pele Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 okiazało się, że moja alma łyka olej silnik 1.8 przebieg 113000(teoretycznie) i co teraz? co do wymiany w silniku ? dodam, że słaby to on nie jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Pierścienie + uszczelniacze i wszystkie ruszane uszczelki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Dużo tego oleju bierze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 nie wiem dokładnie ale zrobie ten silnik bo chcę almą pojeżdzić parę latek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jak nie bierze więcej, niż ~3l między wymianami to wg mnie nie ma sensu robić remontu silnika, te silniki zawsze lubiły olej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 a jaki jest w przybliżeniu koszt takiej operacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Nieopłacalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 jeśli by się dało tanio zmienić pierścienie na nominalne + uszczelniacze to jest warte takiej próby ,,, Generalny remont ze szlifami itp jest totalnie nie opłacalny to raz a dwa że bez gwarancji powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 to pozostaje mi tylko pilnować poziomui oleju i robić dolewki? a jakbym przeszedł na mineral? jakie są oznaczenia oleju? pósyntetyk 10w40 syntetyk ? mineral ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Nic to nie da, i tak spali. Przepala nawet "motodoktory" w takim stadium jak jest u mnie. Ja leje oleje ktore akurat sa na promocji (aktualnie jakis castrol 15w40) i olewam. Nie ma innej rady przy takiej wartości samochodu. Edited August 28, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 co do ceny remontu, to licząc pierścienie i uszczelniacze i wszystkie uszczelki etc, to z 1500-2000 trzeba bedzie policzyc, chba ze ma sie znajomego mechanika ktory ogarnia temat i sie podejmie i moze nas taniej policzyc za robote co do oleum, to u mnie jak leciało do 1l na 500km to nawet silnik tego nie przepalał, dosłownie mozna stwierdzic ze przepluwał przez rury tym olejem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 e to u mnie pali i mu smakuje czy to trasa czy to miasto 1l na 400km leci w kosmos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 a to już masakra ...a nie leje gdzieś ? bo kolega lał litr na 1000 to mu niebieskie obłoki robiło .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Kopci po odpaleniu i na bardzo wysokich obrotach przy obciążeniu. Tak to niewidocznie (w tylnej szybie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek-g Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 (edited) 3l między wymianami? 1l na 400 km? Powiedzcie w końcu, że żartujecie? U mnie bierze szklankę na 5000 km a i tak uważam, że to dużo...:-) pozdrawiam Edited August 29, 2013 by przemek-g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Ja nie żartuje. Pierścienie, prócz zapieczenia po maksie, były zamiast "skretki" tak jak to są zrobione, idealnie wytarte i nie miało to prawa zbierać oleju. Teraz od wymiany do wymiany ani o 1mm na bagnecie, tj jakieś 15-20kkm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 kolega tomzyl już po remoncie widać kolega robił pierscionki z uszczelkami zaworów czy generalke ze szlifami? i jescze: co to sa szlify? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Tylko uszczelniacze i pierścienie. Szlify to masz panewek, tlokow. 1 opcja wystarczyła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabi Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 3l między wymianami? 1l na 400 km? Powiedzcie w końcu, że żartujecie? U mnie bierze szklankę na 5000 km a i tak uważam, że to dużo...:-) pozdrawiam Jak trzy litry między wymianami to nie ma co wymieniać. Tylko filtr oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 fitr oleju wymieniany 2 miechy temu z olejem można wiedzieć ile kolewga tomzyl dał złotówek za remoncik a może jakiś wadliwy ten wymianiany filtr oleju być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 a co ma filtr oleju do tego ze ten trafia do komory spalania? wcześniej mialem filtrona, teraz oryginal i bez różnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Kilka postów wyżej pisałem;) wtedy robiłem też przegląd ogólny, wymianę tłumika i inne, ale miałem robotę taniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.