Guest maciejka910 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 navara 2012 mam 17 chce 18 producent zaleca 255/60/18 w garazu mam nówki 245/65/18 szukam opinii ew podpowiedzi czy da sie załozyc i czy bda sie jezdzic bez cudowania,obcierania itp i czy ogólnie 18 ok?/ ma ktos doswiadczenia jezdze 90 asfalt i trasa pozdrawiam wszystkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Tu masz kalkulator zamienników opon. Opona która chcesz założyć jest mniejsza o 13 mm od tej która zaleca producent , więc chyba nie ma problemu. http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon Navary teraz wychodzą na osiemnastkach ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Tu masz kalkulator zamienników opon. Opona która chcesz założyć jest mniejsza o 13 mm od tej która zaleca producent , więc chyba nie ma problemu. http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon Navary teraz wychodzą na osiemnastkach ? moja na 17 wyszła ale zakładam 18 V6 wychodzi na 18 w serii obecnie dziekuje za info Tu masz kalkulator zamienników opon. Opona która chcesz założyć jest mniejsza o 13 mm od tej która zaleca producent , więc chyba nie ma problemu. http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon Navary teraz wychodzą na osiemn z kalkulatora wynika ,ze jest wyzsza czli wieksza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Opona o wymiarze 255/60/18 to inaczej 30/10.0/18 Opona o wymiarze 245/65/18 to inaczej 31/9.5/18 Czyli opona jaką kolega planuje założyć jest węższa o pół cala i wyższa o cal. Do D40 bez przeróbek największe wchodzą koła 32 calowe (265/70/17 czyli 32/10.5/17) Wszystko powinno ładnie i bezproblemowo pasować. Jedyne co to komfort jazdy będzie odczuwalnie mniejszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Opona o wymiarze 255/60/18 to inaczej 30/10.0/18 Opona o wymiarze 245/65/18 to inaczej 31/9.5/18 Czyli opona jaką kolega planuje założyć jest węższa o pół cala i wyższa o cal. Do D40 bez przeróbek największe wchodzą koła 32 calowe (265/70/17 czyli 32/10.5/17) Wszystko powinno ładnie i bezproblemowo pasować. Jedyne co to komfort jazdy będzie odczuwalnie mniejszy. super.dziekuje czyli trzeba 255/60 raczej ze wzgledu na komfort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Chyba się nie zrozumieliśmy Opona o rozmiarze 245/65/18 będzie bardziej komfortowa od 255/60/18 ze względu na wyższy profil samej opony. Mi chodziło o odczuwalny spadek komfortu w porównaniu do felg 17. Inna sprawa jak będzie zachowywać się węższa opona na feldze przystosowanej do szerszej opony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Chyba się nie zrozumieliśmy Opona o rozmiarze 245/65/18 będzie bardziej komfortowa od 255/60/18 ze względu na wyższy profil samej opony. Mi chodziło o odczuwalny spadek komfortu w porównaniu do felg 17. Inna sprawa jak będzie zachowywać się węższa opona na feldze przystosowanej do szerszej opony. kumam teraz zastanawiam sie nad 18 caly czas mam mozliwosc okazyjnego zakupu oryginalów teraz mam fabryczne 17 mam dylemat czy conticrossy m plus s dadzą radę zima mysle sobie ze kupie 18 na lato,dokupie 17 na zime ciekaw tez jestem czy duza roznica jest miedzy 17 a 18 w sensie komfortu w osobowkach to wiem...natomiast to mój pierwszy traktor -dlatego laizm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto . Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania No ale to już kwestia własnych upodobań. A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto . Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania No ale to już kwestia własnych upodobań. A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami. Pozdrawiam. dzieki kolego rozjasniłes mi mozgownice pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yacuro Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 (edited) Datex, dnia 06 Wrze 2013 - 11:58, napisał: W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto . Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania No ale to już kwestia własnych upodobań. A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami. Pozdrawiam. Co do generalnie zasady w pickupach czy terenówkach - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Propozycja czegoś innego. tutaj na 20 a na djęciu na 24 calowe KMC MONSTER z oponami 38 kumho road venture mt's Edited September 8, 2013 by Yacuro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Jak dla mnie to... tragedia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Datex, dnia 06 Wrze 2013 - 11:58, napisał: Co do generalnie zasady w pickupach czy terenówkach - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Propozycja czegoś innego. tutaj na 20 a na djęciu na 24 calowe KMC MONSTER z oponami 38 kumho road venture mt's taaaa.... czyli 265/65/17 na zime wejda bez kombinacji?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Tak I polecam Cooper Discoverer MS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka910 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 a co sądzicie o 245/65/17 na zimę?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravo_ Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Kilka dni temu założyłem całoroczne General Grabber AT2 w rozmiarze 265/70/R17. Oczywiście był ogromny problem z wyważeniem.. O tym, że opony BF Goodrich są bardzo trudne do wyważenia to wiedziałem, myślałem, że z GG będzie jednak łatwiej. O ile jedno koło po manewrach z przesuwaniem opony względem felgi udało się wyważyć stosując nie aż tak wiele ciężarków, o tyle pozostałe 3 to był już koszmar. Maszyna do wyważania kazała montować ciężarki nawet podchodzące pod 200g. Ostatecznie wyważono mi koła na przodzie, a na tył założono koła w ogóle niewyważone, mam tak chwilę pojeździć i znowu podjechać, bo może jak je troche rozjeżdzę, to się jakoś "ułożą" i będzie je łatwiej wyważyć. Mimo wszystko podjechałem jeszcze tego samego dnia na stację diagnostyczną, gdzie usłyszałem nawet, że muszę mieć krzywe felgi, skoro takie głupoty wychodzą (felgi z akcji serwisowej, mają rok i raczej nie miały okazji się pokrzywić). Powiedziano mi, że to bez sensu tak felgę oblepiać i dali sobie z tym spokój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.