Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony wybrać?


byczynho
 Share

Recommended Posts

Witam.
Nasze nyski standardowo wychodziły na oponach 185/65 R15, do dziś jeździłem na oponkach 195/55 R16. Przymierzam się do zakupu 205/50 R16 ponieważ takie 16R najłatwiej dostać. 
Czy dla samochodu ta różnica jest bardzo odczuwalna? Czy spadek mocy będzie duży? 

 

Edited by byczynho
Link to comment
Share on other sites

Zamiast 185/65/15 możesz postawić auto na 195/60/15 - te opony są zamienne. Na 16 trochę stracisz momentu obrotowego.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowałem, że postawię samochód na 185. Ja również słyszałem, że samochód na "mniejszych" kapciach spala mniej no i ma lżej się rozpędzić. Teraz moje pytanie, jakie kupić opony? Biorę pod uwagę takie:

Continental ContiPremiumContact 5 185/65 R15 88 T

Goodyear DURAGRIP 185/65 R15 88 T

Dębica Passio 185/65 R15 88 T

 

Dębica jest najtańsza i ma najgorsze opinie. Goodyear z tego co słyszałem to po prostu dobre opony no a Continental to opony które każdy zachwala i poleca nade wszystko. Zastanawiam się czy warto jest przepłacać 80 zł jeśli ja najwięcej jeżdżę 120km/h? Bardzo zależy mi na tym żeby opony były ciche. Do tej pory jeździłem na dwóch kompletach opon używanych i muszę powiedzieć, że jeździ się lekko mówiąc źle.

Co polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Guest bartek9108

Yyyyy? Spalanie? Jak się nie dba o ciśnienie w kapciach to tak jest, bo jakoś nie widzę istotnej różnicy w spalaniu. Na 185 zima 15" 5,7-6l klima trasa, na 215 lato 17" 5,8-6,3 klima trasa.

 

Co do opon... Jako człowiek katujący kolejne Continentale Conti Premium, Yokohamy Drive , Dunlopy SP Sport w 17" stwierdzam największy + dla Continentala. Yokohama trochę wolniej się zużywa ale słabsza na deszczu, Dunlop najsłabiej na naszych drogach... Guma pęka po 2 latach na obwodzie. Jeśli chodzi o hałas to w moim mniemaniu Yoko wygrywa z Conti chociaż testy mówią co innego (być może w większych rozmiarach jest inaczej z ich głośnością).

Edited by bartek9108
Link to comment
Share on other sites

Ja na zimę mam kapcie 195/60/15 na lato 205/60/15 - różnica w spalaniu - żadna. 205 jest szersza od 195 o cały 1cm.

Byczynho chcesz połączenie budżetówki i znośnej opony? Kup sobie Dębice Presto. niecałe 200zł/szt - nowa opona w rozmiarze 195/60/15 91H.

Link to comment
Share on other sites

205 /50 R16 mogą być w dieslu nie powinieneś odczuć różnicy w mocy i spalaniu, ale nowe są dosyć drogie bo nissan ma trochę nietypową "rozmiarówkę"  tańsze są 205 /55 R16  , ale i jedne i drugie mieszczą się w górnej tolerancji różnic średnicy 205/55 są o 10 mm wyrze od standardu a 205/50 0 10 mm niższe od standardu czyli jedne i drugie będą nieco przekłamywać na prędkościach pierwsze o ok. 3 km/h zawyżać drugie o tyle samo zaniżać ponadto 205/50 z racji że są niższe  mogą zostawić niezbyt ładnie wyglądający prześwit  między oponą a nadkolem, a 205/55 mogą ocierać z przodu o nadkole przy skręcie. Oczywiście tak może być ale nie musi. najlepiej zapytać kogoś na forum co na takich jeździ. Idealnym zamiennikiem co do średnicy jest 215/50 R16 ,ale to znowu może być zbyt szerokie :) . i na pewno najdroższe z tej trójki.

