że te jedn. lubią olej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 (edited) Zarówno 1.5 jak i 1.8 lubią bo to w zasadzie te same silniki. Swój mam od nowości, aktualnie spala litre na 400km jazdy miejskiej. Zaczął spalać olej od przebiegu ok. 120000, następnie od 130000 do 150000 zaczął systematycznie zwiększać się apetyt do stanu aktualnego. Teraz mam ok 163000 Przyspiesza w normie więc myślę, że to uszczelniacze zaworowe poleciały. Edited August 10, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo aż tyle biorą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 ten sam problem pojawiał się w Mazdzie 1,8 - pierścienie tłokowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 czy kolega czytać potrafi? nie każdemu tyle biorą, tylko koledze wyzej akurat trafił się taki egzemplarz. Mi z kolei nic nie bierze, komu innemu pół litra na 1000km. Zależy jak sie uda kupić. DLatego warto przy zakupie przegazowac do odciki i sprawdzić, czy z rury nie polecą nibieskie kłęby dymu. Jeśłi tak, do odwrócić się na pieciei wracać czym prędzej do domu, bo auto na 100% popija olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 (edited) liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo aż tyle biorą? Nie wie czy biorą, mój tyle bierze, a mam go od nowości, dlatego domyślam się, że N16 na rynku wtórnym dzielą się na te przed remontem i spalające olej i na te po remoncie lub nawet dwóch (bo przebiegi z blatu i książki serwisowe to sobie można wsadzić), które go nie biorą. Edited August 10, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hektor3s Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Mi jak na razie to ucieka olej z pod miski olejowej jak będę rozrząd robił to wymieniem uszczelkę i zobaczę czy bierze coś olej. Przebieg 215 tyś km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romek1007 Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Mi nic nie bierze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansrpg Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 (edited) Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś? Edited August 18, 2013 by hansrpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Ja mam 1.5 i chlal do 1l/500km. Nie, to nie są żarty. Nie gubił nigdzie oleju, natomiast widać było ze próbuje przepalic, bo rura była okopcona jak cholera. Wymiana zaworów spotegowala spalanie. Pierścienie cześniej były zabezpieczone i była próba reanimacji, bez powodzenia, spalanie niemal od razu takie samo, po wymianie na nowki sztuki nawet 1mm nie schodzi od wymiany do wymiany. Raz mi zeszło, ale to wina śruby na pokrywie zaworów, która gwint straciła i nie trzymała. Teraz już jest git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś? Niestety, silnik suchy. Kopci na szaro po odpaleniu na zimnym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansrpg Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Faktycznie niestety. Pytanie czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Sprawdzenie kompresji na sucho i z olejem może potwierdzić lub wyeliminować jedną z tych rzeczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Jaki jest kozt sprawdzenia kompresji? Bo sadzę się na sprawdzenie z pół roku, ale mi schodzi. Na czym polega sprawdzenie na sucho i z olejem? Niby przyspiesza w normie tak na oko, choć po rozgrzaniu i mocnym bucie tez potrafi puścić dymka, więc może być i to i to. Teraz to się "modlę" żeby to 800km trasy przejechało, bo po miescie tak jak na codzień to nie problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Zależy od mechanika, ale to groszowe sprawy. Około 30zł, w każdym razie nie drożej, niż 50zł. Na rozgrzanym silniku mierzysz ciśnienie na każdym garze. Zapisujesz sobie wyniki. Następnie do każdego z garów strzykawką wpuszczasz jakieś 10ml oleju (tzw. próba olejowa) i ponownie mierzysz ciśnienie. Jeśli po próbie olejowej wyjdzie większe ciśnienie - puszczają pierścienie. Olej podczas próby ma za zadanie uszczelnić pierścienie. A tak na marginesie - polecam kupić sobie sprzęt do pomiaru ciśnienia. Teraz popatrzyłem, miernik firmy Bass Polska to koszt 60zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Trasę 800km zrobisz, ale po prostu weź ze sobą baniaczek oleju:) i w połowie dystansu sprawdź poziom i dolewka. No ja chyba ze 30 zapłaciłem, a jeszcze dodatkowo przed samą robotą sprawdzili ciśnienie i im wychodziło inne co prawda ale robili. Pierścienie chyba z 500zł kosztowały ale ręki uciąć sobie nie dam za koszta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Quadrat: Właśnie dlatego pytałem o koszt bo może sam bym sobie pomierzył. tomzyl: mam wrażenie że w trasie nie spali aż tyle, ale baniaczek w bagazniku na 100% będzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Mi zrobił na trasie W-wa - Gda - W-wa chyba 2 literki jak chlał na potęgę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 heh jednak spalił, 900km 2l poszły w atmosferę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 (edited) Mój 1.8 nie bierze oleju, ale ważna rzecz trzeba nalać olej przy wymianie do maximum - jak wiecie tylko w tym silniku Nissan zmienił kształt miski olejowej, co skutkowało bardzo małą ilością oleju w silniku i ... przy bardzo szybkiej jeździe w silniku "zaczyna brakować" oleju i stąd zacierają się/przegrzewają pierścienie itd... Należy też pamiętać o regularnej wymianie "oleum". Edyta: Upss myślałem, że to wątek o 1.8. Pozdr. S... Edited September 2, 2013 by System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.