byczynho Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 (edited) Witam. Nasze nyski standardowo wychodziły na oponach 185/65 R15, do dziś jeździłem na oponkach 195/55 R16. Przymierzam się do zakupu 205/50 R16 ponieważ takie 16R najłatwiej dostać. Czy dla samochodu ta różnica jest bardzo odczuwalna? Czy spadek mocy będzie duży? Edited August 12, 2013 by byczynho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Teoretycznie szersze opony więcej spali . Pozdrawiam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Zamiast 185/65/15 możesz postawić auto na 195/60/15 - te opony są zamienne. Na 16 trochę stracisz momentu obrotowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byczynho Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Zdecydowałem, że postawię samochód na 185. Ja również słyszałem, że samochód na "mniejszych" kapciach spala mniej no i ma lżej się rozpędzić. Teraz moje pytanie, jakie kupić opony? Biorę pod uwagę takie: Continental ContiPremiumContact 5 185/65 R15 88 T Goodyear DURAGRIP 185/65 R15 88 T Dębica Passio 185/65 R15 88 T Dębica jest najtańsza i ma najgorsze opinie. Goodyear z tego co słyszałem to po prostu dobre opony no a Continental to opony które każdy zachwala i poleca nade wszystko. Zastanawiam się czy warto jest przepłacać 80 zł jeśli ja najwięcej jeżdżę 120km/h? Bardzo zależy mi na tym żeby opony były ciche. Do tej pory jeździłem na dwóch kompletach opon używanych i muszę powiedzieć, że jeździ się lekko mówiąc źle. Co polecacie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 (edited) Yyyyy? Spalanie? Jak się nie dba o ciśnienie w kapciach to tak jest, bo jakoś nie widzę istotnej różnicy w spalaniu. Na 185 zima 15" 5,7-6l klima trasa, na 215 lato 17" 5,8-6,3 klima trasa. Co do opon... Jako człowiek katujący kolejne Continentale Conti Premium, Yokohamy Drive , Dunlopy SP Sport w 17" stwierdzam największy + dla Continentala. Yokohama trochę wolniej się zużywa ale słabsza na deszczu, Dunlop najsłabiej na naszych drogach... Guma pęka po 2 latach na obwodzie. Jeśli chodzi o hałas to w moim mniemaniu Yoko wygrywa z Conti chociaż testy mówią co innego (być może w większych rozmiarach jest inaczej z ich głośnością). Edited August 12, 2013 by bartek9108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Ja na zimę mam kapcie 195/60/15 na lato 205/60/15 - różnica w spalaniu - żadna. 205 jest szersza od 195 o cały 1cm. Byczynho chcesz połączenie budżetówki i znośnej opony? Kup sobie Dębice Presto. niecałe 200zł/szt - nowa opona w rozmiarze 195/60/15 91H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy8401 Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 205 /50 R16 mogą być w dieslu nie powinieneś odczuć różnicy w mocy i spalaniu, ale nowe są dosyć drogie bo nissan ma trochę nietypową "rozmiarówkę" tańsze są 205 /55 R16 , ale i jedne i drugie mieszczą się w górnej tolerancji różnic średnicy 205/55 są o 10 mm wyrze od standardu a 205/50 0 10 mm niższe od standardu czyli jedne i drugie będą nieco przekłamywać na prędkościach pierwsze o ok. 3 km/h zawyżać drugie o tyle samo zaniżać ponadto 205/50 z racji że są niższe mogą zostawić niezbyt ładnie wyglądający prześwit między oponą a nadkolem, a 205/55 mogą ocierać z przodu o nadkole przy skręcie. Oczywiście tak może być ale nie musi. najlepiej zapytać kogoś na forum co na takich jeździ. Idealnym zamiennikiem co do średnicy jest 215/50 R16 ,ale to znowu może być zbyt szerokie . i na pewno najdroższe z tej trójki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 zamiennikiem na 16stki są opony na 205/55,a na 17stki 215/45 ja jeździłem na 205/50 R16, teraz wróciłem do 195/60 R15 i jest różnica odczuwalna. Na 16stkach pewniej samochód jedzie, ciut lepiej hamuje ale na 15stkach czuć że ma lżej gdy przyspiesza, tym bardziej że to tylko (teoretycznie) 90KM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 205/55 mogą ocierać z przodu o nadkole przy skręcie. Oczywiście