System Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Byłem wczoraj u mechanika i badanie kompem wykazało kod błędu PO300, który daje się skasować, ale powraca. Na wykresie widać lekkie wypadanie zapłonu. Łańcuch wyciągnięty na ok. 1 cm. Badany: Motor 1.8, przebieg 147 tys km (oryginalny), 2001r.Objawy:Mam takie objawy, że silnik drży przy obr. 1800 i potem ok. 2200 obr/min na każdym biegu, kontrolka check engine raz się świeci,a raz nie.Obroty biegu jałowego stabilne, powyżej obr. 2800 - silnik idzie, jak strzała. Na zimnym silniku na biegu jałowym wskazówka obrotomierza raz pokazuje obr 1100, a za chwilę 900 - a silnik cały czas pracuje równo. Dodatkowo czasem przy mocnym przyspieszaniu wskazówka obrotomierza czasem zatrzyma się na powiedzmy 4000 obr/min po czym za chwilę zaczyna wskazywać normalnie. PYTANIE: Co robiliście przy powyższym kodzie błędu i powyższych obajwach P.S. Ile kosztuje rozrząd kompletny i ile płaciliście za robociznę ? Jakoś trudno mi uwierzyć, że przy sprawnym napinaczu, wymiana rozrządu przyniesie pożądany skutek. Pozdr. S... Edited September 3, 2013 by System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mllodzian Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 ten sam objaw miałem.. na forum polecali sprawdzać inne części i mechanicy nie dawali wiary w rozrząd. zamówiłem, dałem do wymiany i mam spokój. obroty stoją, autem nie szarpie. zatem myślę,że się to potwierdzi i u Ciebie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Poczytaj tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66648-p11144-qg18de-p0300-obrotomierz-szaleje-auto-muli-pomocy/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 (edited) OKi, wymienić tylko łańcuch czy łańcuch i napinacz, do tego ślizgi i koła zębate ?? Jaki polecacie zamiennik ?? Jaki koszt robocizny ? S.... Wygląd napinacza (trochę słabe foto - z telefonu). Edited September 3, 2013 by System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mllodzian Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 podobno serwis nissana wymieniał tylko łańcuch. ja też tak zrobiłem. założyłem łańcuch tsubaki. chwalony tutaj na forum. koszt łańcucha to ok 250-300zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 (edited) Ile za robociznę zapłaciłeś ? S... "Edyta" - 16 września. Minęło kilkanaście dni (jeszcze nic nie robiłem), ale szarpanie coraz większe. Wymienię za ok. dwa tygodnie rozrząd i mam nadzieję, że to pomoże. Napiszcie tylko: 1. Czy wymienić tylko łańcuch czy łańcuch i napinacz, do tego ślizgi i koła zębate ??2. Jaki polecacie zamiennik ?? System Pyk do góry. Odpisze mi ktoś na powyższe pytania - chcę się w końcu zabrać do wymiany rozrządu - szarpie coraz bardziej. S. Edited September 16, 2013 by System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Jak rozbierzesz, to zweryfikujesz. Zębatki rzadko "lecą". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Planuję łańcuch i napinacz. Jest sens wymienić ślizgi ? System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Też weryfikacja. Mogą być np. naruszone przez lużny łańcuszek. Choć nie wiem dokładnie jak jest ułożony ślizg w stosunku do łańcuszka w Twoim modelu. Ma on jedynie prowadzić łańcuszek po swoim "torze". U mnie luźny łańcuch (ale od Vacum pompy) wytarł pół ślizgu-prowadnicy i było pełno opiłkków metalu w oleju. >>uzupełnij profil<< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 W pn. stawiam klamerkę na warsztat i jestem przygotowany, że w najgorszym razie wymienię oprócz łańcucha, trzy ślizgi, dwa koła zębate, napinacz. Mam tylko nadzieję, że to wyleczy klamerkę z tego szarpania. S.... I po wymianie. Wymieniono łańcuch, napinacz, trzy ślizgi i pompę wody (trochę łożysko hałasowało, mogło jeszcze pojeździć, ale przy takiej operacji bez sensu tego nie wymienić). Koła zębate nie zużyte. Koszt operacji - 900 zł plus 300 robota. I silnik chodzi miodzio. S... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 (edited) Potwierdziło się troszkę to co pisałem wyżej " rozbierzesz-to ocenisz" . Wielki "+" dla Ciebie kolego że podzieliłeś się ze wszystkim z innymi tutaj na forum i nie tylko... Nie wszystkich na to stać, tylko pytają a potem CISZA!!! .......Ale mimo to uzupełnij profil, gdyż nie wszystko załatwisz np.w sklepach, jak nie podasz VIN, a w VIN masz wszystko, a i pomoc od NAS, gdyż my równiez pytamy w hurowniach....... Edited October 15, 2013 by mirekg9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
System Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 (edited) Sprzedaję Almę z żalem, bo dobrze mi służyła - kupiłem nowego Forda Mondeo 2.0 w bardzo bogatej wersji. Alma jest bardzo zadbana, pierwszy właściciel, kupiony w salonie w Polsce - przebieg 152 000 km (oryginalny). 2001 r, 1.8 motor. Bezwypadkowa. S... Edited January 4, 2014 by System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.