dolek Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Witam. Mam problem z poborem oleju przez mojego Qashqaia 2,0b . Przebieg 60tyś . Kupiłem go gdy miał 57tyś i zmieniłem olej na Castrol Edge 5w-30 zalecany przez nissana . Po przejechaniu 2 tyś km dolałem już 1l oleju i po następnym tysiącu olej na bagnecie zbliża się do minimum. Czy może ktoś miał podobny problem .Wycieków z silnika nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 A na jakim oleju ten samochod prędzej jeździł. Może ma w rzeczywistości więcej kilometrów przebiegu niż podajesz i silnik był zalany olejem mineralnym. Teraz po zalaniu oleju syntetycznego wymyło Ci wszystkie zaniczyszczenia i trochę się rozszelnił a silnik bierze olej. Może też ktoś go prędzej przegrzał i teraz tak to wygąda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Ja bym odszedł od Castrol Edge. Wiele osób zgłasza, że ma problemy ze zużyciem przy tym oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Podobno silniki Nissana nie bardzo lubią się z Castrolem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Nie tylko Nissana - Toyoty też. Kiedyś to nawet silniki Toyoty padały jak muchy od Castrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 To jest raptem 0.5 l/1000 - co zapewne mieści się w normie... Jeżli spadanie o połowę - co wypadku przejećia z Castrola na coś innego jest jak najbardziej realne, to zyżycie stanie się praktycznie normalne. Osobiście obstawiam, że spadnie bardzej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Oczywiście masz rację, ale w zalezności od warunków i stylu jazdy, dwu litrowy silnik może kapkę oleju łyknąć. O Castrolach słyszy się ostatnio wiele złego. Nawet warsztaty odchodzą oo tego oleju, bo zwiększa się liczba niezadowolonych klientów. Pierwsze co trzeba zrobić, to zmienić olej. Potem ewentualnie szukać dalej. Spalanie oleju w większych ilościach zawsze oznacza spore wydatki. Ograniczenie tego "spożycia" do rozsądnych rozmiarów jest w zasadzie załatwieniem sprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 (edytowane) Mobila1 olać, Castrola to w życiu bym nie zalał. Zalej Valvoline, Petronas, Ravenol albo Liqui Moly. A jak masz dużo kasy to Millers, Royal Purple. Edytowane 24 Sierpnia 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Dość intrygująco prezentuje się ten Ravenol - zwłaszcza z dedykowanym olejem do "japończyków". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Ravenola zalałem do siebie do skrzyni i nie mogę złego zdania powiedzieć o nim. Zresztą szybciej bym zalał silnik olejem Ravenola niż Castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Mobila1 olać, Castrola to w życiu bym nie zalał. Zalej Valvoline, Petronas, Ravenol albo Liqui Moly. A jak masz dużo kasy to Millers, Royal Purple. Powiem tylko tyle większość z tych olejów jakoś nie potrzeba reklamować i się sprzedają ,,,, a Castrola mobila itp ... reklam nie brakuje ,,,, co do zużycia oleju Skoda 100 i pochodne początek produkcji lata 70 blok komunistyczny norma spalania oleji od 0.4 do 0.8 Litra /1000 km skoda favorit produkcja lata 90 norma 0,2-0.4 Litra /1000 Km ... idźmy dalej w nasze czasy jak i w produkcję JAPAN ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Dzięki za te wszyskie odpowiedzi ,trochę mnie to uspokoiło . W miedzyczasie zadzwoniłem do innego serwisu Nissana i poradzono mi abym dojeżdził do natępnej wymiany oleju a potem zalał go shelem 10w-60 powinno być dobrze. Co do przebiegu to przed kupnem sprawdzałem go w serwisie i niby wszystko zgadzało się z wpisami z innych ASO z resztą samochud i silnik nie wygląda na