gruberek11 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Witajcie Koledzy! Mam Nissana primere p11 rocznik 1997 silnik 1.6 16v. Problem jest taki że silnik się dławi. Na postoju czy w trasie muli go ok 2500-3000 rpm jak wcisnę gwałtownie. Jak delikatnie przyciskam rownomiernie to jest w miare okey ale nie idealnie. Check się nie pali, odpala normalnie.Co sprawdzić ? Ten silnik ma przepływomierz? Łańcuszka rozrządu jakoś specjalnie nie słychać. Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 A temperatura jest w normie czy sie słabo podnosi wskazówka? nie ma dziury w przewodach powietrza? świece dawno zmieniane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Temperatura idealnie, przewody? w którym miejscu? Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check? Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Temperatura idealnie, przewody? w którym miejscu? Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check? Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje? Rozumiem że to silnik GA16DE? Jeśli tak, to Check się nie zaświeci od rozciągniętego łańcucha. Łańcuchy są 2 i rozciągnięcie może dawać ten efekt. Warto obejrzeć pracę silnika w DataScanie - sprawdzisz MAF, TPS, czujnik temp. Jak jesteś gdzieś z zach Mazowsza, to można nawet u mnie ;-). Jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu? Conięcie zapłonu o 5-6 stopni da podobny efekt. Do sprawdzenia również EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Sprawdź wszystkie gumowe wężyki, czy któryś nie jest sparciały i popękany. Jak będziesz wymieniał to musisz kupić takie do benzyn i olejów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Machałem aparatem zapłonowym - 0 efektu, Dałem do mechanika ma zdiagnozować dam Panowie znać co to było. Ile może kosztować robocizna za wymiane łańcucha? I częsci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Rozrząd dobry koło 800-1200zł do tego robocizna. Napisz skąd jesteś, może znajdzie się ktoś z forumowiczów, kto Ci pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 3 miasto, ale jak 800 zł, nie zależy mi na super jakości, na allegro widzialem zestawy po 350 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Tak i jak kupisz ten za 350zł to za rok lub szybciej powtórka z rozrywki. Jak Ci rozrząd nie klekocze i nie wyje to nawet go nie ruszaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 No tak, ale możliwe żeby rozrząd był w miare cichy i on był przyczyną takich objawow? A może czujnik temp? Gdzie on się znajduje tj. czujnik idący na ecu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Ty masz service manuala: http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Nissan/Primera+P11+service+manual+-+Europe+version To, że się dławi to nie jest wina rozrządu. Czujnik temp. cieczy chłodzącej też bym wykluczył. Przyczyną tego, że samochód jest mułowaty może być to, że ma za mało powietrza na dolocie, choć w przypadku 1.6 to mało prawdopodobne. Tam jest miejsca pod maską od groma i ma skąd brać powietrze, tylko ciepłe. Doprowadź nadmuch zimnego powietrza to raz. Dwa zobacz w jakim stanie jest przepływomierz. Trzy wymień filtr powietrza. Cztery przegoń go ze dwa razy w miesiącu porządnie do odcinki - tzn 1 do oporu - pedał w podłodze zmiana na 2 to samo, 3 jak wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 TAM JEST PRZEPŁYWKA ZINTEGROWANA Z przepustnicą? tzn mułowaty jest tak że ledwo wkręca się na obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Przepływomierz jest zaraz za filtrem powietrza - czyli gdzieś w tych okolicach co napisałeś Pogoń go parę razy spod świateł do odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Witajcie Sprawdzone: pompa paliwa, dolot, przsepustnica, wydech czy nie zapchany itd Byłem na diagnostyce wyszło: - błąd 16 tcm przeł sygn - co to takiego? w serwisie nie wiedzieli heh - tylni czujnik grzałki prawej - lambda? ale tam jest chyba tylko jedna a tutaj napisane że tylnej Chyba wdłg łańcuszek rozrządu Zmienie lańcuszek innej mozliwosci nie widzę, nawet przepływkę sprawdziłem. ZNacie Panowie jakiegoś mechanika z 3miasta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Po co ruszać łańcuch jak jest dobry? Moja P10 na wyciągniętym jeździła bardzo ładnie. Nie ładuj się w koszty zrób na początek wszystko to, co jest najtańsze. Dałem Ci link do service manuala ściągnij go, posprawdzaj to, co jest opisane w rozdziale EC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Wydaje mi sie że lańcuch słychać na ciepłym stad pomysł aby go wymienić co jeszcze można sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Na jakim oleju jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 10w40 , Wymieniona nawet pompa paliwa została, sprawdzone filtry, odczepiony wydech, egry, rurki, rureczki, filtr, paliwo wszystko został rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 10w40 , Wymieniona nawet pompa paliwa została, sprawdzone filtry, odczepiony wydech, egry, rurki, rureczki, filtr, paliwo wszystko został rozrząd A próbowałeś jeżdzić przy odłączonym EGR? Rurka pomiędzy wydechem a EGR drożna?. Filterek filcowy ok?, zaworek PVC ok? Czujnik położenia drążka zmiany biegów ok? Jakie były odczyty czasu wtrysku i MAF na b.jałowym. A w ogóle czy przepływka jest czysta? Przed Primą miałem Almerę 1.4. Na początku założyłem LPG II generacji - mikser tak zabużał odczyty MAF że na benzynie auto pomiędzy 2-3,5krpm łapało potężnego doła. Potem zmieniłem na sekwencję i już było ok. Kiedy kupiłem moją Primę (zresztą o kogoś z tego forum) to rozrząd rzęźił niemiłosiernie, ale efektu doła 2500-3000 nie było, tylko w moim odczuciu trochę dużo palił. Rozrząd wymieniłem i w zasadzie nic się nie zmieniło. Potem dopatrzyłem się że kolektor wydechowy był pęknięty w okolicy gwintu sondy, po wymianie kolektora spalanie zauważalnie spadło (0,7-0,8 l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habier Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Witam was mam taki problem z moją p11 1.8 6V 2000r otóż podczas jazdy musze gazować żeby ruszyć z pod świateł jak zejde poniżej 2000 obrotów to nim szarpie strasznie traci moc totalny muł cały czas pali się check engine miałem sprawdzane świece przepływomierz cewki wymieioe czujnik połżoenia wału i wałka rozrządu też i cały czas się dusi jakie to mogą byś objawy czy rozrząd już pada czy czujnik zmiany faz rozrządu?? prosze pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Skoro pali się check engine to wystarczy sprawdzić czemu i będziesz miał odpowiedź - na forum jest porada jak zrobić autodiagnostykę, wystarczy Ci do tego spinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruberek11 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Filterek? zaworek ? gdzie szukac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_P88 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Jak mówi NRB odczytać błędy napisać co jest grane a później będziemy myśleć . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. Trochę nie rozumiem - piszesz że wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz ,a w następnym zdaniu że poza hałasem nic się nie działo. Ad pytania gruberek11 - zaworek jest w pokrywie zaworów po stronie odmy łączącej kolektor ssący z pokrywą. Filterek filcowy jest pod filtrem powietrza, tam gdzie wchodzi odma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.