Link to comment
Share on other sites

zamiennikiem na 16stki są opony na 205/55,a na 17stki 215/45

 

ja jeździłem na 205/50 R16, teraz wróciłem do 195/60 R15 i jest różnica odczuwalna. Na 16stkach pewniej samochód jedzie, ciut lepiej hamuje ale na 15stkach czuć że ma lżej gdy przyspiesza, tym bardziej że to tylko (teoretycznie) 90KM

Link to comment
Share on other sites

205/55 mogą ocierać z przodu o nadkole przy skręcie. Oczywiście tak może być ale nie musi. najlepiej zapytać kogoś na forum co na takich jeździ.

 

Ja na takich jeżdżę - nic nie ociera. Na zimę mam stalowe 15" (z tym że nie pamiętam rozmiaru opon) i w mocy nie widzę żadnej różnicy. O spalaniu trudno coś powiedzieć bo zimą jest wyższe z zupełnie innych względów.

Link to comment
Share on other sites

Z marki polecam Toyo, mam już w drugim samochodzi model Proxy CF1 świetnie się sprawują.

Większy rozmiar (obwód) opony spowoduje minimalne zmiejszenie spalania na trasie i odczuwalny spadek mocy. Co wymusi częste redukcje 4-5 w mieście.

 

Ja wolę jeździć na takich oponach jak producent przykazał.

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem na 205/55R16, teraz mam 205/50R16 i większe koło czuć, szczególnie, jak ktoś jest wrażliwy na punkcie osiągów samochodu. Ja po zmianie z zimówek 185/65R15 od razu czułem, że delikatnie słabiej się auto napędza, chociaż sam start z miejsca lepszy. Z 205/50 nie ma takiego problemu, jeżeli jest pogorszenie to niezauważalne. Jak chodzi o komfort to ja nie odczułem żadnej różnicy na niższym profilu na 16tu calach.

Natomiast wg mnie jest zasadnicza różnica w hamowaniu, 185 w porównaniu do 205 w ogóle nie hamuje, nie wiem jak jest z 195 na 15tu calach. No i 15tki zimowe zdarzało mi się "kłaść" na boku na szybkim zakręcie (nieprzyjemne uczucie);D

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem Dębice Passio 185. Bardzo zależało mi na Continental ContiPremiumContact 5 niestety z powodu wesela brata (nowy garnitur i prezent) cena oponek przekroczyła mój budżet :( Passio mają w miarę dobre opinie, jedyne na co narzekają ludzie to na hamowanie na mokrym asfalcie. Tym autem raczej dużych prędkości raczej nie rozwijam więc nie powinno być problemu. Mam nadzieję, że będę zadowolony :D

Link to comment
Share on other sites

W cenie Presto miałbym Continental'e (244zł) a Passio kosztuje teraz na oponeo 164zł.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja śmiało mogę polecić dwa modele w przedziale do 200zł za sztukę. Wcześniej jeżdziłem na Uniroyal Rain Expert, a gdy musiałem je wymienić przesiadłem się na Kleber Dynaxer HP2. Jedne i drugie w rozmiarze 185/65/R15. Obydwie znakomicie spisują się na mokrym i są ciche. Uniroyal ma tylko taką małą wadę, że jej bieżnik jest tak zaprojektowany, że zdaża się, że małe kamyczki zakleszczają sie w nim i czasami same nie potrafią się z niej uwolnić.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po przejechaniu klikuset km na nowych Dębicach mogę napisać, że jestem bardzo zadowolony. Ciche na tyle, że słyszę tylko silnik i powietrze ocierające o karoserię jeśli tak to można ująć. Jeśli chodzi o przyczepność to w porównaniu do moich starych - niebo a ziemia. Na moją jazdę oponki super !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moje Passio2 letnie właśnie kończą okres 5 lat sezonowej jazdy.

Zadowolony byłem z zakupu nówek i nie zawiodłem się na nich w czasie użytkowania.

Są to opony godne polecenia z przedziału średniej półki, z tym że zajmują w tym przedziale ostatnie miejsce.

Jedyny ale jakie mogę powiedzieć na nie to: w ostatnim sezonie musiałem zamienić z tylną oś z przednią (na tylnej był większy bieżnik) i od razu zaskoczyła mnie lekka deformacja opon, które były na tylnej osi. W czasie jazdy i tylko w tym zakresie między 85 a 95 czuje wyraźne bicie na kierownicy. Nie pomogło wyważanie kół.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...