Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG Hmm... Tak czy nie??


terano1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie pytanie: zakładać czy nie zakładać lpg jest jednoznaczne z pytaniem: korzystać z auta ile trzeba czy postawić na parkingu i tylko w niedzielę autko odpicować i do kościółka :-)

 

Ja jestem zdecydowanie ZA i jakoś nie obrażam się jak mnie od kuchenek wyzywają :-) A jazda autobusem to strata cennego czasu (przynajmniej w Łodzi).

 

No i mam taki cichy plan w mojej przyszłej wymarzonej Primerce załorzyć sobie lpg V generacji ;-) (wtrysk w fazie ciekłej) A wtedy nikt mi nie powie, że jeżdźę kuchenką :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek Węgorzewski

mam w N15 gaz od stycznia tego roku jestem bardzo zadowolony. montowany w Mławie- polecam moge dac telefon. prawie niem róznicy miedzy gazem a PB nawet zklimą. wiem co mowi bo to 3 samochodzik na gazie. :lol: polecam a mlawa to centrum polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrówa, ty jesteś zgrzany instalacją Holenderską!! tylko jest nie wiele warsztatów które potem chcą grzebać przy niej lub wymieniać jakieś podzespoły, a wiadomo że wszystko ulega zużyciu.

A zakładajć LPG trzeba mieć to także na uwadze.

Z tego co wiele razy mówiłeś na spotach to wszystkie auta które miałes ty lub bardziej Tw. rodzice mimo dużych pojemnosci silnika nigdy nie miały instalacji gazowej, wiec czemu uważasz że jeśli LPG to tylko Holenderska? Jakiś stereotyp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady i opinie, ale i tak przez najblizszy tydzien nie zaprowadze almy do gazownika bo troche mi sie zachorowalo i jestem przykuty do lozka :( jeszcze raz dziex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście że tak , mam założony gaz BRC *mikser* i wszystko chodzi perfekcyjnie ... na zbiorniku 34 litry robie 400 km przy jeździe do 130km/h...poprostu rewelacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie z działu gazowego:

jaki rodzaj instalki macie w N15 97 rok motor 1,4 ?

są opinie mówiące że II generacja i plastikowy kolektor to raczej kiepski pomysł - a jak to wygląda w praktyce ?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie z działu gazowego:

jaki rodzaj instalki macie w N15 97 rok motor 1,4 ?

są opinie mówiące że II generacja i plastikowy kolektor to raczej kiepski pomysł - a jak to wygląda w praktyce ?

Pozdr.

Zalezy od producenta instalki i montazu. Ja mam rocznik 98 instalke 2 gen i moge ja pochwalic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie z działu gazowego:

jaki rodzaj instalki macie w N15 97 rok motor 1,4 ?

są opinie mówiące że II generacja i plastikowy kolektor to raczej kiepski pomysł - a jak to wygląda w praktyce ?

Pozdr.

 

Plastikowy kolektor? U mnie metalowy, instalacja II gen. ale jakbym zakładał to bym dołorzył pare groszy i kupił sekwencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie z działu gazowego:

jaki rodzaj instalki macie w N15 97 rok motor 1,4 ?

są opinie mówiące że II generacja i plastikowy kolektor to raczej kiepski pomysł - a jak to wygląda w praktyce ?

Pozdr.

 

Plastikowy kolektor? U mnie metalowy, instalacja II gen. ale jakbym zakładał to bym dołorzył pare groszy i kupił sekwencję.

 

pare groszy.....eee....a gdzie rozdaja takie tanie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zakładał. Przez ostatnie 5 lat zrobiłem na gazie 220 tys. (z czego 110 tys nissanem). Przyznam sięszczerze, że nie odczułem różnicy w jeździe na benzynie lub na gazie (oczywiście poza różnicą w kosztach). W Primerce miałem instalkę BRC. W warsztacie gość mi mówił, że Nisso nie lubią gazu. guzik prawda. Przez te 110 tys. byłem 2 razy na wymianie filterka gazu i po 65 tys na regulacji. W poprzednim aucie miałem instalkę Landirenzo (tez niezła). Z tego co suie orientuję można tanio wstawić sekwencję pd Radomiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie z działu gazowego:

jaki rodzaj instalki macie w N15 97 rok motor 1,4 ?

są opinie mówiące że II generacja i plastikowy kolektor to raczej kiepski pomysł - a jak to wygląda w praktyce ?