większy przebieg . Zobaczymy odezw się za jakiś czas czy pomogło ,może ktoś też ma taki problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Moje SR20DEH też wcina olej - zwłaszcza na trasie, po płukance silnika mniej, ale wcina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 ja zalewam castrol w obu autach [5w30] i nie bierze nic - takze nie ma co narzekac na castrola - to z silnikiem cos nie hallo jest lub standardy idą w doł ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Witam Nissan QQ 2.0 CVT przebieg 36.000km, od nowości nie dolałem ani kropelki oleju, od nowości do pierwszego przeglądu olej cały czas w połowie wskaźnika, pierwsza wymiana przy 23.000km zalano Castrol 5W30 i do dnia dzisiejszego nadal oleju nie ubywa. Nissan Juke 1.6 Turbo 4x4 CVT, przejechane 2.000km nie ubywa oleju. Peugeot 3008 2.0 HDI 163KM automat, przejechane 68.000km nigdy nie dolewałem oleju między przeglądami i nigdy oleju nie ubywało i nadal nie ubywa. Poprzednie auto Honda Civic Ufo, automat, przejechane 130.000km nigdy nie dolewałem oleju między przeglądami i nigdy oleju nie ubywało. Poprzednie auto Audi A3, przejechane 230.000km nigdy nie dolewałem oleju między przeglądami i nigdy oleju nie ubywało. Poprzednie auto Renault Megane Coupe przejechane 110.000km nigdy nie dolewałem oleju między przeglądami i nigdy oleju nie ubywało. Może ja poprostu mam szczęście do aut, a może to jednak efekt odpowiedniego dotarcia silnika w początkowej fazie użytkowania i stosowanie dobrych materiałów eksploatacyjnych ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość airkarol Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Witam. Mam problem z poborem oleju przez mojego Qashqaia 2,0b . Przebieg 60tyś . Kupiłem go gdy miał 57tyś i zmieniłem olej na Castrol Edge 5w-30 zalecany przez nissana . Po przejechaniu 2 tyś km dolałem już 1l oleju i po następnym tysiącu olej na bagnecie zbliża się do minimum. Czy może ktoś miał podobny problem .Wycieków z silnika nie ma. Witajcie Dziwna sprawa mój Qaszlak 2,0b przejechane 70 tys km i ma podobne objawy. Jeździł na shellu 5w30 i brał 1litr /1000km, co prawda nigdy nie szczędziłem mu gazu ale do tej pory wszystkimi autami jeżdżę w takim stylu i aż tyle żadne nie brało. W serwisie nissana/infiniti zmienili mi olej na Motul6100 - ponoć miał uszczelnić silnik ale kompletnie nic nie dało. Być może poprzedni właściciel przegrzał silnik ale tego już nie udowodnię, jedno co mam w perspektywie to remont silnika - pierścienie, uszczelniacze zaworów. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zakłądając, że silnik nie był przegrzany, pierwsze co pada to uszczelniacze trzonków zaworów. Czasem można je wymienić bez zdejmowania głowicy. Czasem nadmierne zużycie oleju powoduje uszkodzony lub źle działający zawór EGR. Silnik trzeba poddać diagnostyce i zaczać od tych mniej inwazyjnych spraw. Litr na 1000 km to już naprawdę dużo. Dziwne, że takie zużycie następuje przy tak małym przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_k Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Poprzednim QQ (2.0b ) przejeździłem dosyć intensywnie 96tys w 3 lata. Do tego lubię przygazować Dolewkę oleju robiłem raz - 0.8 litra pomiędzy przeglądami. Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez Michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam. Mam problem z poborem oleju przez mojego Qashqaia 2,0b . Przebieg 60tyś . Kupiłem go gdy miał 57tyś i zmieniłem olej na Castrol Edge 5w-30 zalecany przez nissana . Po przejechaniu 2 tyś km dolałem już 1l oleju i po następnym tysiącu olej na bagnecie zbliża się do minimum. Czy może ktoś miał podobny problem .Wycieków z silnika nie ma. Ze swojej strony polecam dosc egzotyczny w PL olej Petronas. Mialem podobny problem w innym aucie jezdzac na Castrolu ( Audi a8 4.2 PB) .. Silnik zarl ten olej na potege. Mechanik polecil mi wlasnie olej Petronas (jest jego dystrybutorem, wiec podchodzilem do tematu nieco sceptycznie) i od wymiany do wymiany doslownie zadnych dolewek,, Niewiarygodne, ale podzialalo .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Ze swojej strony polecam dosc egzotyczny w PL olej Petronas. Mialem podobny problem w innym aucie jezdzac na Castrolu ( Audi a8 4.2 PB) .. Silnik zarl ten olej na potege. Mechanik polecil mi wlasnie olej Petronas (jest jego dystrybutorem, wiec podchodzilem do tematu nieco sceptycznie) i od wymiany do wymiany doslownie zadnych dolewek,, Niewiarygodne, ale podzialalo .. Dzięki za podpowiedź , też przed wymianą na Castrola proponowano mi olej Petronas ale człowiek zawsze idzie w stronę rzeczy bardziej znanych i rozreklamowanych , widocznie żle zrobiłem mam tylko nadzieję ,że wymiana oleju na inny pomoże.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Co by nie mówić, od zmiany oleju trzeba zacząć - zwłaszcza, że jak się poszpera w necie, to sporo osób pisze o bardzo podobnym schemacie: Castrol -> zwiększone zużycie -> zmiana oleju na inny -> zanczny spadek zużycia. Daj znać jak będzie u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Witam . Dla sledzących temat wymieniłem olej na inny i nic nie pomogło . Może ktoś podpowie co to może być i czy naprawdę to tylko remont silnika wchodzi w rachubę. Wcześniej przeczytałem ,że może to zawór EGR ale czy on występuje w silniku 2,0 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Zanim zdecydujesz się na remont,spróbuj chemii,zwłaszcza,że masz świeży olej.Ja stosuję Doktorek k2,na początek pół puszki powinno dać jakiś efekt,pod warunkiem że to nie wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Nie lać żadnych doktorów, chyba, że ktoś chce sobie zepsuć silnik. Jeśli płukanka to tylko sprawdzonych firm i środek ma być ropopochodny. Do takich zaliczają się Liqui Moly, Valvoline, Millers. Robiłem płukankę środkiem LM i Millers. Kolega robił Valvoline. 3 w pełni sprawdzone środki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Nie lać żadnych doktorów, chyba, że ktoś chce sobie zepsuć silnik. Jeśli płukanka to tylko sprawdzonych firm i środek ma być ropopochodny. Do takich zaliczają się Liqui Moly, Valvoline, Millers. Robiłem płukankę środkiem LM i Millers. Kolega robił Valvoline. 3 w pełni sprawdzone środki. Nie wiem po co płukanka,jak każdy dobry olej ma on już w sobie środki myjące,które i tak wypłukały nagary uszczelniające,stąd to branie oleju.Sugerował bym kręcony licznik,lub przegrzanie silnika,a w tym przypadku tylko remont,dosyć kosztowny.Taki doktorek to ostatnia i tańsza opcja wyleczenia silnika,przed remontem,tym bardziej,że przy następnej wymianie oleju i tak wszystko wyleci.Jeszcze jedna sprawa, nie przesadzajmy z lepkością oleju,czasami ten tańszy,gęściejszy olej może okazać się lepszy. Znam przypadek gościa,który ściągnął Merca Diesla z Niemiec,od taryfiarza,po wlaniu oleju mobil 5W30 zatarł silnik. Najdroższy olej to nie lekarstwo,nie wyleczy silnika,jak niektórzy mogą sądzić,a ten właściwy,odpowiedni do przebiegu auta, zagęszczony jeszcze doktorkiem może wiele. Też nie byłem przekonany do tych czarów, puki sam nie sprawdziłem,oczywiście nie w nowym,ale w drugim,dosyć już wysłużonym. Pozdrawiam trzeźwo myślących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.