Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pukanie podczas skręcania


Guest Teekno

Recommended Posts

Guest Teekno

Witam.

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Nissana Almery N16 z 2001r. Dzisiaj odkryłem jakieś dziwne puki z przodu zawieszenia podczas skręcania przy bardzo małej prędkości na 1 i 2 biegu prawie bez używania gazu. Na placu kręciłem się w koło na 1 i 2 oraz na wstecznym również to występuje. Problem pojawia się przy mocniejszym skręcie a nie na delikatnym łuku i jest słyszalny tylko przy bardzo małej prędkości. Jeśli zacznę przyspieszać to częstotliwość pukania zwiększa się proporcjonalnie aż do momentu gdy na liczniku pojawi się 20 - 30 km/h. Co to może być, z tego co znajomy mówił to raczej nie przegub. Często jest to słyszalne aczkolwiek czasem zdarzają się chwile, że nie puka nic. Są to delikatne, głuche puknięcia. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem, co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Skoro mówisz ze nie zawsze to występuje to jeżeli masz mozliwosc zejscia do kanału to sprawdz czy na którymś odcinku wydech nie ma luzów, jakas guma nie wyleciała, poruszaj na zgaszonym silniki prawo lewo gora dol czy przypdakiem gdzies nie obija o bude u mnie tak było, jezeli nie to to chyba jedynie przegub zostaje

Link to comment
Share on other sites

Guest Teekno

Mysle, ze bede mial okazje zobaczyc ten wydech. Cos mi mowi, ze to raczej nie bedzie to bo nawet jak toczy sie na luzie przy zakretach to slychac. Regularnie, ten sam odstep czasu miedzy jednym puknieciem a drugim, natomiast w miare stopniowo zwiekszania predkosci coraz szybciej puka az do momentu, gdy na liczniku bedzie ok. 20-30 km/h. Mysle ze nie jest to pilna usterka bo za pare dni jade na wakacje tym samochodem :-)

Link to comment
Share on other sites

a to czasem nei jest przegub ?? :D 

Link to comment
Share on other sites

ja stawiam na przegob :wacko:  skrec kola na maksa i zrob kilka kolek w lewo i prawo i bedziesz wiedzial, na ktorym kole ci stuka :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Guest Teekno

Tak też zrobiłem i stuka jak kręcę kółka w lewo i prawo również, ba nawet na wstecznym w lewo i prawo. Nie wiem skąd dźwięk może dochodzić ale obstawiam bardziej prawą stronę. Jest również bardzo delikatnie wyczuwalne drgnięcie na kierownicy w momencie kiedy puka. Jeśli to przegub, to ile mogę jeszcze z tym jeździć? 

Link to comment
Share on other sites

Jak przegub zupełnie padnie to po prostu auto nie pojedzie - wrzucić bieg, puścisz sprzęgło i samochód zamiast ruszyć to będzie stał w miejscu.

Link to comment
Share on other sites

wcisnij smar nowy w przeguby powinno wyciszyc na jakis czas mi wyciszyło na 2 lata ale to taki pólsrodek 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...