a_o_s Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 pogrzebałem w starych postach ale mimo tego, ze podobne tematy były poruszane, u mnie jest chuba nieco inaczej. 1. Mam kłopot z wrzuceniem 1, 2 i wstecznego ale nie ciągle lecz tylko od czasu do czasu. Wydaje się, że nie ma to związku z rozgrzaniem silnika, poziom płynu hamulcowego jest też ok [jest on niedawno wymieniany]. pod skrzynią biegów jest niewielkie zawilgocenie ale można powiedzieć że jest ona trochę spocona a nie że olej się wylewa. Co mi zatem pozostaje? czy to moze być sprzęgło? czemu zatem problemy występują czasami a nie ciągle? 2. przy dużej prędkości czuć niewielkie drgania na kierownicy po naciśnięciu hamulca. to występuje tylko powyżej 110-120km/h. drgania nie sa też szczególnie mocne. do tego hamulce przednie piszczą trochę. jakieś 2 miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki. czy jest się czym niepokoić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanik3 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 sprawdź poduszkę pod skrzynia /silnikiem, u mnie tez ciężko czasem wchodziły, po wymianie wszystko wróciło do normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zuzinho7 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 2. Wiesz co to już chyba jakaś przypadłość w tych Nissanach, ja kupiłem swoją P12 około 3 miesięcy temu, jak wracałem po zakupie właśnie podczas hamowania miałem drgania, samochód trafił do mechanika - diagnoza zwichrowane tarcze. Przetoczył i był spokój przez około 3-4 tygodnie. Jechałem na wakacje i przy dużych prędkościach znów to samo, byłem na Słowacji i dużo hamowałem więc trochę się zagrzały tarcze, problem wtedy jakby ustąpił na tydzień a teraz mam to samo, jedynie przy wyższych prędkościach. Rozmawiałem ze znajomym i mówił aby to zbagatelizować i jeździć i tyle... chyba że to będzie naprawdę tak mocne że z rąk Ci będzie wypadać no to przetoczenie tylko które podejrzewam efekt da na krótki czas. -- Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_o_s Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 ale te tarcze były wymieniane niedawno?! czy to oznacza że niewłaściwa tarcza została wsadzona? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zuzinho7 Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 (edited) Nie to że zostały źle wsadzone nie jest przyczyną na pewno. Trzeba by szukać gdzieś problemu konstrukcyjnego mi się wydaje. Gdzieś już kiedyś na forum czytałem że ktoś wymieniał 2 razy tarcze i za każdym razem to samo. Z jakiejś przyczyny się wichrują i sam też nie wiem dlaczego i mechanik u którego robię samochód również. Powiedz mi masz autko postawione na alufelgach? Myjesz auto na myjni automatycznej? -- Pozdrawiam Kamil Edited August 22, 2013 by Zuzinho7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 (edited) Przyczyn bicia tarcz hamulcowych a tym samym przenoszenia drgań na kierownicę podczas hamowania może być kilka, a mianowicie pokonanie głebokiej kałuży z bardzo rozgrzanymi tarczami co spowoduje ich odksztacenie, nieprawidłowy montaż tarcz podczas ich wymiany tzn. niedokładnie oczyszczona powierzchnia przylegania piasty do tarczy hamulcowej - pozostałości brudu lub rdzy, kiepskiej jakości materiał z którego wykonana jest tarcza hamulcowa i rzadziej krzywa piasta powodująca krzywienie nowo założonej tarczy. Edited August 24, 2013 by Fazzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_o_s Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę te tarcze, choć nie pamiętam abym je katował w jakikolwiek sposób, o którym piszecie. A co do poduszek skrzyni biegów. czy to jest ta sama poduszka co poduszka silnika? czy jest ich więcej niż jedna i jak można samemu sprawdzić ich stan zużycia? Jeśli ktoś będzie jeszze wiedział czy te poduszki sa hudrauliczne czy tylko gumowe to byłbym już wniebowzięty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jeśli chodzi o hamulce, to miałem bicie na kierownicy właśnie przy hamowaniu od około 100 km/h i szybciej. Wymieniłem tarcze i klocki i problemu nie ma już od roku, auto hamuje porządnie. Kupiłem tanie tarcze i klocki i spełniają odpowiednio swoja funkcję. Ważne, aby przy montażu, wszystko dokładnie oczyścić z rdzy i brudu, głównie miejsce gdzie płaskie powierzchnie się stykają, czyli miejsce kontaktu tarcza-piasta. Co do ciężko pracujących biegów, jeśli masz problem z jedynką i wstecznym, na 90% obstawiam kończące się sprzęgło. W Micrze u żony jak nie dawało się już wbić wstecznego, zmieniłem kompletne sprzęgło. Stare, zdjęte z samochodu: docisk przypalony, tarcza zużyta do samych nitów, łożysko to grzechotka już była. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) A ja stawiam na 100 procent cieknacy wysprzeglik czego objawiem sa slady oleju a raczej plynu hamulcowego pod skrzynia, jezeli chodzi o bicie przy hamowaniu a tarcze uwazasz ze sa ok to u wulkanizatora sprawdz wywazenie i czy ktoras opona nie dostala jaja pionowego ( zdarza sie po wpadnieciu z duza predkoscia w dziure na drodze a nie zdazylismy wychamowac ), moze byc luz na podporze polosi prawej tam gdzie jest kielich przegubu i lozysko podpierajace Edited August 28, 2013 by voyager1956 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 A ja stawiam na 100 procent cieknacy wysprzeglik czego objawiem sa slady oleju a raczej plynu hamulcowego pod skrzynia To jest 1,8. Nie ma wysprzęglika wewnątrz skrzyni. Siłownik popychający łapę sprzęgła jest na skrzyni biegów i jakby ciekł, byłoby to widać gołym okiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_o_s Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 wymiana podszki silnika pomogła i teraz biegi działają bardzo sprawnie. A sama poduszka była nieźle zmasakrowana. co do hamulców, to chyba się unormowało. Coprawda dalej lekko piszczą, szczególnie przy dużym skręcie kierownicą i jednoczesnym hamowaniu [np. w czasie parkowania, wjazdu do garażu itp] ale w czasie jazdy problem trzęsienia zniknął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolo Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 dużo dałeś za poduszkę ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_o_s Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 nie odpowiem, bo robiłem sporo rzeczy z zawieszenia przy okazji i poduszka była tylko cząsteczką w morzu ale pamiętam, że nie była to jakaś powalajaca kwota na tle innych części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.