Robko30 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Witam Forumowiczów, Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem. Jezdze Qashqaiem 2.0 dci 4x4 i ostatnio zauważyłem, że przy włączonym trybie auto na pewnej predkosci pojawia sie wibracja tylnej osi. Wibracja ta znika kiedy wybieram opcję napedu tylko na przednie kola. Mechanik oglądał i mówi że przegub się kończy, a że w tym modelu nie wymienia sie samego przegubu to bede musial wymienic całą półośkę. Samochód ma przejechane juz 260 k km. Będę wdzięczny za podpowiedzi. pozdrawiam Robko30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc123456 Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Też mi się taki objaw pojawił i niestety się nasila. W serwisie rok temu przypuszczali że to przez rdzę na wale ale wtedy objawy były mniej wyraźne. Może to faktycznie ta półośka? Ktoś jeszcze miał taki problem? Przed zima muszę zrobić a jak wiadomo do serwisu najlepiej jest jechać z gotową diagnozą..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karminadel Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Witam Forumowiczów, Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem. Jezdze Qashqaiem 2.0 dci 4x4 i ostatnio zauważyłem, że przy włączonym trybie auto na pewnej predkosci pojawia sie wibracja tylnej osi. Wibracja ta znika kiedy wybieram opcję napedu tylko na przednie kola. Mechanik oglądał i mówi że przegub się kończy, a że w tym modelu nie wymienia sie samego przegubu to bede musial wymienic całą półośkę. Samochód ma przejechane juz 260 k km. Będę wdzięczny za podpowiedzi. pozdrawiam Robko30 Ale zastanawiam się jaki to ma związek z pozycją AUTO. Wg mojej wiedzy w trybie AUTO samochód i tak dalej pracuje jak przednionapędowy, a tylna oś dołącza tylko jak wykryje uślizg przedniej. Biorąc pod uwagę porę roku - to przy normalnej jeździe przez całe lato ani razu się nie włączy (poza umyślnym ruszaniem z poślizgiem czy jazda na sypkim podłożu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Koła są jednakowych rozmiarów?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karminadel Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Eeee jakoś mi się nie chce w to do końca wierzyć - osobiście tez widziałem (nie w tym modelu) jakieś animacje, słupki jaki jest ro rozdzielane. A to chyba działa 1-0 (wł/wył) Jako główny argument, że to nie może cały czas działać - to brak dyferencjału między osiami. Na asfalcie długo by to nie pojeździło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karminadel Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Czytałem tylko instrukcje do Suzuki SX4 - odradzano tam używanie systemu 4x4 na asfalcie i w zakręcie. W związku z brakiem dyferencjału w systemie powstają degradujące naprężenia. Oczywiście nie uszkodzi się przez to systemu - ale nie jazda nim na suchym asfalcie skróci jego żywotność. EDIT Trochę poczytałem, odświeżyłem wiadomości - i faktycznie moment jest przekazywany płynnie oraz sa systemy gdzie ciągle częśc momentu mimo niby reozłączonego 4x4 idziemimowolnie na druga oś. Nauki nigdy za wiele - sprowokował mnie strider do poczytania ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.