tak może być ale nie musi. najlepiej zapytać kogoś na forum co na takich jeździ. Ja na takich jeżdżę - nic nie ociera. Na zimę mam stalowe 15" (z tym że nie pamiętam rozmiaru opon) i w mocy nie widzę żadnej różnicy. O spalaniu trudno coś powiedzieć bo zimą jest wyższe z zupełnie innych względów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Z marki polecam Toyo, mam już w drugim samochodzi model Proxy CF1 świetnie się sprawują. Większy rozmiar (obwód) opony spowoduje minimalne zmiejszenie spalania na trasie i odczuwalny spadek mocy. Co wymusi częste redukcje 4-5 w mieście. Ja wolę jeździć na takich oponach jak producent przykazał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maius Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Jeździłem na 205/55R16, teraz mam 205/50R16 i większe koło czuć, szczególnie, jak ktoś jest wrażliwy na punkcie osiągów samochodu. Ja po zmianie z zimówek 185/65R15 od razu czułem, że delikatnie słabiej się auto napędza, chociaż sam start z miejsca lepszy. Z 205/50 nie ma takiego problemu, jeżeli jest pogorszenie to niezauważalne. Jak chodzi o komfort to ja nie odczułem żadnej różnicy na niższym profilu na 16tu calach. Natomiast wg mnie jest zasadnicza różnica w hamowaniu, 185 w porównaniu do 205 w ogóle nie hamuje, nie wiem jak jest z 195 na 15tu calach. No i 15tki zimowe zdarzało mi się "kłaść" na boku na szybkim zakręcie (nieprzyjemne uczucie);D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byczynho Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Zamówiłem Dębice Passio 185. Bardzo zależało mi na Continental ContiPremiumContact 5 niestety z powodu wesela brata (nowy garnitur i prezent) cena oponek przekroczyła mój budżet Passio mają w miarę dobre opinie, jedyne na co narzekają ludzie to na hamowanie na mokrym asfalcie. Tym autem raczej dużych prędkości raczej nie rozwijam więc nie powinno być problemu. Mam nadzieję, że będę zadowolony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Zamiast Passio trzeba było wziąć Presto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byczynho Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 W cenie Presto miałbym Continental'e (244zł) a Passio kosztuje teraz na oponeo 164zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoneface Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Ja śmiało mogę polecić dwa modele w przedziale do 200zł za sztukę. Wcześniej jeżdziłem na Uniroyal Rain Expert, a gdy musiałem je wymienić przesiadłem się na Kleber Dynaxer HP2. Jedne i drugie w rozmiarze 185/65/R15. Obydwie znakomicie spisują się na mokrym i są ciche. Uniroyal ma tylko taką małą wadę, że jej bieżnik jest tak zaprojektowany, że zdaża się, że małe kamyczki zakleszczają sie w nim i czasami same nie potrafią się z niej uwolnić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byczynho Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Po przejechaniu klikuset km na nowych Dębicach mogę napisać, że jestem bardzo zadowolony. Ciche na tyle, że słyszę tylko silnik i powietrze ocierające o karoserię jeśli tak to można ująć. Jeśli chodzi o przyczepność to w porównaniu do moich starych - niebo a ziemia. Na moją jazdę oponki super ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafarar Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Moje Passio2 letnie właśnie kończą okres 5 lat sezonowej jazdy. Zadowolony byłem z zakupu nówek i nie zawiodłem się na nich w czasie użytkowania. Są to opony godne polecenia z przedziału średniej półki, z tym że zajmują w tym przedziale ostatnie miejsce. Jedyny ale jakie mogę powiedzieć na nie to: w ostatnim sezonie musiałem zamienić z tylną oś z przednią (na tylnej był większy bieżnik) i od razu zaskoczyła mnie lekka deformacja opon, które były na tylnej osi. W czasie jazdy i tylko w tym zakresie między 85 a 95 czuje wyraźne bicie na kierownicy. Nie pomogło wyważanie kół. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.