Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

prosze o pomoc w temacie opon


Guest maciejka910
 Share

Recommended Posts

Guest maciejka910

navara 2012

mam 17

chce 18

producent zaleca 255/60/18

w garazu mam nówki 245/65/18

szukam opinii ew podpowiedzi czy da sie załozyc i czy bda sie jezdzic bez cudowania,obcierania itp

 

i czy ogólnie 18 ok?/ ma ktos doswiadczenia

jezdze 90 asfalt i trasa

pozdrawiam wszystkich

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka910

Tu masz kalkulator zamienników opon. Opona która chcesz założyć jest mniejsza o 13 mm od tej która zaleca producent , więc chyba nie ma problemu.

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

 

Navary teraz wychodzą na osiemnastkach ?

moja na 17 wyszła ale zakładam 18

V6 wychodzi na 18 w serii obecnie

dziekuje za info

 

Tu masz kalkulator zamienników opon. Opona która chcesz założyć jest mniejsza o 13 mm od tej która zaleca producent , więc chyba nie ma problemu.

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

 

Navary teraz wychodzą na osiemn

z kalkulatora wynika ,ze jest wyzsza czli wieksza

Link to comment
Share on other sites

Opona o wymiarze 255/60/18 to inaczej 30/10.0/18

Opona o wymiarze 245/65/18 to inaczej 31/9.5/18

 

Czyli opona jaką kolega planuje założyć jest węższa o pół cala i wyższa o cal.

Do D40 bez przeróbek największe wchodzą koła 32 calowe (265/70/17 czyli 32/10.5/17)

 

Wszystko powinno ładnie i bezproblemowo pasować. Jedyne co to komfort jazdy będzie odczuwalnie mniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka910

Opona o wymiarze 255/60/18 to inaczej 30/10.0/18

Opona o wymiarze 245/65/18 to inaczej 31/9.5/18

 

Czyli opona jaką kolega planuje założyć jest węższa o pół cala i wyższa o cal.

Do D40 bez przeróbek największe wchodzą koła 32 calowe (265/70/17 czyli 32/10.5/17)

 

Wszystko powinno ładnie i bezproblemowo pasować. Jedyne co to komfort jazdy będzie odczuwalnie mniejszy.

super.dziekuje

czyli trzeba 255/60 raczej ze wzgledu na komfort

Link to comment
Share on other sites

Chyba się nie zrozumieliśmy :)

 

Opona o rozmiarze 245/65/18 będzie bardziej komfortowa od 255/60/18 ze względu na wyższy profil samej opony. Mi chodziło o odczuwalny spadek komfortu w porównaniu do felg 17. Inna sprawa jak będzie zachowywać się węższa opona na feldze przystosowanej do szerszej opony.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka910

Chyba się nie zrozumieliśmy :)

 

Opona o rozmiarze 245/65/18 będzie bardziej komfortowa od 255/60/18 ze względu na wyższy profil samej opony. Mi chodziło o odczuwalny spadek komfortu w porównaniu do felg 17. Inna sprawa jak będzie zachowywać się węższa opona na feldze przystosowanej do szerszej opony.

kumam teraz

zastanawiam sie nad 18 caly czas

mam mozliwosc okazyjnego zakupu oryginalów

teraz mam fabryczne 17

mam dylemat czy conticrossy m plus s dadzą radę zima

mysle sobie ze kupie 18 na lato,dokupie 17 na zime

ciekaw tez jestem czy duza roznica jest miedzy 17 a 18 w sensie komfortu

w osobowkach to wiem...natomiast to mój pierwszy traktor -dlatego laizm

Link to comment
Share on other sites

W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna :) No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto :). Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania :) No ale to już kwestia własnych upodobań. 

 

A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka910

W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna :) No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto :). Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania :) No ale to już kwestia własnych upodobań. 

 

A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami.

 

Pozdrawiam.

dzieki kolego

rozjasniłes mi mozgownice

pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Datex, dnia 06 Wrze 2013 - 11:58, napisał:snapback.png

W prawdzie nie miałem D40 ale w D22 miałem przez chwilę felgi 17 calowe z oponą 265/70/17, zaraz potem założyłem oryginalne 16stki z oponą 265/75/16 Ateki i jazda była zupełnie inna  :) No i podniosłem jeszcze autko 2 cale + porządne amorki i zupełnie inne auto  :). Na Twoim miejscu został bym przy 17 stkach + opona właśnie 265/70/17 - powinno wejść bez kombinacji. W pickupach czy terenowych generalnie panuje zasada - jak najmniejsza felga i jak największa opona. Zamiast kupna felg pomyślał bym nad zawieszeniem Dobinsons lub Lovells i auto będzie nie do poznania  :) No ale to już kwestia własnych upodobań. 

 

A na zimę to zimówka, ewentualnie Atek jeżeli autko ma jeździć też poza drogami.

 

Pozdrawiam.

 

Co do generalnie zasady w pickupach czy terenówkach - jak najmniejsza felga i jak największa opona.

Propozycja czegoś innego.

 

tutaj na 20

 

a na djęciu na 24 calowe KMC MONSTER z oponami 38  kumho road venture mt's

post-27305-0-69278600-1378662568_thumb.jpg

Edited by Yacuro
Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka910

 

Datex, dnia 06 Wrze 2013 - 11:58, napisał:snapback.png

 

Co do generalnie zasady w pickupach czy terenówkach - jak najmniejsza felga i jak największa opona.

Propozycja czegoś innego.

 

tutaj na 20

 

a na djęciu na 24 calowe KMC MONSTER z oponami 38  kumho road venture mt's

 

taaaa....

 

czyli 265/65/17 na zime wejda bez kombinacji??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kilka dni temu założyłem całoroczne General Grabber AT2 w rozmiarze 265/70/R17. Oczywiście był ogromny problem z wyważeniem.. O tym, że opony BF Goodrich są bardzo trudne do wyważenia to wiedziałem, myślałem, że z GG będzie jednak łatwiej. O ile jedno koło po manewrach z przesuwaniem opony względem felgi udało się wyważyć stosując nie aż tak wiele ciężarków, o tyle pozostałe 3 to był już koszmar. Maszyna do wyważania kazała montować ciężarki nawet podchodzące pod 200g. Ostatecznie wyważono mi koła na przodzie, a na tył założono koła w ogóle niewyważone, mam tak chwilę pojeździć i znowu podjechać, bo może jak je troche rozjeżdzę, to się jakoś "ułożą" i będzie je łatwiej wyważyć. Mimo wszystko podjechałem jeszcze tego samego dnia na stację diagnostyczną, gdzie usłyszałem nawet, że muszę mieć krzywe felgi, skoro takie głupoty wychodzą (felgi z akcji serwisowej, mają rok i raczej nie miały okazji się pokrzywić). Powiedziano mi, że to bez sensu tak felgę oblepiać i dali sobie z tym spokój. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...