Guest szczur87 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 jakie jest w almerze napięcie akumulatora? u mnie w spoczynku wynosi 11vw czasie rozruchu spada do 8v.w czasie ładowania 13,60v przy wyłączonych światłach itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Tutaj nie chodzi czy samochód Almera czy też inny. Akumulator w stanie spoczynku powinien posiadać od 12,76V do 12,30V. Prąd 11V, to akumulator rozładowany, lub bardzo lichy elektrolit. Zimą będziesz miał problem z rozruchem, gdyż gęstniejący elektrolit jeszcze bardziej obniża jego wartość /przy -25stopni, obniża się do 60% sprawności/. Więc będzie jeszcze mniej niż 11V. Musisz porządnie naładować akumulator a nie tylko podładować. Może jakaś cela ma zwarcie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Mirek ma rację. Po wyłączeniu silnika i odstaniu minimum kilku godzin napięcie na aq powinno wynosić minimum te 12,5V. Wtedy można powiedzieć, że jest dobrze. Dopóki nie ma dużych mrozów da się jeszcze bezproblemowo jeździć przy napięciu w olokicach 12,3-12,4V Ale 11? to az nie możłiwe. Świadczyłoby, że aq jest komletnie zdechły i zdecydowanie nie miałby siły nawet ruszyć rozrusznika. TAkże albo miernik masz źle skalibrowany albo sam nie wiem co. Przy 12,0V rozrusznik już ledwo ledwo kręci i nie ma pewności czy auto odpali. Zmierz innym miernikiem. NAtomaist przy pracującym silniku powinno być 13,9-14,5V. Jeśłi silnik jest bardzo rozgrzany napiecie ma prawo spadac do jakichś 13,7V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 A może aq jest dobry tylko nie doładowany, bo kolega robi trasy po 2-3 kilometry i do tego klimka, audio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczur87 Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 (edited) napięcie mierzyłem rano po nocy(11v)i kreci normalnie.Jak zmierzę po jeździe to 11.65v a ładowanie po nagrzaniu silnika wynosi niecałe 14v miernik jest dobry na 100% Edited August 25, 2013 by szczur87 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Podmień od kogoś akumulator i pomierz, jak dalej to samo to do sprawdzenia połączenia między aq a budą i silnikiem, może masa gdzieś przyrdzewiała. Roumie że takie rzeczy jak stan klem i czopów aku jest ok, to po sprawdzeniu połączeń masowych silnika zostanie tylko altek do zbadania, czasem zdarza sie że skoroduje też połączenie altka z silnikiem i są potem takie straty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 miernik masz dobry . testowałem ostatnio to nawet na 10.5 V rozrusznik jeszcze jest wstanie ruszyć silnikiem ,... jak dla mnie to masz początki końca aku i się rozglądnij za następnym Ja będę kupował Ukraiński na mrozy WESTA świetne opinie zbiera a tanie są Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczur87 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 teraz to mi chyba coś siadło naładowałem akumulator przez noc ładowało prądem 14.40v dziś rano patrze do auta a tam dalej poniżej 11v dokładnie 10,60v. natomiast przy włączonym silniku napięcie na klemach 12,50v tylko !!. czy akumulator padł całkowicie ze go nawet alternator nie ładuje czy alternator siadł.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 moją padlinę 10.5V od kopa na wolnych podbijało do 13 .. hakiem wiec chyba altek u ciebie ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Dobrze zrozumiałem - że ładowałeś całą noc, a po naładowaniu 10,6V ? Jeśli tak, to aku szmelc. Na zimę i w Twoich warunkach, to myśl o nowym. Możesz jeszcze zaryzykować i naładować prostownikiem impulsowym. Tutaj kiedyś o nim pisałem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88356-n16-osad-na-biegunach-akumulatora/ Edited August 28, 2013 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 10,6V to oznacza zwarcie w ktorejs z celi akumulatora. Sam sie rozladowuje i nie ma juz dla niego ratunku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.