szalik777 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Witam wszystkich! przymierzam się do wymiany zderzaków w moim Patrolu Y61 na metalowe. Jednakże mam wątpliwości czy nie będę miał problemów jak wyjadę z kraju z nie seryjnymi zderzakami. czy ktoś ma może doświadczenie w tej kwestii i może mi coś więcej powiedzieć na ten temat? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazimierzm Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 mysle ze zadnego z tym problemu nie bedzie, z robitą d*pą sie jezdziło i nikt sie nie czepiał, jedynie do czego na rzut oka maga sie doczepic to grubosc bieznika opon u naszych zachodnich sasiadów min chyba 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsokol Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Ja też jechałem przez niemcy bez kierunkowskazu - bo się potłukł i nikt się nie przyczepił więc to raczej łut szczęścia a nie reguła - mojego kumpla zgarnęli za jakąś mniejszą pierdołę i musiał się holować z autostrady - więc reguły nie ma. Ale niefabryczny zderzak nie jest usterką i jeśli masz ważny polski przegląd to możesz po całej unii jeździć bez czepiania się (któraś tam dyrektywa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr1717 Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Witaj Reguła jest prosta, ma być ważne badanie techniczne, a zmienione elementy muszą posiadać homologację - chodzi o bezpieczeństwo pieszych i współpracę z poduszkami powietrznymi. Zderzaki z internetu raczej homologacji nie mają bo jest droga, więc ryzyko jest - upierdliwy policjant może kazać odholować auto, choć bronienie się polskim badaniem technicznym ma szansę sukcesu. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
scuaz Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 to ciekawe kto da homologacje na zderzak z blachy 4mm do 2007 ujdzie bo nie wszystko było homologowane ale po 07 na wszystko musi być homologacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michailq Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 a spytam czy warto zmieniać zderzaki na metalowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NUREK MAV Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 do przedmówcy ... to zależy jak chcesz użytkować auto i do którego momentu w tzw "wyścigu zbrojeń" się posuniesz ... ... jedni są za inni przeciw a kieszeń mówi co innego. Opcja moja : przód ,tył,boki zmienione na stal;reszta sprzedana póki cała i coś moża było odzyskać bo w terenie i tak się połamie lub zniszczy. z mojego mizernego doświadczenia to już dawno bym połamał to co było do połamania łącznie z nadkolami... ... jak zrobisz twoja sprawa ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldek Wrocław Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy zamontowany element ma posiadać europejski znak homologacji. I obrona polskim ważnym przeglądem technicznym może prędzej skutkować wszczęciem postępowania względem diagnosty niż uratowaniem d*py właścicielowi. Więc lepiej się tłumaczyć tym, że zamontowałeś go po przeglądzie niż iść w zaparte i strugać wariata. Niestety - wraz ze zwiększającą się liczbą samochodów terenowych na drogach rośnie również poziom znajomości przepisów przez służby nadzorujące . Czy nam się to podoba czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.