The_Vego Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 (edited) Siemanko.. Mam problemik z ktorym nie umiem sobie poradzić... otóz jakis czas temu moja nyska zaczeła na traśie głośno skrzypieć/piszczeć nie wiem jak to nazwać, w lewym przednim kole.. zauważyłem że gdy lekko skręce kierownice lub delikatnie przycisne hamulec dźwięk znika.. a więc rozebrałem szczęki, przeczysciłem i nasmarowałem prowadnice i złożyłem licząc że coś pomoże.. i o dziwo na chwile było lepiej (chociaż wiekszych tras nie mialem) piszczało tylko przy hamowaniu. Niestety problem powrócił nasilony.. teraz pisk jest praktycznie od początku jazdy... Czy macie pomysły co to i jak z tym walczyć? p11 z 1998r hatchback Edited August 11, 2013 by The_Vego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlak Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 (edited) Witaj, sprawdź klocki hamulcowe czy się nie zużyły, druga przyczyna, możliwe że łożyska do wymiany. Edited August 11, 2013 by Pavlak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 klocki mam solidne wymienialem je w zeszłym roku, nie wiem tylko czy to norma ale jeden klocek u samego dolu jest pod kątem starty. Łożysko też mi przychodziło do głowy ale bylem z 2 miechy temu u mechanika to sprawdzał luzy i jedynie na prawym łożysku wykryl i dokrecił łożysko. podnioslem auto... luzów nie ma na łożysku.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Klocek nie powinien ścierać się pod kątem. Dużo osób i nawet mechaników to pomija, czaęto nowe klocki wchodzą bardzo pasownie w jarzmo. Kończy się to tym że jak lekko przyrdzewieją to blokują się w jarzmie. Należy je w tedy przyszlifować na szlifierce, tak by luźno pracowały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Czyli stawiać na klocki? Może być tłoczek/cylinderek do przeczyszczenia ? bo chyba łożysko odpada? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 The_Vego miałeś chyba na myśli że nowe klocki na przód są ścięte z jednej strony? ja jak u siebie wymieniałem to kupiłem trw i właśnie były ścięte z jednej strony to tą stroną w dół zamontowałem. a z tym piszczeniem to sprawdź czy piasta w łożysku nie ma luzu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 tak nowe klocki LPR(dodam ze piski zaczeły sie jakoś 10mies po założeniu ich) jak sprawdzić piaste? Auto podniosłem kołem pomachałem luzu nie wyczułem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Potwierdzam co mówi Marlos i ja też zakładałem TRW i są scięte z jednej strony tylko ja założyłem tym scięciem do góry . Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 też założyłem za pierwszym razem ściętym do góry, ale co chwilę mi piszczało i coś tarło po tarczy i stwierdziłem że piasek mi tam wpada albo co innego, jak odwróciłem klocki to mam święty spokój i ciszę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 (edited) Ja na razie zrobiłem 20K to nie powiem ale nic nie piszczy tylko ostatnio wymieniłem płyn na Valeo dot 5.1 {35zł} bo ten poprzedni a nie wiem co było gotował sie jak schamowałem kilka razy ze znacznej prędkości Pozdrawiam Edited August 12, 2013 by Vito8282 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 ja dziś chyba mało-kumaty jestem, ale jak można klocek założyc do góry lub do dołu.. przecież nie da sie ich obracac dowolnie:P Wiem ze poprostu nie kumam pojęcia o którym rozprawiacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 właśnie że można sobie je obracać, masz klocek od zewnątrz a jak go odwrócisz to założysz od strony zacisku, a ten co był przy zacisku dasz od zewnątrz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 właśnie że można sobie je obracać, masz klocek od zewnątrz a jak go odwrócisz to założysz od strony zacisku, a ten co był przy zacisku dasz od zewnątrz tak, ale używane było wcześniej pojecie "założyć ściętym do góry/do dołu" i tego nie rozumiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 spójrz tutaj: http://www.ceneo.pl/16492571 jest rysunek klocka i z jednej strony jest ścięty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Vego Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 no i po co te ścięcie i z której powinno być? Chodziło mi głownie o fakt używania formy "od góry" znaczy od ktorej strony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.