Guest Przemyslaw_77 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Witam Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Terrano II z silnikiem 2,4B + gaz sekwencja Stag 4, Instalacja założona troszke ponad 2 lata temu. Od jakiegoś czasu trapi go jakaś dziwna przypadłość a mianowicie rano, po całej nocy postoju ciężko odpala. Wygląda to tak, że za pierwszym kręceniem rozrusznika przez jakieś 5sek. silnik nawet nie próbuje załapać, po ddpuszczeniu i ponownym zakręceniu rozrusznikiem odzywa się ale też nie łapie, za trzecią lub czwartą próbą zapala dosłownie po dotknięciu kluczyka, łapie jakieś 300-400 obr. i po sekundzie pracuje już równo i z odpowiednią prędkością obrotową. Wszystkie te próby trzeba wykonać z lekko wciśniętym pedałem gazu bo bez tego nawet za dziesiątym razem nie odpali. ( oczywiście odpalanie na benzynie choć przy próbie awaryjnego odpalenia na gazie wygląda to bardzo podobnie, może nieznacznie szybciej). Jak motor już odpali chodzi idealnie, wkręca się na obroty, nie ma żadnej czkawki czy czegoś podobnego, obroty nie falują zarówno na benzynie jak i na gazie, chodzi wręcz idealnie. Na ciepłym silniku również nie jest kolorowo z odpalaniem, odpala po dłuższym zakręceniu rozrusznikiem oczywiście z lekko wcisiniętym pedale gazu łapie jakieś 300-400 obr. i po sekundzie pracuje już równo i z odpowiednią prędkością obrotową. Spalanie w normie odpowiednio 15-17 gazu i ok 12 benzyny. Do tej pory wymieniłem: - filtr paliwa - przewody WN - kopuła i palec - czujnik temperatury ( pomiar oporności na ciepłym i na zimnym troszkę odbiegał od tego co powinno być ale nie były to duże różnice) Sprawdzone lub podmienione z innego modelu na próbę: - ciśnienie paliwa - wężyki podciśnienia - przepływka - wyczyszczona przepustnica - rozłączona instalacja gazowa, zakręcona butla i spuszczone ciśnienie z instalacji Wszystko to nie przyniosło żadnej poprawy I teraz moje pytanie gdzie jeszcze szukać przyczyny tego dziwnego zachowania ???? A to ten mój egzemplarz Edited August 26, 2013 by Przemyslaw_77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 przyczyna może leżeć po stronie LPG, zakręć butlę i pojeździj na PB albo przed wyłączeniem silnika przełącz na PB i przejedź kawałek i wtedy sprawdź co będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 przyczyna może leżeć po stronie LPG, zakręć butlę i pojeździj na PB albo przed wyłączeniem silnika przełącz na PB i przejedź kawałek i wtedy sprawdź co będzie juz to przetestowałem tak jak napisałem powyżej czyli "- rozłączona instalacja gazowa, zakręcona butla i spuszczone ciśnienie z instalacji LPG" i wyjeździłem tak zbiornik paliwka i też nie pomogło ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 a możesz się podłączyć pod kompa LPG?? bo to jak dla mnie ewidentne zalewanie auta przy rozruchu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 LPG było na przegladzie / regulacji jakoś na na poczatku czerwca, pod koniec gwarancji a problem pojawił sie jakis miesiąc temu. Jutro podjadę do kumpla i podepnę dla pewności chociaż raczej to nie gaz jest przyczyną skoro z zakręconą, odłączona i bez ciścienia instalacją nic sie nie zmieniło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 w sumie racja, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Tak troszke odbiegne od tematu jakie masz et na tych felgach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) w sumie racja, Dla pewnosci sprawdzę co i jak z instalacją i czy pojawiły sie jakies błędy na kompie bo wcześniej nic nie pokazało się Zapomniałem dodać w pierwszym poście że świece też nowe ... Tak troszke odbiegne od tematu jakie masz et na tych felgach? nie wiem jak odkręce koło to zobaczę w każdym razie opony 30x9,5 minimalnie wystają Zawieszenie przód podkrecony na drążkach tył dystanse. Edited August 26, 2013 by Przemyslaw_77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Sprawdź rozrząd może gdzieś ząbek uciekł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 wtedy by chyba cały czas kulał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Dokładnie jak by coś było nie tak z rozrzadem to problem by był cały czas a nie tylko przy odpalaniu. Tak jak pisałem wcześniej jak już odpali to chodzi wzorowo żadnych niepokojacych objawów zarówno na PB i na LPG, nie ma utraty mocy, nierównych obrotów, kopcenia, pierdzenia itp auto po diagnostyce LPG jak i całego silnika - wszyskto w normie, żadnych błędów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 miałem podobne objawy....pomogła wymiana pompy paliwa, ale nie na nową tylko używaną z innego terrano Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) miałem podobne objawy....pomogła wymiana pompy paliwa, ale nie na nową tylko używaną z innego terrano Pomimo że ciśnienie paliwa jest ok to dla pewności pompa na próbę podmieniona i ...gó@#o dalej to samo Edited August 28, 2013 by Przemyslaw_77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 a może włóż na stałe, manometr w układ paliwa, i sprawdź ciśnienie z rana przed odpaleniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) a może włóż na stałe, manometr w układ paliwa, i sprawdź ciśnienie z rana przed odpaleniem Musze poszukać manometru z większym zakresem bo mój kończy się na 4 barach i wiem tylko tyle że pompa daje ponad te 4 więc powinno wystarczyć tym bardziej, że nie brakuje paliwa na max obrotach pod obciężeniem Wiek ktoś ile dokładnie powinno być na listwie oraz przy próbie z odłączonym regulatorem ? Edited August 28, 2013 by Przemyslaw_77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 2,26bara, czyli może tu jest problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 albo w moim manomatrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 no tego to już nie wiem :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 ok jutro założe trójnik na przewód, podłączę jakiś dokładniejszy manometr i pokręcę go troche Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 dobrze by było pojeździć tak i z rana sprawdzić ciśnienie, albo jest za duże i wtrysk podaje więcej niż powinien i zalewa auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemyslaw_77 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Tak troszke odbiegne od tematu jakie masz et na tych felgach? Dzis chciałem sprawdzić ET ale po zdjęciu koła nigdzie na feldze nie znalazłem oznaczeń wydaje mi sie troszkę dziwne, czy to normalne w ? ale chociaż sprawdziłem sobie stan klocków. dobrze by było pojeździć tak i z rana sprawdzić ciśnienie, albo jest za duże i wtrysk podaje więcej niż powinien i zalewa auto Jutro pokombinuje Edited August 28, 2013 by Przemyslaw_77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdzich77 Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Nowy na forum Jestem w posiadaniu Terrano 2 z 1994 roku benzyna gaz Mam ten sam problem z odpaleniem na zimnym silniku czy znalazłeś przyczynę ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.