Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

napięcie akumulatora


Guest szczur87
 Share

Recommended Posts

Guest szczur87

jakie jest w almerze napięcie akumulatora?

 

u mnie w spoczynku wynosi 11v
w czasie rozruchu spada do 8v.
w czasie ładowania 13,60v przy wyłączonych światłach itd.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Tutaj nie chodzi czy samochód Almera czy też inny.

Akumulator w stanie spoczynku powinien posiadać od 12,76V do 12,30V. Prąd 11V, to akumulator rozładowany, lub bardzo lichy elektrolit. Zimą będziesz miał problem z rozruchem, gdyż gęstniejący elektrolit jeszcze bardziej obniża jego wartość /przy -25stopni, obniża się do 60% sprawności/. Więc będzie jeszcze mniej niż 11V.

Musisz porządnie naładować akumulator a nie tylko podładować. Może jakaś cela ma zwarcie?

Link to comment
Share on other sites

Mirek ma rację. Po wyłączeniu silnika i odstaniu minimum kilku godzin napięcie na aq powinno wynosić minimum te 12,5V. Wtedy można powiedzieć, że jest dobrze.

Dopóki nie ma dużych mrozów da się jeszcze bezproblemowo jeździć przy napięciu w olokicach 12,3-12,4V

 

Ale 11? to az nie możłiwe. Świadczyłoby, że aq jest komletnie zdechły i zdecydowanie nie miałby siły nawet ruszyć rozrusznika. TAkże albo miernik masz źle skalibrowany albo sam nie wiem co.

Przy 12,0V rozrusznik już ledwo ledwo kręci i nie ma pewności czy auto odpali.

 

Zmierz innym miernikiem.

 

NAtomaist przy pracującym silniku powinno być 13,9-14,5V. Jeśłi silnik jest bardzo rozgrzany napiecie ma prawo spadac do jakichś 13,7V

Link to comment
Share on other sites

A może aq jest dobry tylko nie doładowany, bo kolega robi trasy po 2-3 kilometry i do tego klimka, audio

Link to comment
Share on other sites

Guest szczur87

napięcie mierzyłem rano po nocy(11v)i kreci normalnie.Jak zmierzę po jeździe to 11.65v a ładowanie po nagrzaniu silnika wynosi niecałe 14v

 

miernik jest dobry na 100%

Edited by szczur87
Link to comment
Share on other sites

Podmień od kogoś akumulator i pomierz, jak dalej to samo to do sprawdzenia połączenia między aq a budą i silnikiem, może masa gdzieś przyrdzewiała. Roumie że takie rzeczy jak stan klem i czopów aku jest ok, to po sprawdzeniu połączeń masowych silnika zostanie tylko altek do zbadania, czasem zdarza sie że skoroduje też połączenie altka z silnikiem i są potem takie straty

Link to comment
Share on other sites

miernik masz dobry .

testowałem ostatnio to nawet na 10.5 V rozrusznik jeszcze jest wstanie ruszyć silnikiem ,...

 

jak dla mnie to masz początki końca aku i się rozglądnij za następnym

 

 

Ja będę kupował Ukraiński na mrozy WESTA świetne opinie zbiera a tanie są

Link to comment
Share on other sites

Guest szczur87

teraz to mi chyba coś siadło naładowałem akumulator przez noc ładowało prądem 14.40v

dziś rano patrze do auta a tam dalej poniżej 11v dokładnie 10,60v.

natomiast przy włączonym silniku napięcie na klemach 12,50v tylko !!.

 

czy akumulator padł całkowicie ze go nawet alternator nie ładuje czy alternator siadł.?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Dobrze zrozumiałem - że ładowałeś całą noc, a po naładowaniu 10,6V ?

Jeśli tak, to aku szmelc. Na zimę i w Twoich warunkach, to myśl o nowym.

Możesz jeszcze zaryzykować i naładować prostownikiem impulsowym.

 Tutaj kiedyś o nim pisałem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88356-n16-osad-na-biegunach-akumulatora/

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

10,6V to oznacza zwarcie w ktorejs z celi akumulatora. Sam sie rozladowuje i nie ma juz dla niego ratunku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...