Pozdr.

 

plastikowy w N15??? Ja też miałem metalowy i instalka za 1800 zl juz smiga 20 000 km i 11 miesięcy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencję można już załorzyć za 2800, więc chyba warto pomyśleć ;-)

choć tak standartowo chodzą po 3500 :-D

 

Co do Nissana to ważne, żeby gaz zakładał ktos kto zna te samochody bo z tego co wiem to ich gazowanie jest dośc trudne i wymaga doświadczenia.

W przeciwieństwie do Toyoty czy Hondy nie słyszałem o przeciwskazaniach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Nissana to ważne, żeby gaz zakładał ktos kto zna te samochody bo z tego co wiem to ich gazowanie jest dośc trudne i wymaga doświadczenia.

W przeciwieństwie do Toyoty czy Hondy nie słyszałem o przeciwskazaniach ;-)

Miałem najnowszy silnik Toyoty 4ZZE i nic przez 35 tys z gazem sie nie działo ani z silnikiem, ani z gazem (poza tym, że Toyoty żłopią olej jak opętane). Moje zdanie jest takie:

żaden gaz nie zaszkodzi głowicy przystosowanej do paliwa bezołowiowego.

Każdy gaz - podobnie jak i benzyna zaszkodzą każdemu silnikowi - jesli jest zbyt uboga mieszanka - bo wtedy wypala gniaazda zaworów. Na sekwencji jest to mało prawdopodobne pod warunkiem zamontowania odpowiednio wydajnych (dużych) wtrysków i reduktora. Elektronika dobrze zestrojona ustali skład mieszanki optymalny, podobnie jak ECU benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Toyoty (przynajmniej tych z końca lat 90 i nowszych) dowiedziałem się, że wypuszczono Yarisa z fabryczną instalacją gazową. Okazało się, że autka te były wyposażone w inne silniki, specjalnie przystosowane do gazu.

 

Drugi przykłąd to znajomy znajomego i jego Corolla.Gość zrobił 80 tyś na lpg i głowica do wymiany, ale faktem jest że nie wiem jak autko było eksploatowane.

 

Mój kumpel z pracy z kolei jeździ Cariną z lpg i zero problemów, ale to były stare technologie bez VVTi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sie ma

 

Mam N16 z 03r 1.8 z salonu po przejechniu 11 tys km wstawilem Gaz sekwencje BIGAZ w serwisie autoryzowanym w wawie przez co mam caly czas gwarancje. Instalka sprawuje sie bez zarzutu tylko raz spalil sie bezpiecznik ale to drobiazg teraz ma 44 tys km , 2 razy wymienilem filtr i ustawilem elektonike no i jestem b. zadowolony.

Na benzynie palila alma 10L, teraz ok 11.5L gazu

Polecam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslę, że problem gazu i głowic opiera się na podstawowej zasadzie -rzeba regulować luzy zaworów. W przypadku Toyot z VVTi niezwykle upierdliwe bo trzeba dobierac i szlifować płytki - i nie każdy umie a niejeden spartoli (koszt regulacji to ok. 400PLN). Nie wiem jak regulują sie zawory w Nissanach w motorach ze zmienną fazą rozrządu, ale sądzę, że podobnie - hydraulika i płytki pod wałki. Konieczne wydaje się sprawdzanie zaworów - jak juz wystapi podparcie zaworu - amen głowica do wymiany - po prostu zawór podparty szybciutko sie wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to są płytki, ale nie słyszałem żeby ktokolwiek je regulował. Przynajmniej moja Almerka jeździ na gazie od prawie dwóch latek i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w N15 97 jaki jest kolektor? plastikowy czy metalowy?

 

metalowy

 

A wracając do tematu, patrząc na spadające ceny benzyny i rosnące ceny gazu to interes z lpg przestaje się opłacać :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam jak zwykle zdania naukowców podzielone, ale jak najlepsza generacja LPG IV czy V a może III do almerki N16 poj. 1,5 z 2006 r. 90000 km.

 

kolega górnik roku :rolleyes:

temat sprzed 4 lat wykopał.

 

4 jest optymalna

 

może być stag4 (lub premium jeszcze lepiej), tylko trza uważać, żeby gazownik dał przyzwoite wtryski i parownik.

Lub też BRC np sequent24, jeszcze lepiej, ale to juz koło 500zł drożej niż stag wyjdzie

 

jak mam staga 4, wtryski magic jet, parownik to mocniejsza alaska i nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...