tabsik Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Witam Klubowiczów. Mam takie pytanie bo po przeszukaniu wielu forów jest na temat odpowietrzania układu hamulcowego wiele teorii i może wypowie się ktoś kto już to robił Zasadę odpowietrzania znam (pompowanie oraz luzowanie odpowietrznika itp...) Pytania mam takie: - kolejność odpowietrzania kół?? zaczynamy od przedniego lewego czy prawego tylnego?? wiele opinii na ten temat jest. - co z pompą abs?? odpowietrzamy ją?? bo znalazłem też opinie że odpowietrzanie powinno sie robić na odpiętym akumulatorze. - i czy odpowietrzamy na włączonym zapłonie czy też nie?? też różne opinie na ten temat. Ja u siebie odpowietrzyłem standardową metoda czyli bez zapłonu i od tylnego prawego koła. Powietrza nie było widać w zaciskach, hamulec na zgaszonym silniku twardy ale na zapalonym juz prawie wpada w podłogę. Wcześniej tak nie było. Może mieliście podobny przypadek?? U mnie regenerowany był ręczny i niestety wyciekl cały płyn i dlatego moje pytanie o szczegóły odpowietrzania. Z góry dziękuje. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Pierw się odpowietrza koło najdalej oddalone od pompy To że od razu nie ida pęcherzyki to nie znaczy że ich nie ma.Weź 2 kumpli.Niech jeden cały czas pompuje pedałem a drugi niech tylko dolewa NOWEGO płynu.Aż zobaczysz że płyn przy kole leci nowy to znaczy że koło odpowietrzone. I tak robimy z każdym.Pompa się odpowietrza wraz z kołami bo przez nią przechodzi płyn.Możesz robic na zapalonym,na zgaszonym, obojętnie,zapłon nic nie ma wspólnego.No własnie- wpada bo masz powietrze gdzieś którego nie wycisnąłeś Zrób jak napisałem a bd Git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Delikatnie dodam i uzupełnię. Tak jak napisał Mateusz, praktykuje się ".....Pierw się odpowietrza koło najdalej oddalone od pompy ...", natomiast co do kół na tyle, to nie zawsze musi być to prawe. Z tyłu pod samochodem mamy reduktor siły hamowania, od którego odchodzą przewody hamulcowe sztywne. Odpowietrzamy zawsze najpierw to koło do którego jest najdłuższy przewód - czyli po przeciwnej stronie niż reduktor. W zależności od marki i modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Zerknij na korektor siły hamowania może mieć odpowietrznik, ramie korektora ściśnij opaską albo drutem do pozycji jak przy max obciążeniu, odpowietrz korektor a potem koła, zdejmij opaske Link to comment Share on other sites More sharing options...
tabsik Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Witam. Napisze bo może komuś sie też przyda:) Więc hamulce odpowietrzone;) robilem na włączonym zapłonie i zaczynałem od koła najbliżej pompy hamulcowej. Wszystko działa tak jak powinno także myślę że jest ok:) Dziękuję za chęci pomocy. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Więc gratuluję i życzę oby było tak nadal. I to nie żart ani aluzja, ale robiłeś wręcz przeciwnie niż wskazują na to poradniki, życiowe praktyki i zarazem instrukcje. Nie wiem dokładnie co masz na myśli pisząc "włączony zapłon". Jeśli tylko włączysz zapłon a nie uruchomisz silnika, to nie będzie działała Vacum a zarazem nie będzie ciśnienia na servo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Chyba miał na myśli że na zapalonym silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.